Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Festileaks aanwezig op Samhain Antwerpen in de Trix!

Bekijk bijlage 18909
Hele fijne groep mensen op een heel fijn festival! Was een mooie kennismaking met Samhain Antwerpen en Trix gisteren. Grote kans dat dit volgend jaar gewoon een heel weekend wordt.

Muzikaal waren Bloed, Ashenspire (grootste verrassing vd dag), The Catafalque en Five the Hierophant de hoogtepunten

Ik zie dat komend weekend Durbuy Rock weer is. Een festival waar ik elk jaar eigenlijk wel heen wil maar steeds te ver is. Maar dit jaar voor het eerst staat er een line-up waar ik echt niks mee kan. Er staat altijd een mooie selectie aan mooie namen maar veel verder dan Lord of the Lost kom ik nu niet. Jammer om te zien, hopelijk een eenmalige dip.

Ik zie dat komend weekend Durbuy Rock weer is. Een festival waar ik elk jaar eigenlijk wel heen wil maar steeds te ver is. Maar dit jaar voor het eerst staat er een line-up waar ik echt niks mee kan. Er staat altijd een mooie selectie aan mooie namen maar veel verder dan Lord of the Lost kom ik nu niet. Jammer om te zien, hopelijk een eenmalige dip.
Idd....de line-up is dees jaar toch onder de verwachtingen....Dit jaar ken ik niemand die de overstap maakt naar de Ardennen....Hopelijk beter vanaf volgend jaar...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel
Ben er 4 jaar op rij naar toe geweest, met heerlijke line-ups voor zo'n klein festivalletje, ieder jaar wel minstens een stuk of 8 bands die de moeite waard waren!
  • 2021: Alestorm, Eluveitie, Saltatio Mortis, Equilibrium, Seth, Aktarum, Cellar Darling, Psychonaut
  • 2022: Skindred, Skáld, Dark Tranquillity, Ensiferum, Septicflesh, Primordial, Swallow The Sun, Infected Rain, Brutal Sphincter
  • 2023: Korpiklaani, Paradise Lost, Amenra, Rotting Christ, Belphegor, Black Mirrors, Wolvennest, Lacrimas Profundere
  • 2024: Amorphis, Sonata Arctica, Soilwork, Feuerschwanz, Candlemass, Delain, Equilibrium, Heidevolk, The Raven Age, Xandria, ODC
Vorig jaar vond ik al een stuk minder interessant, alleen op de zaterdag stonden nog wel een paar interessante namen (Eluveitie, Ihsahn, Enslaved, Aktarum, Winterfylleth), maar niet echt voldoende om erheen te gaan voor mij.
De vrijdag werd zelfs vrijwel volledig aan hardcore besteed, niet zo mijn ding.

Die lijn hebben ze dit jaar blijkbaar doorgetrokken.
Sterker nog, het lijkt er sterk op dat de geldkraan daar dicht is gegaan, en ze vrijwel alleen nog maar Belgische, Franse en een handjevol kleinere internationale namen hebben willen en/of kunnen boeken.

Heel armoedige line-up dit jaar, vergeleken met vorige jaren, eigenlijk geen enkele naam waar ik echt warm van wordt
Erg jammer, zie het de komende jaren eigenlijk ook niet meer beter worden.

• Winning
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Ben er 4 jaar op rij naar toe geweest, met heerlijke line-ups voor zo'n klein festivalletje, ieder jaar wel minstens een stuk of 8 bands die de moeite waard waren!
  • 2021: Alestorm, Eluveitie, Saltatio Mortis, Equilibrium, Seth, Aktarum, Cellar Darling, Psychonaut
  • 2022: Skindred, Skáld, Dark Tranquillity, Ensiferum, Septicflesh, Primordial, Swallow The Sun, Infected Rain, Brutal Sphincter
  • 2023: Korpiklaani, Paradise Lost, Amenra, Rotting Christ, Belphegor, Black Mirrors, Wolvennest, Lacrimas Profundere
  • 2024: Amorphis, Sonata Arctica, Soilwork, Feuerschwanz, Candlemass, Delain, Equilibrium, Heidevolk, The Raven Age, Xandria, ODC
Vorig jaar vond ik al een stuk minder interessant, alleen op de zaterdag stonden nog wel een paar interessante namen (Eluveitie, Ihsahn, Enslaved, Aktarum, Winterfylleth), maar niet echt voldoende om erheen te gaan voor mij.
De vrijdag werd zelfs vrijwel volledig aan hardcore besteed, niet zo mijn ding.

