Graspop Metal Meeting 2026

Cradle Of Filth: na ze een aantal keer overgeslagen te hebben, staan die sinds hun verrassend hƩƩl sterk optreden twee jaar geleden weer hoog op mijn lijstje

Death To All: geen straf om ze te zien maar geen must

Possessed: beetje zelfde categorie als hierboven

Old Man's Child: nee, ben black metal fan, maar symphonic doet het meestal niet en hier ook niet.

Suicidal Angels: geen straf, geen must

Asomvel: helemaal niets voor mij

Bark: geen straf, geen must

Hulder: oh ja, dit soort bands is voor mij een perfecte opener van de dag!

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en Joslittel
Ansomvel en Cradle of Filth: Deze bands zou kunnen dat ik ga bekijken.

De rest van de Marquee laat mij (momenteel) koud, ik ga wel verder inluisteren, en hier lezen, om misschien nog parels te ontdekken.

Volgens mij het al meer gezegd maar de vrijdag is weer marquee ten top. Heerlijk plek om te verblijven muzikaal gezien.

Cradle Of Filth - Deze ga ik overslaan, paar keer gezien en wisselend resultaat. Ze zijn voor mij over de top heen, dus verwacht dat ik ergens anders sta. Misschien de volgende keer weer.

Death To All - Hier kan ik kort over zijn. Als je death leuk vond is dit ook nog steeds prima.

Possessed - Leuk bandje maar nog niet overtuigd. Dus geen zekerheid daf ik hier ben, zowel zeker geen straf.

Old Man's Child - Als ik het goed heb een dimmu afsplitsing en je hoort zeker wat overlap. Deze wil ik wel een kans geven.

Suicidal Angels - Klinkt aardig maar ken het nog niet goed genoeg. Op dit tijdslot is vaak onbekend nog onbemind. Dus of mijn inluisteren gaat hier nog verandering in brengen of het lot.

Asomvel - Klinkt lekker en zeker een kans dat ik hier de (gedeeltelijke) set ga meepakken

Bark - Vorig jaar op Dynamo gezien en als mijn jongste zoon(destijds 10 jaar) hier een hele set tegen de reling van het podium staat geplakt, dan is het zeker de 2de keer de moeite.

Hulder - De eerste band die me eigenlijk niks doet.

Dan nog even de toevoegingen:
Mantah en Infected Rain
- Zo vroeg op de dag prima sound. Enige wat ik jammer vind, is dat dit voor mij beter gaat werken in de tenten zo vroeg op de dag.

Maar mainstage is ze gegund.

Triggerfinger had ik al gezegd. Voor mij te soft. Dit pas beter op de pukkel/pinkpop en werchter festivals van deze wereld.

Cradle Of Filth - Ze zijn voor mij over de top heen,
Geldt dat niet voor zo ongeveer de helft van iedere line-up (Iron Maiden, Scorpions, Limp Bizkit, Slipknot, Megadeth, Blind Guardian, Def Leppard, om maar eens wat te noemen)? šŸ¤£šŸ˜‰

Old Man's Child - Als ik het goed heb een dimmu afsplitsing en je hoort zeker wat overlap.
Geen afsplitsing, zijn parallel ontstaan maar delen inderdaad wel voor een groot deel hun sound, zoals dat ook bij veel andere early scenes het geval is.
OMC is vlak na DB opgericht door Galder, die later bij DB ging spelen en OMC in de koelkast zette.
Nu is hij dus weg bij DB en richt hij zich weer volledig op OMC.

• Leuk
Waarderingen: Vordus en Projunk
Geldt dat niet voor zo ongeveer de helft van iedere line-up (Iron Maiden, Scorpions, Limp Bizkit, Slipknot, Megadeth, Blind Guardian, Def Leppard, om maar eens wat te noemen)? šŸ¤£šŸ˜‰

Geen afsplitsing, zijn parallel ontstaan maar delen inderdaad wel voor een groot deel hun sound, zoals dat ook bij veel andere early scenes het geval is.
OMC is vlak na DB opgericht door Galder, die later bij DB ging spelen en OMC in de koelkast zette.
Nu is hij dus weg bij DB en richt hij zich weer volledig op OMC.
Wat betreft over hun top heen geld dat bij veel bands.
Maar bij sommige hou je gewoon meer over als je het door de helft deelt.

