Graspop Metal Meeting 2026

On my Marquee list on Friday is Asomvel the most intresting band. Saw them last year with Airbourne and it was a party.
Death is also good but I think there will be a clash with the other stages.

From the new bands I have to listen a bit more of Triggerfinger, Mantah and Zetra. There is potential...

A lot of cool names on the Marquee on Friday.
I didn't know about Asomvel or Hulder at all. I have heard the name Suicidal angels before yesterday but never listened to them.
All three are great at what they do and it feels like such a blessing to discover amazing music everyday, even if it's not my usual "go-to" genre or style.

Other than that, Death to all is a must see.

Cradle & Old man's child are great to but depends on the clashes.
Bark & Possessed are the two bands I listened to the least.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MetalLimbo
Cradle Of Filth - Muzikaal vind ik het erg leuk, maar van zodra Dani Filth z'n mond opent, is de lol er vaak af, kan maar niet wennen aan zijn gekrijs, al valt het live soms nog mee

Death To All - Vergeleken met Left To die vind ik deze een pak interessanter, betere muzikanten en ze spelen ook de betere nummers, wil ik zeker zien.

Possessed - Doet me niet zoveel

Old Man's Child - Geen band waar ik vaak naar luister, maar vind hun sound wel goed, misschien een kans geven

Suicidal Angels - Klinkt wel OK, desalniettemin gaan ze bij de meeste clashes toch het onderspit delven

Asomvel - Nah, vond Motorhead ook niet bijzonder

Bark - Nah, al enkele keren gezien, kon me niet boeien

Hulder - En nah

Denk dat ik op de vrijdag qua tenten veel vaker naar de Metal Dome zal uitwijken

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
En nu we toch bezig zijn: ik kan King 810 ook van harte aanbevelen! Ik ben daar op Alcatraz 2023 min of meer toevallig en zeker ongepland bij beland en werd daar echt een beetje overdonderd door de set. Ik ben normaal helemaal niet zo van de nu-metal en al helemaal niet met hip-hop invloeden en een rapper. Dus ik weet ook niet zo goed meer hoe ik me toch heb laten verleiden om te gaan kijken, want zo worden (en werden ze toen ook) wel omschreven. Maar dit is anders dan de bekende genregenoten. Dit is veel rauwer. Die vocalist is ongelooflijk goed in wat hij doet. Het voelt alsof hij zijn ziel op je uitstort. Er zit een soort urgentie in zijn manier van zingen, een boodschap. Het is storytelling, het is minimalistisch, soms bijna ambient. Dit is niet je standaard meebrullen met catchy refreinen en herkenbare lyrics in de trant van 'fuck the world', maar een intense, persoonlijke, bijna spirituele ervaring.

Geen idee of dit vroeg op de dag op de Jupiler Stage ook net zo goed gaat werken als in een donkere tent, maar als je ruimte hebt in je loopschema, zou ik het zeker een kans geven!
Merci voor de tip! Want op basis van de beschrijving en andere 'gelijkaardige' groepen was dit sowieso een nogo (alhoewel ik ze toch wel even zou inluisteren, ondertussen wel geleerd alles een kans te geven).
Maar klinkt inderdaad bijzonder goed bij een eerste luisterbeurt. Doet me wat denken aan Me and that Man (niet helemaal zelfde genre natuurlijk).

Zetra deed het niet onmiddellijk, wel nog maar paar songs beluisterd. Ik geef ze nog wel eens een kans: eens zien op YouTube hoe ze het live doen, maar dit viel dan dus nogal tegen.

Al de rest nog in te luisteren, Death Angel ken ik wel beetje: niet slecht maar niet speciaal. Evergrey al veel de kans toe gehad maar altijd al geskipt wegens wel wat beters denk ik.

Hulder
Weet ik nog niet. Nog inluisteren

Bark
Eerste keer inluisteren paar maand geleden was niet verkeerd. Ga ik nog een keer een kans geven.

Asomvel
Een must see geworden sinds de tip van @Slyder73x als ik me niet vergis. Als grote Motörhead fan een must see.
@MetalLimbo Bij je opsomming zou ik ook Airbourne benoemen. Heeft er af en toe ook wat van weg. Wordt een gegarandeerd feest!!!!

Suicidal Angels
Wat een vervanging voor Forbidden!!! Misschien gewoon wel beter. Thrash op zijn best!

One Man's Child
Eigenlijk pas leren kennen tijdens het inluisteren na de grote lineup bekendmaking. Wat een heerlijke sound heeft deze band. In Engels zouden ze het af en toe whimsical noemen. Heb qua muziek af en toe echte The Nightmare before Christmas vibes. Meesterlijk. Wordt één van mijn verassingen denk ik.

