What the fuck is me dat! De cult band Twisted Sister, mijn all time hero, Dee Snider, wordt vervangen door een onnozel, 1 van de duizend kut hardcore bandjes, ge meent dat niet. Monny rules??? BURN IN HELL, LIVE NATION 

Had voorheen weinig kans bij mij, maar ik weiger om anderhalf uur naar zang wat lijkt op een tandartsboor te gaan luisteren.Kunnen we ander podium voor Leprous zoeken?
Het wordt er druk daar.
Was dit een metalcore festival geweest zoals Jera ofzo, enfin. Maar ik verwacht iets meer dan niche bands op mainstage van een festival als GMM. Die hype rondom deze bands voelt ook zo nep. Leuk dat je als festival nu met die hype mee wil om nieuwe zieltjes binnen te harken, maar er zijn zat bands die al 20+ jaar altijd meer luisteraars hebben gehad dan KL, Spiritbox etc. Waarom kregen die nooit die headline spot dan?Knocked Loose is nu eenmaal een van de grootste nieuwe bands van de laatste jaren samen met Turnstile, Lorna Shore, Spiritbox, Bad Omens en Sleep token. Het was een mum van tijd voor ze de upgrade maakte naar de hoge plekken op het festival samen met de rest van dat lijstje.
Combineer dit met het fantastische concert van vorig jaar en je hebt een verdiende vervanger.

Kl een tiktok hype noemen is beetje kort door de bocht. De band bestaat al meer jaar en had ook al wel wat naamsbekendheid met hun vorig album uit 2019. Daar stonden ze, voor de hele hype rond het laatste album, al voorlaatste op de backyard van pukkelpop, voor beartooth.Had voorheen weinig kans bij mij, maar ik weiger om anderhalf uur naar zang wat lijkt op een tandartsboor te gaan luisteren.
Was dit een metalcore festival geweest zoals Jera ofzo, enfin. Maar ik verwacht iets meer dan niche bands op mainstage van een festival als GMM. Die hype rondom deze bands voelt ook zo nep. Leuk dat je als festival nu met die hype mee wil om nieuwe zieltjes binnen te harken, maar er zijn zat bands die al 20+ jaar altijd meer luisteraars hebben gehad dan KL, Spiritbox etc. Waarom kregen die nooit die headline spot dan?
Als KL die spot kan krijgen, dan hoort een Lamb of God, Megadeth, Testament, Trivium of Black Label Society die plek jaren terug al gehad te hebben. Dat zijn namelijk allemaal bands die zich al jarenlang bewezen hebben en waar mensen 20 jaar al naar luisteren. KL is gewoon de zoveelste TikTok hype waar ik nog maar van moet zien of die over 10 jaar net zo populair zijn.
Ben er ook zeer zeker van dat The Offspring eigenlijk eerst voorzien was voor een ander groot festival. En daarna zijn verschoven.Goed, nu vind ik heel ongenuanceerd gezegd elke metalcore of hardcore band (op een enkele uitzondering na) er al ƩƩn teveel op het Graspop affiche. En ik ben dus ook zeker niet thuis in die wereld, dus misschien klink ik wel als een enorme noob. Maar in die genres is Knocked Loose toch ƩƩn van dƩ opkomende namen? Ik zie ze althans echt wel vaak voorbij komen, terwijl ik me amper in die wereld beweeg. Ik zie miljoenen streams op de streamingplatforms, een optreden bij Jimmy Kimmel. Goed, ze komen op herhaling en stonden afgelopen editie een stuk lager. Maar dat was volgens mij wel een goed optreden, toch? Dus waarom is er dan ook bij fans van dit genre zoveel weerstand?
Verder kun je er echt wel vanuit gaan dat Graspop alle opties af is gegaan toen bekend werd dat Twisted Sister weg zou vallen. Ze hebben zich daar in het recente verleden ook wel mee bewezen, met die exclusieve headlinersets van Machine Head en Behemoth, waarbij in beide gevallen het zelfs tot een samenwerking tussen organisatie en band kwam om er een extra speciale productie van te maken. Maar de headlinerpoel is voor deze editie gewoon niet super gevuld, door allerlei verschillende redenen. Dat bleek ook wel uit de headlinerstatus van The Offspring, waarvan ik nog steeds echt niet geloof dat het hun eerste, tweede of zelfs derde keuze was. Dus je kunt wel heel erg boos worden, het schandalig vinden dat ze niet nog maanden de tijd hebben genomen voor een andere optie of zelfs je kaart verkopen. Maar ik geloof oprecht niet dat er een optie voorhanden was die op minder weerstand had kunnen rekenen.
Heb je ook enig inzicht waarom dat Live Nation niet met Manson lijkt te willen samenwerken voor festival shows?Ben er ook zeer zeker van dat The Offspring eigenlijk eerst voorzien was voor een ander groot festival. En daarna zijn verschoven.
Die docu gezien?Heb je ook enig inzicht waarom dat Live Nation niet met Manson lijkt te willen samenwerken voor festival shows?
Ben daar nog niet aan geraakt nee.Die docu gezien?
Willen ze zich niet meer aan verbranden lijkt me. Veel festivals vanuit hetzelfde segment die op datzelfde spoor zitten.
Klopt. Maar in Europa dan weer niet. Zal wel een reden hebben.Ben daar nog niet aan geraakt nee.
Het verbaast me gewoon aangezien zijn afgelopen tour via Live Nation was.
Knocked Loose is metalcore maar ligt nog heel dicht tegen Hardcore (waar de core van metalcore afstamt), terwijl tegenwoordig de Hardcore influcences niet meer zo hard opvallen bij veel bandskzie hier veel passeren dat knocked loose metalcore is.
Kal mss wel maar dan toch niet mijn soort metalcore..
trekt op niet veel naar mijn idee.
had BB daar gewoon gezet en KL eronder dat hadk nog begrepen
Klopt.. ben ook metalcore liefhebber maar KL is gewoon wat geluiden en geschreeuw bij elkaar, afgrijselijk.kzie hier veel passeren dat knocked loose metalcore is.
Kal mss wel maar dan toch niet mijn soort metalcore..
trekt op niet veel naar mijn idee.
had BB daar gewoon gezet en KL eronder dat hadk nog begrepen
Neen. Die zullen de reacties misschien wel jammer vinden. Maar ze zullen er het beste van gemaakt hebben.hoe zou de organisatie op kantoor er nu bij zitten, na het lezen van alle negatieve reacties. shit hebben we een fout gemaakt ?