Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

Vestrock 2026 eerste namen:

𝕍𝕣𝕚𝕛𝕕𝕒𝕘: Nicky Romero • The Wombats • Bente • Basht. • Brògeal • Grote Geelstaart • Leap • Master Peace • Natte Visstick

ℤ𝕒𝕥𝕖𝕣𝕕𝕒𝕘: Son Mieux • shame • STONE • Coby’s Bingo & Karaoke Show • Magazines • Milolaathetlukken • Native James • Paceshifters Play Nirvana • Oh My God It’s The Church • Orgel Joke • The Slow Readers Club

ℤ𝕠𝕟𝕕𝕒𝕘: Antoon • Outsiders • Dikke Baap • jet van der steen • Noa

Enkel early bird dagtickets voor zondag?

Laatst bewerkt:
Wat een bult bagger daar normaal nog wel wat leuke namen nu moet je wel heel erg zoeken tussen de Nederlandse drek
shame • STONE • The Slow Readers Club op zaterdag zou ik wel gaan zien maar daarvoor een ticket al kopen, denk het niet.
Voor de rest héél matig voor editie 15 :unsure:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Zeer zeer zeer matig, valt vies tegen. Ook geen headliner waarvan je zegt nou hier koop ik een kaartje voor

Zeer zeer zeer matig, valt vies tegen. Ook geen headliner waarvan je zegt nou hier koop ik een kaartje voor
Headliners zouden binnenkort volgen wat het ook moge betekenen maar dagtickets van +80€ of zo is dit niet waard

Iemand toevallig nog waardevolle informatie over Rewire? Zit te twijfelen om te gaan, maar zijn er dingen die ik moet weten qua zalen, sfeer, eten, erg.? Eigenlijk alles wat een beetje van pas kan komen om een knoop door te hakken.

Iemand toevallig nog waardevolle informatie over Rewire? Zit te twijfelen om te gaan, maar zijn er dingen die ik moet weten qua zalen, sfeer, eten, erg.? Eigenlijk alles wat een beetje van pas kan komen om een knoop door te hakken.
Qua eten is het erg eenvoudig, het is een stadsfestival waarbij je optredens kan zien in heel wat verschillende zalen doorheen de stad. Ik eet daarom altijd ergens in een fijn restaurant of ga snel iets halen in een snackbar. Ik vind de sfeer erg aangenaam, het is een nichefestival, waardoor het een uiterst alternatief publiek trekt, die meestal enorm respectvol is tegenover de artiesten. Overdag kan je vaak in totale stilte genieten, terwijl je 's nachts altijd wel een leuke plek kan vinden om te dansen. Ik zou rewire ook aanraden als je alleen bent, want het is een makkelijk festival om aan de praat te raken met mensen.

Er zijn enorm veel verschillende venues, van een theaterzaal, tot de kelder van een cultuurhuis, van de bekende muziekzaal PAARD, tot een kerk. Ze houden hierbij altijd rekening bij welke muziek bij welke locatie locatie past. Ik ben het vaakst in PAARD te vinden, omdat daar toch meestal de "grootste namen" te vinden zijn (groot tussen haakjes want echt grote namen ga je op rewire bijna nooit vinden), maar je doet makkelijk een paar locaties per dag.

Ik raad het festival persoonlijk erg aan. Den Haag is een fijne stad om in te vertoeven, er is muzikaal enorm veel te ontdekken (iets waar ik persoonlijk enorm van hou) & het zit vol leuke mensen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: PJ, B0G5 en wenteldave
Qua eten is het erg eenvoudig, het is een stadsfestival waarbij je optredens kan zien in heel wat verschillende zalen doorheen de stad. Ik eet daarom altijd ergens in een fijn restaurant of ga snel iets halen in een snackbar. Ik vind de sfeer erg aangenaam, het is een nichefestival, waardoor het een uiterst alternatief publiek trekt, die meestal enorm respectvol is tegenover de artiesten. Overdag kan je vaak in totale stilte genieten, terwijl je 's nachts altijd wel een leuke plek kan vinden om te dansen. Ik zou rewire ook aanraden als je alleen bent, want het is een makkelijk festival om aan de praat te raken met mensen.

Er zijn enorm veel verschillende venues, van een theaterzaal, tot de kelder van een cultuurhuis, van de bekende muziekzaal PAARD, tot een kerk. Ze houden hierbij altijd rekening bij welke muziek bij welke locatie locatie past. Ik ben het vaakst in PAARD te vinden, omdat daar toch meestal de "grootste namen" te vinden zijn (groot tussen haakjes want echt grote namen ga je op rewire bijna nooit vinden), maar je doet makkelijk een paar locaties per dag.

Ik raad het festival persoonlijk erg aan. Den Haag is een fijne stad om in te vertoeven, er is muzikaal enorm veel te ontdekken (iets waar ik persoonlijk enorm van hou) & het zit vol leuke mensen.
Mijn beleving (maar dan Sniester in Den Haag) is volledig gelijkaardig. Italiaans resto L'Osteria (Grote Markt, Den Haag) staat hier ook altijd op de agenda.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Amarok & Overhead, The Albatross, beide op dezelfde dag, staan al even op m'n wishlist om ooit te zien :)

Bijlagen

• 1766064292386.png
    1766064292386.png
    58,2 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Ik keek wel met een schuin oog naar dit festival als alternatief voor Graspop maar ben ook niet echt overtuigd. Overhead, the Albatross en Einar vind ik mooie boekingen. Mooie kans om eens verder in het werk van Geoff Tate te duiken en Tesseract een herkansing te bieden. De rest ken ik niet of minder goed en zou ik best willen ontdekken. Maar eigenlijk geen enkele must see en dat is wel mager.

Toch bijzonder hoe Midwinter Prog voor mij jaarlijks een aantrekkelijker festival weet neer te zetten.

Users who are viewing this thread