Best Kept Secret 2026

Of zit de doelgroep van festivals onder de gemiddelde loonstijging? Of stijgen de prijzen op festivals harder dan de gemiddelde prijsstijging?
Dit laatste is sowieso een duidelijke trend van de laatste 10-15 jaar. Wanneer je de prijsstijging van de weekenders van BKS, Lowlands en alle andere grote festivals vergelijkt met de inflatie is dat fors meer. De kleine koopkrachtstijging waar de werkende mensen in de meeste jaren van profiteren compenseert daar niet voldoende voor

Lang verhaal kort: meerdere festivals per jaar willen bezoeken is in 2026 een stuk duurdere hobby dan het in 2016 was.

Terwijl in België Pukkelpop en Rock Werchter als een trein lopen.
Wellicht dat de Vlaamse festivalliefhebbers in 2026 veel nadrukkelijker voor de evenementen in eigen land kiezen, terwijl ze in eerdere jaren wellicht BKS of DTRH deden ipv een Werchter/Pukkelpop?

Gorillaz speelt dus 1,5 uur op Werchter. Dat zal het op BKS ook wel worden en ik verwacht hetzelfde bij Jack White.
Nick Cave zal dan waarschijnlijk 2 uur krijgen.

Gisteren ben ik naar de nieuwe show van Weval (Chorophobia Tour) geweest in de 013, heel toffe show. Voor de liefhebbers van elektronische muziek een dikke aanrader. De show is wat meer dansbaar en afwisselender dan de eerdere optredens die ik van ze heb gezien, maar goed gedoseerd.

Morgen ook alvast naar Dressed Like Boys en Ão :)
Had eigenlijk gehoopt dat Weval met hun laatste meer dansbare album de spot na de headliner in de two zou krijgen, maar dit gaat wss naar Job Jobse.

• Leuk
Waarderingen: pongolesi
Had eigenlijk gehoopt dat Weval met hun laatste meer dansbare album de spot na de headliner in de two zou krijgen, maar dit gaat wss naar Job Jobse.
Lijkt mij echt wel waarschijnlijker dat Weval een set van een uur na de headliner heeft en Jobse een langere set in de Secret.

Lijkt mij echt wel waarschijnlijker dat Weval een set van een uur na de headliner heeft en Jobse een langere set in de Secret.
Gaat Weval niet zoals op Lowlands en zoals aangekondigd door BKS gewoon onderdeel zijn van het dagprogramma?
Ik zou het trouwens wel toejuichen als ze na de headliner staan.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en elo
Gaat Weval niet zoals op Lowlands en zoals aangekondigd door BKS gewoon onderdeel zijn van het dagprogramma?
De meest recente aankondiging van BKS was inderdaad "BKS By Night", maar de eerste aankondigingen zijn nooit gepresenteerd als "dagprogramma". Job Jobse zat bij de eerste aankondiging, dan zou je die ook ergens overdag moeten plaatsen.

Als ik kijk naar eerdere jaren zie ik voor een act als Weval een spot na de headliner in de TWO gewoon als de meest waarschijnlijke plek. Op Lowlands zie je dit soort artiesten wel vaker overdag staan, zeker in de Heineken.

Job Jobse zou ik op Lowlands dan weer niet in een tent met de grootte van The Secret zetten, dat zou doden opleveren. Maar op BKS moet dat kunnen, is gemiddeld genomen een ander publiek. Op Draaimolen vorig jaar leverde de set van Job Jobse ook geen drukte op, ook gemiddeld genomen een ander publiek dan op Lowlands.

Op Draaimolen vorig jaar leverde de set van Job Jobse ook geen drukte op
Dat was de eerste vier uur van het festival... En ondanks dat het niet druk druk was stond er echt een hoop man.

Job Jobse in de Secret gaat niet gebeuren.

De meest recente aankondiging van BKS was inderdaad "BKS By Night", maar de eerste aankondigingen zijn nooit gepresenteerd als "dagprogramma". Job Jobse zat bij de eerste aankondiging, dan zou je die ook ergens overdag moeten plaatsen.

Als ik kijk naar eerdere jaren zie ik voor een act als Weval een spot na de headliner in de TWO gewoon als de meest waarschijnlijke plek. Op Lowlands zie je dit soort artiesten wel vaker overdag staan, zeker in de Heineken.

Job Jobse zou ik op Lowlands dan weer niet in een tent met de grootte van The Secret zetten, dat zou doden opleveren. Maar op BKS moet dat kunnen, is gemiddeld genomen een ander publiek. Op Draaimolen vorig jaar leverde de set van Job Jobse ook geen drukte op, ook gemiddeld genomen een ander publiek dan op Lowlands.
Maar Job Jobse staat wel bij op hun 'by night' poster, Weval niet. Dus ik vermoed toch dat Weval ergens overdag zal staan. Al hoop ik dat je gelijk hebt.

Schermafbeelding 2026-03-26 105856.png

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Davidd
Jobse staat als 'headliner' op die poster voor het nachtprogramma. Wordt toch gewoon afsluiter op de TWO? Direct na Nick Cave.
Hoog inzetten op lage kans levert de meeste potentiële winst op, dus ik blijf bij mijn overtuiging. We gaan het later deze maand zien.

Jobse staat als 'headliner' op die poster voor het nachtprogramma. Wordt toch gewoon afsluiter op de TWO? Direct na Nick Cave.
Maar Sammy Virji staat ook als headliner op die poster en die zie ik niet in de TWO staan. Er staan ook maar twee rijen op die poster en er zijn 3 afsluiters (na de headliner) op de TWO. Ik verwacht dus eigenlijk wel dat Job Jobse ook niet in de TWO staat. TENZIJ ze de TWO op vrijdag en zaterdag ook echt bij het nachtprogramma gaan betrekken, dus nog ná de act die in de TWO staat na de ONE headliner.

• Pray
Waarderingen: DJ_Tjorre
TENZIJ ze de TWO op vrijdag en zaterdag ook echt bij het nachtprogramma gaan betrekken, dus nog ná de act die in de TWO staat na de ONE headliner.
Vorige jaren was het niet vol op het terrein 's nachts, de Secret was afgelopen jaar zelfs halfleeg. Dan gaan ze niet de TWO erbij trekken dit jaar, lijkt me.

Vorige jaren was het niet vol op het terrein 's nachts, de Secret was afgelopen jaar zelfs halfleeg. Dan gaan ze niet de TWO erbij trekken dit jaar, lijkt me.
Nee lijkt mij ook niet hoor. Maar er staan toch wel aardig wat naampjes op die poster voor effectief twee nachten.

Vrij zeker dat Sammy Virji gewoon de Two gaat afsluiten op zondag.
Net zoals Floating Points 2 jaar geleden of Yin Yin vorig jaar (en dat zijn eigenlijk minder populaire namen dan hem).

Vrij zeker dat Sammy Virji gewoon de Two gaat afsluiten op zondag.
Net zoals Floating Points 2 jaar geleden of Yin Yin vorig jaar (en dat zijn eigenlijk minder populaire namen dan hem).
Oh wait, ik vergat even dat er gewoon al een dagindeling is... Sammy op zondag, dan gaat dat gewoon op de TWO zijn na de headliner ja. Dus al mijn voorgaande berichten kun je dan eigenlijk wel vergeten haha.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

Users who are viewing this thread