Possessed
Heerlijke old skool deathmetal met een heerlijke rasperige ruigere versie van Lemmy als zanger. Gewoon top!

En hier houdt het voor mij op.
Death To All zal vast geweldig zijn. Maar ik had al niets met de originele versie. Niet voor mij dus.
En Cradle of Filth vond ik in de 90er jaren geweldig. Heb de shirts nog in de kast liggen. Maar zijn voor mij afgezakt naar een derderangs wannabe evil bandje. Grote skip voor mij

Maar wat een dag wordt dit in de tent!!!
Als ze daar nu ook nog een bar hebben geplaatst dan is het helemaal 100 punten. Dat wordt kamperen

Ik denk niet dat ik vrijdag veel in de Marquee te vinden ga zijn, behalve voor Bark. Het is niet zo mijn dada voor de rest.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Piebe71
Asomvel
Een must see geworden sinds de tip van @Slyder73x als ik me niet vergis. Als grote Motörhead fan een must see.
@MetalLimbo Bij je opsomming zou ik ook Airbourne benoemen. Heeft er af en toe ook wat van weg. Wordt een gegarandeerd feest!!!!
Die stond er al tussen. 😁;)
Asomvel:
Voor fans van: Motörhead, Venom, Airbourne, Speedwolf, Superchrist, Nitrogods
Die laatste drie ken ik overigens ook niet, heb ik van Encyclopaedia Metallum of Last.fm (wel heel kort beluisterd en klinkt inderdaad ook Mötorhead-achtig). 😋

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Piebe71
Cradle Of Filth: skip, het geen dat ik wil horen sta toch niet op de setlist

Death To All: ik schreef het voor Alcatraz al bij Left To Die. Ik moet eens te goed kijken wie ik tof vind en wie niet. Zij die twee eerste albums spelen vind ik tof want ik ben fan enkel van de twee eerste albums. Iemand heeft mij op het forum die uitleg al gegeven en ik ga die uitleg tegen Graspop nog eens lezen, maar dan begrijpend lezen. Want er bestaat natuurlijk lezen en begrijpend lezen. Gaan de teksen van Death niet vaak over filosofie en literatuur?

Possesed: niet mijn soort death, sorry. Ik heb dat album 7 Churces op vinyl en heb het nog nooit volledig uitgeluisterd gekregen

Old Man's Child: skip

Suicidal Angels: lang geen fan van geweest desondanks thrash mijn zowat favoriet genre is, maar ben toch blijven proberen en nu heb ik ze eindelijk gevonden. Super concert in Parijs vorig jaar. Dus als ze niet clashen met bv Trivium of een bepaalde Jup band dan sta ik er

Asomvel: al twee maal gezien in Airbourne hun voorprogramma. Energieke sympathieke band met goede songs. Staan hoog op de lijst

Bark: ik ken die leden allemaal persoonljjk en daarnaast een supervette band. Dus aanwezig

Hulder: zzzzzzzzz. Dan slaap ik nog 😁

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf
Death To All: ik schreef het voor Alcatraz al bij Left To Die. Ik moet eens te goed kijken wie ik tof vind en wie niet. Zij die twee eerste albums spelen vind ik tof want ik ben fan enkel van de twee eerste albums. Iemand heeft mij op het forum die uitleg al gegeven en ik ga die uitleg tegen Graspop nog eens lezen, maar dan begrijpend lezen. Want er bestaat natuurlijk en begrijpend lezen. Gaan de teksen van Death niet vaak over filosofie en literatuur?
Dat was ik.
Left To Die (Alcatraz) = alleen eerste twee albums.
Death To All (GMM) = alle albums.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en won666
En om geen vertraging op te lopen (GMM komt met rasse schreden dichterbij ;) ) gaan we nog even door met de nieuwe namen op de podia die al de revue zijn gepasseerd:

Bekijk bijlage 19634

Mantah:
Voor fans van: Korn, Linkin Park, Slipknot, Static-X, Coal Chamber, Vended

Triggerfinger:
Voor fans van: Queens Of The Stone Age, Eagles Of Death Metal, Wolfmother, Royal Blood, The Black Box Revelation, The Van Jets

Infected Rain:
Voor fans van: Jinjer, In This Moment, Butcher Babies, Ankor, Lacuna Coil, Spiritbox
Ideale dagopener, hier was ik bij om 12:00 's middags:
Mantah: geen fan van en ik had eerlijk gezegd een andere band uit België die kans hebben zien krijgen. Als ik er tegen dan al ben ga ik het wel een eerlijke kans geven

