Dan nog even wat anders:
Over pak 'm beet een week wil ik starten met een nieuw spel (in een apart topic), met een andere opzet dan de bekende Hurt/Heal spellen, waarvan de vijfde editie inmiddels langzaam tot een einde lijkt te komen.
Dit spel zal bestaan uit een zogenaamde bracket, waarin bands het in directe duels tegen elkaar opnemen in een knock-out systeem.
Deelnemende bands zijn alle 64 headliners van de Marquee op GMM (incl. de Marquees I en II van de edities 1998-2013, voor de 2e main stage zijn intrede deed).
Een eerste versie van dit concept presenteerde ik al eens
hier.
Daar kwam de nodige opbouwende
kritiek op van o.a.
@Dr. Hannibal , bv. dat bands er door een ongunstige loting al heel snel uit kunnen liggen.
Daardoor ben ik eens verder gaan denken en sleutelen aan de opzet, wat uiteindelijk leidde tot een 'double elimination bracket', waarbij bands na een eerste verlies nog een herkansing krijgen, en pas na het tweede verlies definitief uit het spel liggen.
Die opzet ziet er als volgt uit:
Het mooie van deze opzet is dat je vooraf kunt bepalen hoe lang het spel gaat duren, door het aantal duels per dag aan te passen.
Een max. aantal van 4 duels per dag lijkt me daarbij ideaal, waarmee je op een totale duur van 35 dagen komt (wat vergelijkbaar is met de diverse H/H spellen):
Duels staan niet al van tevoren vast, maar worden in iedere ronde iedere dag willekeurig geloot.
Voor ieder duel mag iedere deelnemer 10 punten vergeven.
Dat hoeft niet aan dezelfde band te zijn, maar mag ook verdeeld worden over beide bands in alle combinaties van hele punten (bv. 10-0, 7-3, maar ook 5-5 voor wie niet kan/wil kiezen).
Ik hoop dat velen van jullie deze opzet kunnen waarderen en willen deelnemen, en we er weer een leuk, enerverend spelletje van maken.