als je hem ophebt is er een biertje van mijJe brengt me op ideeën![]()
als je hem ophebt is er een biertje van mijJe brengt me op ideeën![]()
Oh man, je pikt wel de krenten uit de pap! Gaerea vind ik ook echt geweldig goed. Die gaan de komende jaren sowieso steeds meer zieltjes winnen, denk ik. Hun meest recente release heeft een vrij commercieel geluid, waarmee ze denk ik weer een geheel nieuwe doelgroep aan gaan spreken, nadat ze eerder al een behoorlijke opmars binnen de black metal hebben gemaakt. En daarmee trouwens ook vanuit die scene weer wat mensen verliezen voor wie het té commercieel wordt, maar goed.Dit jaar bijvoorbeeld Gearea. Omdat ze in het voorprogramma van Orbit stonden waar ik helaas niet bij was en het enthousiasme van @Loek123 die daar over schreef in de app of hier ook die gaan beluisteren . Super!!! Maar eigenlijk zijn dat spoilers voor de rest van de dagen/podia. Dus meer zal.ik niet verklappen![]()
Ah ja ik vergeet af en toe nog wel eens dat er ook nog metalheads bestaan die niet houden van unclean vocals
Bedoelde overigens niet zo zeer de marquee in het algemeen maar meer deze selectie. Voor mijn gevoel blijft er namelijk niet veel over op Graspop als je deathcore, metalcore, nu-metal, death metal, black metal, post metal allemaal afschrijft dat was vooral mijn punt.
Verder allemaal prima natuurlijk, altijd wel grappig hoe mensen op Graspop een totaal ander spoorboekje kunnen samenstellen en een totaal andere festivalbeleving kunnen hebben![]()
Neem maar van deze ouwe lul aan dat de grens tussen clean en unclean al kleiner wordt als je je er zelf voor openstelt. Ooit begonnen als glamhead en alles wat harder en ruiger klonk was niets in mijn ogen. Dan komt een Sepultura en Pantera bijvoorbeeld die mijn hele perceptie van de metal overhoop schopten. Maar wat een feest is het als je het probeert te luisteren en het blijkt een openbaring te zijn. Tip: pluk er een paar uit, probeer het in Dessel en je zal er geen spijt van krijgenToch sta ik meestal wel het merendeel van de dag bij een band en heb ik meerdere clashesMetalcore kan ik gelukkig wel nog smaken en sommige nu-metal ook wel. Ik kijk bijvoorbeeld opnieuw hard uit naar Ice Nine Kills. Het hangt een beetje van de balans af tussen unclean en clean
![]()

Welkom in het hoekje met @Koekdoos en mezelf dan. Ook ik ben haast nooit in de Marquee te vinden. Dit jaar denk ik dat ik één keer daar naar binnen stap en da's dan voor Asomvel.Toch sta ik meestal wel het merendeel van de dag bij een band en heb ik meerdere clashesMetalcore kan ik gelukkig wel nog smaken en sommige nu-metal ook wel. Ik kijk bijvoorbeeld opnieuw hard uit naar Ice Nine Kills. Het hangt een beetje van de balans af tussen unclean en clean
![]()
Bedankt voor de tip van Gearea! Ik ben groot fan van Orbit en snap helemaal dat deze band in het voorprogramma stond. Zou balen zijn geweest als ik ze had gemist op Graspop!!Dit jaar bijvoorbeeld Gearea. Omdat ze in het voorprogramma van Orbit stonden waar ik helaas niet bij was en het enthousiasme van @Loek123 die daar over schreef in de app of hier ook die gaan beluisteren . Super!!! Maar eigenlijk zijn dat spoilers voor de rest van de dagen/podia. Dus meer zal.ik niet verklappen![]()
@dogsoldierspoon Maar wat vind je nu echt helemaal niks? Of waar zeg je van, dat is misschien wel iets. Been there, done that. Wil je wel wat tips geven om te ontdekken hoor
Dit is erg leuk om te lezen, want inderdaad de volledige opzet van deze oefening. Blij dat mijn enthousiasme daartoe bijdraagt.Cult of Luna en Septic Flesh:
Voor de editie van 2023 was ik zelf notabene degene die de leak bekend kon maken dat Septic Flesh op de lineup stond zonder ze ooit gehoord te hebben. Via de mail nog tegen de zanger gezegd dat ik ze op zou zoeken. Niet gelukt. Eigenlijk ook niet goed beluisterd wat dat betreft.
Na de hartstochtelijke liefdesverklaring van @nikita vandaag voor zowel Septic Flesh als Cult of Luna de beide bands maar eens even beter gaan beluisteren.
Beide gaan ze op mijn playlist. Waarvan ik nu al met enige zekerheid kan zeggen dat Cult of Luna een must see gaat worden. Top! Bedankt daarvoor Nikita. Ik zou ook zeggen tegen @MetalLimbo. Doel van deze exercitie bereikt
.