Qua eten is het erg eenvoudig, het is een stadsfestival waarbij je optredens kan zien in heel wat verschillende zalen doorheen de stad. Ik eet daarom altijd ergens in een fijn restaurant of ga snel iets halen in een snackbar. Ik vind de sfeer erg aangenaam, het is een nichefestival, waardoor het een uiterst alternatief publiek trekt, die meestal enorm respectvol is tegenover de artiesten. Overdag kan je vaak in totale stilte genieten, terwijl je 's nachts altijd wel een leuke plek kan vinden om te dansen. Ik zou rewire ook aanraden als je alleen bent, want het is een makkelijk festival om aan de praat te raken met mensen.
Er zijn enorm veel verschillende venues, van een theaterzaal, tot de kelder van een cultuurhuis, van de bekende muziekzaal PAARD, tot een kerk. Ze houden hierbij altijd rekening bij welke muziek bij welke locatie locatie past. Ik ben het vaakst in PAARD te vinden, omdat daar toch meestal de "grootste namen" te vinden zijn (groot tussen haakjes want echt grote namen ga je op rewire bijna nooit vinden), maar je doet makkelijk een paar locaties per dag.
Ik raad het festival persoonlijk erg aan. Den Haag is een fijne stad om in te vertoeven, er is muzikaal enorm veel te ontdekken (iets waar ik persoonlijk enorm van hou) & het zit vol leuke mensen.