Graspop Metal Meeting 2026

In plaats van Bad Omens of Babymetal had ik toch liever Machine F*cking Head als Headliner of co headliner zien passeren, ook al zou het op retour zijn. Wat was dat een Shotgunblast gisteren in den AB.
Ik houd van MH, maar dat maakt 3x in 4 jaar als (co)headliner. Dat is wel overkill. Word al gezegd over dagvulling 3x in 4 jaar te veel. Maar als (co)headliner is dat wel echt te veel.

Bad Omens: Nope, niet mijn ding en sta bij de jupiler

Baby Metal: (ik ben of eten, of even naar de wc,...waarom zoveel clashes en tegenover dit,....alleen uncle Acid...)

Three Days Grace: Zalig! hier ben ik zeker bij ! hou hier ook wel van tussendoor

Sepultura : YEP,...met 2 grote fans in de groep zal ik er zeker ook staan (al is Primal Fear meer mijn keuze)

P.O.D.: ach als de zon schijnt en er is een plekje op de tribune en er is een koud pilsje,...

The Pretty Wild: rustig aan het ontbijt en zorgen dat ik Fleddy haal

Bad Omens: inmiddels één van mijn meest beluisterde bands en ik ben er na de show in AFAS Live van overtuigd dat ze een dikke headlineshow gaan neerzetten, de zanger is live ook echt fenomenaal. Maar zoals eerder benoemd, ik hoop dat ze qua setlist wat aanpassingen doen en wat van hun hardere werk gaan spelen. Die laatste singles zit de gemiddelde Graspopper denk ik niet op te wachten.

Baby Metal: dit wordt een skip, enkel Kingslayer is de moeite waard, maar die gaan we bij BMTH al horen als het goed is.

Three Days Grace: stiekem is One-X echt een parel van een album, maar ook het recente album heb ik veel geluisterd. En ook van hen heb ik een hele sterke en energieke show gezien afgelopen November, waarbij de originele zanger op mij beduidend meer indruk maakte dan zijn vervanger. Dit gaat een heerlijk feestje worden denk ik. Let's start a riot!

Sepultura: heb er niet veel mee, misschien alleen Roots Bloody Roots even meepakken.

P.O.D.: ja dit is toch wel één van die bands die enorm veel jeugdsentiment naar boven brengt. Heb platen als Alive, Set It Off, Boom en Youth of the Nation helemaal grijs gedraaid (de Limewire versies wel te verstaan). Niet gedacht dat ik ze nog eens live zou zien eigenlijk, dus heel veel zin in!

The Pretty Wild: leuk bandje wel, een beetje in het straatje van Future Palace. Mochten we al op de wei zijn ga ik ze zeker mee pakken.

Laatst bewerkt:
Machine Head is geweldig maar ze mogen wel een jaartje of twee wegblijven, anders gaat het echt te veel worden.
En als je ook nog eens naar Alcatraz gaat (zoals ik) zou het al het vierde jaar op rij gaan. Merkte op Alcatraz dat ik het wel tof vond maar ook een gevoel van: ja dit kennen we al. Dus even overslaan en met nieuwe energie terug komen lijkt me uitstekend!

Bad Omens:
Vond het eerst helemaal niks, maar ben er toch lekker ingekomen en nu is het wel een must-see. Ik weet niet meer precies hoe de Koekdoos-methode werkt, maar ik heb zelfs besloten om Bad Omens in het donker te gaan bezoeken in plaats van Avatar. Die live opname in Amsterdam is ook een aanrader om te bekijken als je nog twijfelt om naar Bad Omens te gaan.
Babymetal:
In 2024 heb ik ze echt een kans gegeven, maar die show was zo teleurstellend en het had niks met muziek temaken. De choreografie zal technisch vast goed zijn, maar ik vind dat je je als band daar pas mee bezig moet houden als je de goede muziek al geschreven hebt.
Three Days Grace:
Super muziek en als fan van My Darkest Days is het ook leuk om Matt een keer te zien. Orden Ogan laat ik dan ook waarschijnlijk liggen voor Three Days Grace.
Sepultura:
Niet mijn ding, maar zoals ik pasgeleden al zei kan Chaos A.D. er opzich wel in. Misschien als ik het beter inluister vind ik het leuk, maar in dit geval sta ik toch bij Primal Fear.
P.O.D.:
Sowieso niet echt een fan van Nu-metal (uitzonderingen daar gelaten), ik houd niet van de rap. Ik ga lekker naar Feuerschwanz
The Pretty Wild:
Beetje Spiritbox-achtig. Ik kan dat altijd wel waarderen voor de kwaliteit, maar luister er zelf nooit naar. Het heeft niks dat mij weet te pakken, bovendien zie ik het live niet werken. Maar aangezien ik toch geen andere plannen heb (behalve misschien slapen), ga ik wel gewoon kijken met een pilsje in het gras.

Die zijn post-covid maar 3 keer in België geweest (en zijn nog maar 2 jaar echt een sensatie neem ik aan als ik zie dat in 23 nog de Trix deden?). Terwijl voor Architects gerust nog een nulleke achter de 3 mag?
2 van de 3 keer gezien hier in België , iedere keer super.
Mss ook erbij zetten dat Trix en Ab beide uitverkocht waren. Vorst heb ik geen idee want ik ga niet naar die shit zaal.
Voor de rest veel "gezaag" hier over een band die een zeer goede live reputatie heeft en killer songs heeft.
Er zijn zo veel andere bands op de main waar ik ook mijn vragen bij stel. maar hier zo over door drammen. jongens toch.

Vandaag een nieuwe feature verschenen in de app, 'Create your festival poster'.
Maakt een poster op basis van de favorieten die je in de app hebt aangeduid.

Er is trouwens ook al wat beweging rond de beschikbare data voor de plattegrond, er wordt dus duidelijk aan gewerkt ;)

Bijlagen

• IMG_7761.PNG
    IMG_7761.PNG
    842,8 KB · Weergaven: 23
Bad Omens:
Ik zal wel nooit de grootste metalcore fan worden, maar intussen zijn er toch al genoeg bands die ik wel goed tot heel goed kan hebben.
Maar Bad Omens? Ik snap die hele band gewoon niet..
Waar is dan precies de metal? Of de core?
Ok, in een op de vijf nummers hoor je misschien 10 seconden iets wat lijkt op een grunt en warempel een gitaar, maar verder hoor ik alleen maar wat slap gewauwel en geneuzel.
Ik ben normaal gesproken niet zo van het band bashen of gatekeepen, maar dit is voor mij toch echt een van de weinige avoid at all costs.
Ik sta bij Avatar als iemand me zoekt.

Babymetal:
Natuurlijk ook een zeer controversiële band waarvan gatekeepers 's nachts badend in het zweet wakker worden, maar gek genoeg kan ik dit dan weer wel aardig pruimen.
Ik ben weliswaar niet de allergrootste fan, en de nieuwigheid is er inmiddels ook wel wat vanaf (ook voor mijn vrouw, die een grotere fan is/was), maar ik loop er zeker niet voor weg.
Of ik er ditmaal daadwerkelijk zal staan zal deels van het moment afhangen (Uncle Acid is ook wel interessant) en deels van wat mijn vrouw wil.
Mijn focus ligt die dag sowieso voornamelijk bij de tenten en met name de Jupiler Stage.

Three Days Grace:
Wordt er niet echt warm of koud van, en heb dan sowieso al andere kopzorgen (clash Orden Ogan/Lacuna Coil)

Sepultura:
Zelfs in mijn 'thrash jaren' was ik al nooit de grootste fan, met name omdat alles letterlijk maar op één toon wordt gezongen.
Bovendien staan ze twee weken eerder ook op South Of Heaven (waar er geen alternatieven zijn), én clashen ze met must-see Primal Fear.

P.O.D.:
Tja, nu-metal is toch wat aan mij voorbij gegaan, ondanks dat ik er de leeftijd voor heb.
En ook hier weer zijn de andere podia vele malen interessanter (Faetooth, Sinsaenum, Feuerschwanz).

The Pretty Wild:
Klinkt niet verkeerd, en geen echte clash, maar ga me ook niet lopen haasten om er op tijd bij te zijn.

Een van de slapste podia van het weekend voor mij.

Laatst bewerkt:
Vandaag een nieuwe feature verschenen in de app, 'Create your festival poster'.
Maakt een poster op basis van de favorieten die je in de app hebt aangeduid.

Er is trouwens ook al wat beweging rond de beschikbare data voor de plattegrond, er wordt dus duidelijk aan gewerkt ;)

Leuke functie! Paar acts even weggeklikt, waardoor de hele onderste reeks namen erbij is gekomen:

IMG_4799.png

Ja met de hoeveelheid die ik wil zien staan alle grote namen nog steeds bovenaan. Dus de poster blijft vrijwel gelijk met een normale poster. Had gehoopt op een volledige poster met alle namen in je favorieten.

Ik had Alter Bridge, Volbeat en Carpenter Brut er eerst bij staan, maar daarmee verdween heel het blok van Wind Rose en alles dat erna kwam. Op die manier kan je even de minst belangrijke favorieten wegklikken om de "absolute must sees" van de tiermaker erin te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Bad Omens - Niet helemaal mijn ding, maar klinkt sporadisch wel interessant. En sporadisch ook helemaal niet. Wil het wel een kans geven.

Baby Metal - Tja, geinige gimmick, maar heb het ondertussen wel gezien

Three Days Grace - Die hele golf van post-grunge (met Three Days Grace, Shinedown, Seether, etc...) heeft me nooit echt gegrepen. Het is allemaal te middle-of-the-road, brave typisch Amerikaanse rock, ook al zijn dit geen Amerikanen. Ik las trouwens ooit ergens de term "divorced dad rock", die vind ik accurater dan post-grunge.

Sepultura - Ja, ja, Sepultura was beter mét Max, maar Max was ook beter mét Sepultura. Vind de gemiddelde kwaliteit van wat Kisser uitbrengt beter dan wat we van Cavalera krijgen. Samengevat, ik wil dit wel zien.

POD - Sympathiek groepje dat het publiek altijd makkelijk meekrijgt. Verre van essentieel, maar altijd perfect om ergens een gaatje op te vullen

The Pretty Wild - Weet niet wat het is, denk dat ik het een tijdje heb verward met The Pretty Reckless

Het is je meug niet, we hebben het begrepen.
Joh, een geintje, til er niet te zwaar aan.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ze niet op GMM zouden mogen staan ofzo.
Ik gun het iedereen die het wel kan waarderen van harte, hoor. ;)
Die diversiteit is juist een van de sterkste punten van GMM, zoals ik al vaker heb gezegd.

Users who are viewing this thread