Triggerfinger: hier had ik dan weer liever een andere grote internationale band gezien of een andere Belgische band die wat meer metal is. Maar ook wel blij want ik wil ze al heel lang eens zien. Al 10 jaar ofzo. Maar skip altijd wegens de foute festivals en max bereid te zijn 10 euro voor een pop band te betalen (uitzondering is Franz Ferdinand die ik enkele weken geleden zag in Frankfurt voor 63 ballen)

Infected Rain: zag ik ooit in voorprogramma van Eluveitie. Vreselijk

En als bonus nog de bands die zijn gecanceld (Bush is al besproken):

Bekijk bijlage 19635

Forbidden:
Voor fans van: Testament, Exodus, Death Angel, Overkill, Heathen, Vio-Lence

Harms Way:
Voor fans van: Nails, Code Orange, Jesus Piece, Knocked Loose, Terror, Xibalba

Scowl:
Voor fans van: Gel, Turnstile, Drain, Amyl And The Sniffers, Ceremony, End It
Forbidden: ligt natuurlijk in mijn straatje maar iets teveel personeelswissels naar mijn gedacht

Harm's Way: best geen ontof bandje. Had ik misschien wel bij aanwezig geweest

Scowl: niks voor mij

Laatst bewerkt:

Was deze hier al gepost? 😊
Hahahahaha, je bent me echt net te snel af🤘

• Cool
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en CedricH
Merci voor de tip! Want op basis van de beschrijving en andere 'gelijkaardige' groepen was dit sowieso een nogo (alhoewel ik ze toch wel even zou inluisteren, ondertussen wel geleerd alles een kans te geven).
Maar klinkt inderdaad bijzonder goed bij een eerste luisterbeurt. Doet me wat denken aan Me and that Man (niet helemaal zelfde genre natuurlijk).

Zetra deed het niet onmiddellijk, wel nog maar paar songs beluisterd. Ik geef ze nog wel eens een kans: eens zien op YouTube hoe ze het live doen, maar dit viel dan dus nogal tegen.

Al de rest nog in te luisteren, Death Angel ken ik wel beetje: niet slecht maar niet speciaal. Evergrey al veel de kans toe gehad maar altijd al geskipt wegens wel wat beters denk ik.
Heb ze zelf ook pas vandaag ontdekt maar zag deze set online staan. dezelfde set als die ze hebben gespeeld op Alcatraz toen neem ik aan.
Komt inderdaad wel over als een bijzondere show. ben benieuwd.

En als bonus nog de bands die zijn gecanceld (Bush is al besproken):

Bekijk bijlage 19635

Forbidden:
Voor fans van: Testament, Exodus, Death Angel, Overkill, Heathen, Vio-Lence

Harms Way:
Voor fans van: Nails, Code Orange, Jesus Piece, Knocked Loose, Terror, Xibalba

Scowl:
Voor fans van: Gel, Turnstile, Drain, Amyl And The Sniffers, Ceremony, End It
Ja.....van deze 3 zou ik alleen Forbidden zien. Maar ben absoluut blij met de vervanger. Denk dat ik Suicidal Angels vetter vind als Forbidden . Chapeau aan de organisatie

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Was deze hier al gepost? 😊
Er ging een paaltje met "botsauto" de grond in zo te zien. Dus die is er ook weer dit jaar

Hulder
Weet ik nog niet. Nog inluisteren

Bark
Eerste keer inluisteren paar maand geleden was niet verkeerd. Ga ik nog een keer een kans geven.

Asomvel

Suicidal Angels
Wat een vervanging voor Forbidden!!! Misschien gewoon wel beter. Thrash op zijn best!

One Man's Child
Eigenlijk pas leren kennen tijdens het inluisteren na de grote lineup bekendmaking. Wat een heerlijke sound heeft deze band. In Engels zouden ze het af en toe whimsical noemen. Heb qua muziek af en toe echte The Nightmare before Christmas vibes. Meesterlijk. Wordt één van mijn verassingen denk ik.

Possessed
Heerlijke old skool deathmetal met een heerlijke rasperige ruigere versie van Lemmy als zanger. Gewoon top!

En hier houdt het voor mij op.
Death To All zal vast geweldig zijn. Maar ik had al niets met de originele versie. Niet voor mij dus.
En Cradle of Filth vond ik in de 90er jaren geweldig. Heb de shirts nog in de kast liggen. Maar zijn voor mij afgezakt naar een derderangs wannabe evil bandje. Grote skip voor mij

Maar wat een dag wordt dit in de tent!!!
Als ze daar nu ook nog een bar hebben geplaatst dan is het helemaal 100 punten. Dat wordt kamperen

Zal ik 2 stoeltjes en een pitcher regelen @Piebe71
Ik bivakkeer deze dag ook in de tent hahaha

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Piebe71 en Koekdoos

Users who are viewing this thread