Die lijn hebben ze dit jaar blijkbaar doorgetrokken.
Sterker nog, het lijkt er sterk op dat de geldkraan daar dicht is gegaan, en ze vrijwel alleen nog maar Belgische, Franse en een handjevol kleinere internationale namen hebben willen en/of kunnen boeken.

Heel armoedige line-up dit jaar, vergeleken met vorige jaren, eigenlijk geen enkele naam waar ik echt warm van wordt
Erg jammer, zie het de komende jaren eigenlijk ook niet meer beter worden.
Goh ja, als je die opsomming namen zo ziet dan wordt alleen nog maar duidelijk hoe treurig de line-up dit jaar is. Er is nu maar één band op de hele line-up die je met een beetje goede wil in dat rijtje kunt zetten. Denk dat je gelijk hebt dat de subsidie is afgelopen, anders kan je deze scherpe daling in kwaliteit niet verklaren.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en MetalLimbo
Goh ja, als je die opsomming namen zo ziet dan wordt alleen nog maar duidelijk hoe treurig de line-up dit jaar is. Er is nu maar één band op de hele line-up die je met een beetje goede wil in dat rijtje kunt zetten. Denk dat je gelijk hebt dat de subsidie is afgelopen, anders kan je deze scherpe daling in kwaliteit niet verklaren.
Novelists is wel een toffe, opkomende naam. En ik ben fan van Black Mirrors, dus die zou ik er zelf ook bij zetten. Maar verder is het heel treurig daar ja.

Alleen maar beter eigenlijk. De keuze is al reuze met al het festivalaanbod. Als Durbuy zich dan lekker blijft ontwikkelen in een hoekje waar ik geen interesse in heb, scheelt dat weer een beetje keuzestress.

One last time. The way you know it.

Pitfest 2026 will be the final outdoor edition.

Over the years Pitfest has grown into what it is today: two stages, two large tents and a full weekend of hardcore, punk and metal. Built from the ground up by a small group of people who simply wanted to create the kind of festival they were missing themselves.

But the reality behind it has changed.

The costs of organizing a festival like this keep rising, the pressure on a small volunteer team keeps increasing, and the festival landscape around us has become more crowded and more commercial every year. Pitfest has never been about profit, and we are not willing to turn it into something else just to keep up.

So instead of pushing it further, we’ve decided to stop this format while it still feels right.

That makes 2026 the last time Pitfest will take place as an outdoor festival.
The last time with two tents, two stages and a full weekend like you’ve come to expect.

No watered-down version. No half measures.
Just one final outdoor Pitfest, exactly how it should be.

If you’ve ever been part of it, you know what this weekend is about.
If you haven’t, this is your moment.

In 2027 we will organize the final edition of Pitfest. More on that later.

For now, all focus on 2026.
Ik kreeg vanavond de bovenstaande email binnen. Helaas voor je het steeds vaker dat het niet meer rendabel is.

Ik kreeg vanavond de bovenstaande email binnen. Helaas voor je het steeds vaker dat het niet meer rendabel is.
Holy moly, dat is écht heel erg zonde zeg. Ik ben er nog nooit geweest omdat het zo ver weg is voor mij, maar de organisatie komt sympathiek over en ze zetten er elk jaar mooie, gevarieerde line-ups neer.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel
Is dit serieus of een verlate 1 april grap?
Serieus genoeg voor een website en social media pagina's.. 😅

Ben benieuwd, alweer een metalfestival in Limburg erbij (zij het ditmaal Belgisch Limburg), kan ik uiteraard alleen maar toejuichen! :cool:
Maar ja, alles valt of staat natuurlijk met de line-up.
Qua genres kan het in ieder geval blijkbaar alle kanten op, van power tot death en alles daartussen:

1776159124205.png

Serieus genoeg voor een website en social media pagina's.. 😅

Ben benieuwd, alweer een metalfestival in Limburg erbij (zij het ditmaal Belgisch Limburg), kan ik uiteraard alleen maar toejuichen! :cool:
Maar ja, alles valt of staat natuurlijk met de line-up.
Qua genres kan het in ieder geval blijkbaar alle kanten op, van power tot death en alles daartussen:

Bekijk bijlage 18995
Niet alleen die artwork lijkt door AI gegenereerd 😂

Users who are viewing this thread