Werchter Parklife 2026

Kijk dit kan gebeuren, maar Linkin Park neemt ze gewoon mee op tour, valt als Parklife ook weinig aan te veranderen volgensmij. Dat er rap wordt geprogrammeerd bij LP vind ik ook nieteens zo heel gek, omdat best een groot deel van het ouvre rap bevat. Maar ik heb toch het idee dat een hoop van de LP fans niet zo'n brede muzieksmaak hebben zoals je bij een crossover act zou kunnen verwachten.

Dat Parklife bij de initiele aankondiging niet heeft benoemd dat er rap zou zijn valt dan wel kwalijk te nemen.
Sta nog best wel open voor rap maar dit is mij veel te Amerikaans. Dat ze het anders hebben geadverteerd is inderdaad erg kwalijk.

Kijk dit kan gebeuren, maar Linkin Park neemt ze gewoon mee op tour, valt als Parklife ook weinig aan te veranderen volgensmij. Dat er rap wordt geprogrammeerd bij LP vind ik ook nieteens zo heel gek, omdat best een groot deel van het ouvre rap bevat. Maar ik heb toch het idee dat een hoop van de LP fans niet zo'n brede muzieksmaak hebben zoals je bij een crossover act zou kunnen verwachten.

Dat Parklife bij de initiele aankondiging niet heeft benoemd dat er rap zou zijn valt dan wel kwalijk te nemen.
Ja maar Je hebt Rap & rap.. zet er dan een snoop dog ofzo, das tenminste nog feest. (Ohh nu ga ik commentaar krijgen :D) die songs van Clipse, neen het trekt me niet.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh
Kijk, het was gewoon de bedoeling dat Yungblud ging subben op Parklife...maar in the end is het dus stukken goedkoper uitgedraaid door de support acts van Linkin Park te boeken en Papa Roach op een veel te hoge spot te zetten.

Ligt dat aan de gezondheid van Dom? Twijfelachtig gezien hij sindsdien al weer optredens heeft aangekondigd en zelfs Pinkpop doet. Ik denk eerder dat er wat mis gelopen is bij de onderhandelingen en dat na de headline stunt van dit jaar op Werchter een terugkeer als sub voor Linkin Park gewoon niet in de kaarten lag.

Dat Yungblud echter voorzien was is duidelijk, bij Humo zijn ze zelfs vergeten zijn foto uit de aankondiging te halen. 😅🤣

Bijlagen

• 2025-12-16_14-23-28.851.jpg
    2025-12-16_14-23-28.851.jpg
    275,3 KB · Weergaven: 118
Kijk, het was gewoon de bedoeling dat Yungblud ging subben op Parklife...maar in the end is het dus stukken goedkoper uitgedraaid door de support acts van Linkin Park te boeken en Papa Roach op een veel te hoge spot te zetten.

Ligt dat aan de gezondheid van Dom? Twijfelachtig gezien hij sindsdien al weer optredens heeft aangekondigd en zelfs Pinkpop doet. Ik denk eerder dat er wat mis gelopen is bij de onderhandelingen en dat na de headline stunt van dit jaar op Werchter een terugkeer als sub voor Linkin Park gewoon niet in de kaarten lag.

Dat Yungblud echter voorzien was is duidelijk, bij Humo zijn ze zelfs vergeten zijn foto uit de aankondiging te halen. 😅🤣
toch jammer om te zien

een bovenkant

Linkin park - Yungblud - Papa Roach

had toch wel een stuk mooier gestaan dan

Linkin Park - Papa Roach - Clipse

Eens met alles, behalve de onderhandelingen.
Volgens mij moet er bij Dom nu toch een soort nederigheid en dankbaarheid zijn tegenover Werchter om hem die spot aan te bieden?

De verkoopcijfers waren te goed en LN zal wellicht daarom de goocheltruc met Dom gedaan hebben om hem dan (vermoedelijk als HL) op Pukkelpop te zetten?

Volgens mij moet er bij Dom nu toch een soort nederigheid en dankbaarheid zijn tegenover Werchter om hem die spot aan te bieden?

De verkoopcijfers waren te goed en LN zal wellicht daarom de goocheltruc met Dom gedaan hebben om hem dan (vermoedelijk als HL) op Pukkelpop te zetten?
Klinkt geloofwaardig, hij is de laatste tijd precies de favoriete Joker voor de belgische afdeling van LN 😅

Zal er vanaf hangen of die deal rond was. Je kan niet plots een act afblazen omdat verkoop goed verloopt.

Ik gok dat die inderdaad is verschoven naar Pukkelpop, misschien dat ze daar nog iets nodig hadden?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Paddy
Zal er vanaf hangen of die deal rond was. Je kan niet plots een act afblazen omdat verkoop goed verloopt.

Ik gok dat die inderdaad is verschoven naar Pukkelpop, misschien dat ze daar nog iets nodig hadden?
Je kan het misschien ook anders stellen: de deal werd bewust niet afgeklopt net omdat ze nog konden schuiven met hem.

Soit. it is what it is. M'n tickets waren al binnen maar mocht ik van in 't begin dit als line-up gezien hebben, had ik wel nog even langer nagedacht...

Kijk dit kan gebeuren, maar Linkin Park neemt ze gewoon mee op tour, valt als Parklife ook weinig aan te veranderen volgensmij.
Jawel, gewoon wat anders neerzetten.
Ze hoeven dat voorprogramma echt niet klakkeloos over te nemen.

