Graspop Metal Meeting 2026

Als Live is Live er niet was hadden we mogelijks wel Iron Maiden als vervanger voor Twisted Sister of in mindere maten indrukwekkend maar beter dan KL: Epica of Testament…
Dan zit je met Knocked Loose nu wel wat beter toch? Iron Maiden is er jaarlijks zowat te zien.

Dan zit je met Knocked Loose nu wel wat beter toch? Iron Maiden is er jaarlijks zowat te zien.
Knocked Loose gaat er in de toekomst mogelijk ‘jaarlijks’ staan. Dus nee dan is Iron Maiden in mijn opinie meer welkom. Nu ja, ieder zijn mening hierover zeker?

Iron maiden op herhaling was helemaal deprimerend geweest, dan liever wat jong talent de kans geven om zichzelf te bewijzen

Hoe zijn de reacties op de socials eigenlijk? Tegenwoordig mag je geen comments meer bekijken op Facebook als je geen account hebt blijkbaar. Op reddit is men verbazingwekkend positief, blijkbaar heeft KL wel indruk gemaakt met hun set afgelopen jaar op graspop.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Iron maiden op herhaling was helemaal deprimerend geweest, dan liever wat jong talent de kans geven om zichzelf te bewijzen

Hoe zijn de reacties op de socials eigenlijk? Tegenwoordig mag je geen comments meer bekijken op Facebook als je geen account hebt blijkbaar. Op reddit is men verbazingwekkend positief, blijkbaar heeft KL wel indruk gemaakt met hun set afgelopen jaar op graspop.
Het lijkt wat 50/50. Sommige zijn content met een moderne “frisse” band die eens een hoge spot krijgt. De rest vindt het maar bagger

• Leuk
Waarderingen: Loek123

1770659754346.png
1770659775997.png1770659793268.png

Heel slecht, maar da's ni meer dan terecht

Wel indachtig houden dat op Facebook vooral oudere mensen zitten en in de comments vooral mensen gaan zitten die kwaad zijn. Diegenen die content zijn ga je sowieso minder horen via die weg. Dus de commentsectie is doorgaans geen goeie graadmeter 😇

Als er iemand van onderuit werd doorgeschoven dan had je allicht hetzelfde gelezen daar.

• Leuk
Waarderingen: Valthys
Ik had toch ook iets anders verwacht. Te vroeg voor deze band. En voor de prijs die ze voor Twisted Sister betalen, hadden ze zeker een grotere band kunnen overtuigen.

Naar mijn gevoel had deze vrijdag niet genoeg voor uit te kopen, heb er zelf geen zicht op maar denk dat deze vervanging niet zal helpen.

Als ze een grotere band hadden kunnen regelen, dat had Twisted Sister er sowieso al niet gestaan, het is niet dat dat zo'n enorme catch was.
Ik heb toch van heel veel mensen gehoord dat ze erg hoog op de must see lijst staan. Een hoop van de nieuwere festivalgangers hebben ze nog nooit kunnen zien (inclusief ik) en gaan ze hierdoor wss nooit meer kunne zien. Dus dat maakt het extra jammer

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ik heb toch van heel veel mensen gehoord dat ze erg hoog op de must see lijst staan. Een hoop van de nieuwere festivalgangers hebben ze nog nooit kunnen zien (inclusief ik) en gaan ze hierdoor wss nooit meer kunne zien. Dus dat maakt het extra jammer

Ik heb gewoon nooit begrepen waaraan deze band hun status te danken heeft. Ik heb er niets tegen, ik vind ze "degelijk", maar dat is het dan ook, er is voor mij vrijwel niets bijzonders aan TS, alles aan de band is "degelijk". Hun muziek is "degelijk", hun hits zijn "degelijk", hun relevantie voor het genre is "degelijk", hun live shows zijn "degelijk". Het enige opvallende is Dee Snider, dat is inderdaad een cultheld, maar zijn muziek is nogal dertien in een dozijn.

Persoonlijk ben ik ook wel iemand die graag bands afvinkt op een lijst van artiesten die ik toch eens wil gezien hebben, maar bij Twisted Sister (die ik weliswaar een paar keer heb gezien) zou ik er echt totaal niet van wakker liggen mocht ik die niet kunnen afvinken, want die stonden uberhaupt nooit op de lijst.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik heb gewoon nooit begrepen waaraan deze band hun status te danken heeft. Ik heb er niets tegen, ik vind ze "degelijk", maar dat is het dan ook, er is voor mij vrijwel niets bijzonders aan TS, alles aan de band is "degelijk". Hun muziek is "degelijk", hun hits zijn "degelijk", hun relevantie voor het genre is "degelijk", hun live shows zijn "degelijk". Het enige opvallende is Dee Snider, dat is inderdaad een cultheld, maar zijn muziek is nogal dertien in een dozijn.

Persoonlijk ben ik ook wel iemand die graag bands afvinkt op een lijst van artiesten die ik toch eens wil gezien hebben, maar bij Twisted Sister (die ik weliswaar een paar keer heb gezien) zou ik er echt totaal niet van wakker liggen mocht ik die niet kunnen afvinken, want die stonden uberhaupt nooit op de lijst.
Dee Snider is(was?) gewoon een heel charismatische frontman. En publiek mee krijgen beschouw ik gewoon echt als een vak. Twisted sister is zeker niet helemaal mijn genre, maar de 3 keer dat ik ze zag was het gewoon elke keer een fantastische show waarbij hij er iedere keer in slaagde om heel het publiek mee te krijgen.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Jimmeh07 en pisser
Net even ingeluisterd... Vreselijk, echt mijn ding niet. Ik kan metalcore wel hebben, maar dit is toch eerder geschreeuw van begin tot einde.

Enfin, het is wat het is. Het bleek al een heel zwakke headlinervisvijver te zijn dit jaar, dus ik weet niet of ik iets anders verwacht had. Positieve noot: nu zal ik niet meer moeten kiezen tussen de headliner en Leprous. Op naar de tent dus. (of ja, 't moet zijn dat ze afsluiten, dan is het gewoon vroeger naar het huisje)
Kunnen we ander podium voor Leprous zoeken?
Het wordt er druk daar.

Knocked Loose is nu eenmaal een van de grootste nieuwe bands van de laatste jaren samen met Turnstile, Lorna Shore, Spiritbox, Bad Omens en Sleep token. Het was een mum van tijd voor ze de upgrade maakte naar de hoge plekken op het festival samen met de rest van dat lijstje.
Combineer dit met het fantastische concert van vorig jaar en je hebt een verdiende vervanger.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread