Goed, nu vind ik heel ongenuanceerd gezegd elke metalcore of hardcore band (op een enkele uitzondering na) er al één teveel op het Graspop affiche. En ik ben dus ook zeker niet thuis in die wereld, dus misschien klink ik wel als een enorme noob. Maar in die genres is Knocked Loose toch één van dé opkomende namen? Ik zie ze althans echt wel vaak voorbij komen, terwijl ik me amper in die wereld beweeg. Ik zie miljoenen streams op de streamingplatforms, een optreden bij Jimmy Kimmel. Goed, ze komen op herhaling en stonden afgelopen editie een stuk lager. Maar dat was volgens mij wel een goed optreden, toch? Dus waarom is er dan ook bij fans van dit genre zoveel weerstand?
Verder kun je er echt wel vanuit gaan dat Graspop alle opties af is gegaan toen bekend werd dat Twisted Sister weg zou vallen. Ze hebben zich daar in het recente verleden ook wel mee bewezen, met die exclusieve headlinersets van Machine Head en Behemoth, waarbij in beide gevallen het zelfs tot een samenwerking tussen organisatie en band kwam om er een extra speciale productie van te maken. Maar de headlinerpoel is voor deze editie gewoon niet super gevuld, door allerlei verschillende redenen. Dat bleek ook wel uit de headlinerstatus van The Offspring, waarvan ik nog steeds echt niet geloof dat het hun eerste, tweede of zelfs derde keuze was. Dus je kunt wel heel erg boos worden, het schandalig vinden dat ze niet nog maanden de tijd hebben genomen voor een andere optie of zelfs je kaart verkopen. Maar ik geloof oprecht niet dat er een optie voorhanden was die op minder weerstand had kunnen rekenen.