Dat er rap wordt geprogrammeerd bij LP vind ik ook nieteens zo heel gek, omdat best een groot deel van het ouvre rap bevat.
Een groot deel van het oeuvre van Linkin Park bestaat ook uit metal, maar dat wil nog niet zeggen dat je er dan maar Marduk voor moet gaan zetten... ;)

Laatst bewerkt:
  • Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en jonasvh
Blijf me verbazen in hoe veel rock/metalband ook alléén maar dat genre muziek lijken te smaken. Los van deze discussie ook.
Ik heb als grootste voorkeur metal. Maar voor de rest hoor ik van elk genre wel iets graag. Schlager enkel dos servessas. Dan komt rap en aanverwanten met af en toe een ren, beastie boys, eminem is nog cava, af en toe pop op de derde plaats met edit dimash, ado,... ook veel rustige muziek electronische muziek enz...
Ik wil maar zeggen, velen hebben een voorkeur voor een genre. Maar als mensen (metalheads bv) een ander genre willen opzoeken zijn ze in het één genre al wat kieskeuriger als een ander. Zo geef ik de rappers ren en beasty boys soms een 8 of 9,5 op 10 en zwangere guy of clipse waar ik nog nooit van heb gehoord een 0 tot 1 op 10. Terwijl ik met metal zelden onder de 5/10 ga.
Het is maw gewoon pech hebben en het commerciëlere dat me dikwijls, niet altijd moeilijker ligt.

Laatst bewerkt:
Jawel, gewoon wat anders neerzetten.
Ze hoeven dat voorprogramma echt niet klakkeloos over te nemen.

Een groot deel van het oeuvre van Linkin Park bestaat ook uit metal, maar dat wil nog niet zeggen dat je er dan maar Marduk voor moet gaan zetten... ;)
Linkin Park heeft daarin het laatste woord. Als die bands meenemen op tour, dan willen ze die bands in hun voorprogramma logischerwijs.
Probleem zit toch veel meer bij de bands die Parklife er daarnaast bij zet?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Cypress Hill vind ik idd ook een goeie shout (afhankelijk of ze beschikbaar waren natuurlijk). In plaats van Clipse en Zwangere Guy sluit die hun muziek toch beter aan bij de affiche? Gooi er dan idd nog een band als Ramkot of SONS bij en je hebt een totaal ander beeld over deze affiche. Denk trouwens dat er perfect 7 bands kunnen spelen en dat Papa Roach nu ook weer niet vijf kwartier moét vullen.

Veel passender imo;
Linkin Park
Cypress Hill - Papa Roach
Against The Current - Danko Jones - Phantogram
SONS

Ik begrijp wel dat ze deel uitmaken van het pakketje. Wel een beetje zuur in vergelijking met de groepen die vorig jaar met LP tourden (spiritbox/architects), dit was meer onze meug. Langs de andere kant begrijp ik zoals veel anderen dat mensen zich genaaid voelen. De aankondiging van een (alternatief)rock dag en dan afkomen met dit.... Ik denk dat vnl én ZG én nog een andere hiphop band iets teveel van het goede zijn.

Positieve noot vind ik wel dat we de volledige show van LP zullen zien (2 uur ipv 1,5 uur dit jaar) en naar Papa Roach kijk ik ook wel uit. Met de vriendenkring alvast beslist om 's middags uitgebreid te lunchen en een terrasje meepakken in Leuven voor we in de (voor)avond afzakken naar het festivalterrein.

Linkin Park heeft daarin het laatste woord. Als die bands meenemen op tour, dan willen ze die bands in hun voorprogramma logischerwijs.
Probleem zit toch veel meer bij de bands die Parklife er daarnaast bij zet?
Natuurlijk niet, laatste woord heeft altijd de organisatie zelf.
Als die bepaalde bands niet willen plaatsen, dan hoeven ze dat ook niet.
Als ze Linkin Park daardoor dan ook niet kunnen boeken, is dat een ander verhaal.
Maar dat is blijkbaar niet aan de orde, aangezien LP ook op andere plekken gewoon zonder hun voorprogramma speelt.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wel dat ze deel uitmaken van het pakketje. Wel een beetje zuur in vergelijking met de groepen die vorig jaar met LP tourden (spiritbox/architects), dit was meer onze meug. Langs de andere kant begrijp ik zoals veel anderen dat mensen zich genaaid voelen. De aankondiging van een (alternatief)rock dag en dan afkomen met dit.... Ik denk dat vnl én ZG én nog een andere hiphop band iets teveel van het goede zijn.
Precies, ik snap vooral niet dat ze die drachtige kerel al in een zo vroeg stadium aangekondigd hebben, blijkbaar lang voordat bekend was welke bands Linkin Park als voorprogramma zou meenemen naar Europa.
Lijkt me toch typisch zo'n naam die je dan op het allerlaatst nog ter opvulling toevoegt?

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Precies, ik snap vooral niet dat ze die drachtige kerel al in een zo vroeg stadium aangekondigd hebben, blijkbaar lang voordat bekend was welke bands Linkin Park als voorprogramma zou meenemen naar Europa.
Lijkt me toch typisch zo'n naam die je dan op het allerlaatst nog ter opvulling toevoegt?
Zwangere Guy is al lang geen opvulling (of toch niet om de eerste spots in te nemen) en kans is groot dat ze wel al het voorprogramma kenden.

Omdat bands van bepaalde grootte soms hun neus ophalen om als veredeld voorprogramma te spelen.
ZG verkoopt grote zalen uit, en doet als Belg minder moeilijk. Is ook geen kleine Belg hè.

Er gaan er weer een aantal niet akkoord zijn. Maar ik geef gewoon maar een zaak mee dat wel vaak voorvalt, dus lijkt me ook een verklaring voor hier.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en swissepfan

Users who are viewing this thread