Vet dat je al oets uitgewerkt hebt. Misschien leuk om iedereen die dat wil maximaal 1 inzending te laten doen. Niet genregebonden, en van stadionacts tot forumdarlings.
Daar voel ik persoonlijk helemaal niets voor, veel te veel appels en peren vergelijken, dus vrij nietszeggend wat mij betreft.
Ik hou het zelf liever gewoon een stuk concreter.
In een GMM Marquee Bracket heb je tenminste telkens een 'eerlijk' duel.
Ook al verschilt het genre, de setting is vrijwel identiek.
Natuurlijk is het een stuk meer niche, maar dat maakt het in mijn ogen ook juist weer leuk, anders zie je toch weer veel van dezelfde namen passeren.
Het zal weliswaar minder deelnemers trekken, maar het maakt in deze opzet voor de lengte van het spel niet uit of er 3 of 300 stemmers zijn per duel, ideaal dus.
Ook kost het heel weinig tijd en moeite om te stemmen (én voor mij om bij te houden

), gewoon een naam noemen is in principe al voldoende (hoewel ik ook 'split' stemmen zou willen toestaan).
Omdat per dag maar op 2 tot max. 8 namen te stemmen is, krijg je allicht ook meer 'in depth' discussies en promoties per band.
Voor wie echt totaal niks met die toch wat extremere kant van de metal heeft, kan er parallel natuurlijk een soortgelijk ander spel plaatsvinden over een of meerdere andere festivals/podia/genres (een simpel Excelletje kan ik wel aanleveren voor degene die zoiets op zich wil nemen

).
Gezien de eenvoud van deze opzet is het ook niet zo moeilijk om aan beide spellen deel te nemen, voor wie dat wil.