En wat betreft OMC dank voor de aanvulling. Ik was niet volledig maar had alleen het laatste gedeelte in het oog. (Afsplitsing , alhoewel het dus al eerder bestond)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Dwarf
Heb ze zelf ook pas vandaag ontdekt maar zag deze set online staan. dezelfde set als die ze hebben gespeeld op Alcatraz toen neem ik aan.
Komt inderdaad wel over als een bijzondere show. ben benieuwd.

Ja, dit ziet er echt wel dik in orde uit. Ik was al redelijk overtuigd na een eerste luisterbeurt, als ze dan ook nog eens zo'n show brengen... Hopelijk geen al te pijnlijke clash op dat moment.

Heb ze zelf ook pas vandaag ontdekt maar zag deze set online staan. dezelfde set als die ze hebben gespeeld op Alcatraz toen neem ik aan.
Komt inderdaad wel over als een bijzondere show. ben benieuwd.

Zelf ook eens hiernaar gekeken daarnet. En ik hoop niet dat ik de pret al teveel druk, maar deze productie is wel heel erg uitgebreid en niet iets wat ze standaard elke show doen. Dat hele podium staat vol met attributen en ze hebben zelfs figuranten hier. Misschien was deze Bloodstock show een speciale gelegenheid, want dit is niet hoe ik me de show herinner en als ik recente beelden van liveshows opzoek dan hadden ze dat elders ook niet. Helaas... Misschien als ze bij iedereen net zo aanslaan als hier op het forum (leuk om te lezen, trouwens!) dat ze kunnen groeien naar een formaat band wat zich kan veroorloven om er standaard zo'n productie van te maken. Laten we het hopen! Maar voor nu hebben we het 'slechts' te doen met de band, een backdrop en een ongelooflijk energieke frontman. Alsnog de moeite waard hoor!

Zonder spoilers te brengen kan ik meedelen dat het terrein toch echt een vette upgrade zal krijgen. De line up is dit jaar minder van belang, het is de nieuwe beleving die we gaan krijgen die deze editie enorm spectaculaire zal maken.

De nieuwigheden op het terrein zullen zorgen voor een leuke doorstroom van mensen die de upgrades willen ontdekken. Hopelijk neemt de hype nog sterk toe want eerlijk gezegd is er toch wat roet in het eten gegooid (door bijvoorbeeld de wetgeving rond duurdere tickets die ervoor zorgde dat GMM al vroeg naar buiten moest komen met hun line up) en is de GMM-gekte van andere jaren nu wel zichtbaar minder.

Ik kijk ernaar uit jullie allemaal te zien!

Zonder spoilers te brengen kan ik meedelen dat het terrein toch echt een vette upgrade zal krijgen. De line up is dit jaar minder van belang, het is de nieuwe beleving die we gaan krijgen die deze editie enorm spectaculaire zal maken.

De nieuwigheden op het terrein zullen zorgen voor een leuke doorstroom van mensen die de upgrades willen ontdekken. Hopelijk neemt de hype nog sterk toe want eerlijk gezegd is er toch wat roet in het eten gegooid (door bijvoorbeeld de wetgeving rond duurdere tickets die ervoor zorgde dat GMM al vroeg naar buiten moest komen met hun line up) en is de GMM-gekte van andere jaren nu wel zichtbaar minder.

Ah ā¤ļø

Das wel echt leuk nieuws. Ze hadden vorig jaar iets gezegd ivm de look and feel, maar het is/was natuurlijk raden naar wat het zou zijn.

Ben wel benieuwd hoe je aan deze wijsheden komt

Maar jij hebt dus wat inside information? Het heet hier niet voor niets Festileaks. Met de nadruk op leaks. Dus dat zijn geen spoilers. Ik zou zeggen: kom maar op🤘🤘

What if some of us really want to be spoiled?;)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Piebe71

Een mindere choke point bij de Marquee of aankleding?

Users who are viewing this thread