Graspop Metal Meeting 2026

Zat gisterenavond nog even te denken dat ik volgende namen echt wel mis in deze worp :

- All Time Low
- The pretty reckless
- Black veil brides
- Don Broco
- The Story So far
- Bilmuri

Bij andere buurfestivals staan ze allemaal, en Graspop laat ze helaas links liggen. Mochten die er bij gezeten hebben had het voor mij persoonlijke al een pak interessanter geweest
mis ATL en BVB toch ook wel inderdaad. lijken me geen plaats meer te hebben nu, tenzij er nog wat naar onder verschuift

Je wordt denk ik niet teleurgesteld hoor! Ik heb ze ook weleens gezien (helaas niet met het orkest destijds) en ik vond ze echt heel erg veel beter dan de meeste andere bands uit dit genre.
Ze gaan natuurlijk al meer dan 25 jaar mee en weten zelf heel goed wat ze willen doen lijkt me

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Wel met de kanttekening dat de X-factor van die show niet Dani Filth maar Zoe Marie Federoff was, die reeds dit jaar, samen met Ashok, met ruzie uit de band vertrokken is.
Eens, de female vocals zijn voor mij (en vooral mijn vrouw) altijd een hele grote, belangrijke factor geweest bij CoF.
Zoe was idd heel goed en veelbelovend, jammer dat ook haar geen lang leven bij de band beschoren bleek te zijn.
Idem voor Anabelle voor haar.
Hopelijk komt er ooit toch weer eens een stabiele line-up met een zangeres die net zo iconisch wordt als Jezebel of Lindsay Schoolcraft.

Het voelt nu nog meer dan ooit als Dani Filth zijn project en de rest van de band zijn niet veel meer dan ingehuurde figuranten.
Was dat niet altijd al het geval? ;)

Ik ben komend jaar op vrijdag vrijwel zeker niet op Graspop, dus ik hoef de keuze niet eens te maken. Maar anders zou ik er toch wat nachtjes over moeten slapen of ik er zin in zou hebben om weer te gaan kijken. Ik denk dat de kans vrij groot zou zijn dat ik met Leprous, Twisted Sister en zelfs Volbeat als mogelijke alternatieven toch bij een ander podium zou gaan staan.
Die clash met Twisted Sister/Volbeat, en mogelijk ook Leprous, is inderdaad onvermijdelijk.
Ik hanteer zeker niet altijd de @Koekdoos -methode, maar in dat geval kies ik toch vrijwel zeker voor Twisted Sister, en ook Volbeat zou waarschijnlijk de voorkeur krijgen.
Leprous zou ik graag eens zien (al heb ik wat gemengde gevoelens bij met name zijn stem), maar wordt dan helaas kind van de rekening.
En CoF heb ik inmiddels al vrij vaak gezien, dus dat maakt de keuze ook iets minder pijnlijk.

Wel nogal jammer van die vrijdag dat voor mij de meest interessante bands vrijwel allemaal in de avond vallen, met mogelijk dus een triple clash aan het eind...

Het kan ook best zijn dat ik de GMM en RockCircus show door elkaar haal hoor.
Daar was ik ook bij, maar kan me niet meer goed herinneren hoe goed ze toen waren.. 😅

En het kan ook zijn dat de recente shit rondom COF ook een beetje tegenwerkt in mijn ''zin'' om ze te zien. En dat het dus nu wel volledig de show van Dani is en hij wat mij betreft live altijd het slechtste uit de bus komt.
Tja, Dani is en blijft het mannetje in die band, dat is natuurlijk niets nieuws.

Dit gezegd hebbende: ik snap niet waarom er mensen zijn die de huidige communicatie van Graspop verdedigen. Als het 3x voorkomt dat je een band van onder de poster opschuift naar een vlek op de affiche, dan heb je de boel gewoon bedrogen. Ik kan er niks anders van maken en ik heb er dan ook geen boodschap aan dat er misschien dingen zijn misgelopen.
Als het nog niet zeker was, zet dan ook niet zo stellig de bevestigde namen onder vlekken neer, want je had als organisatie kunnen en moeten weten dat je daarmee verwachtingen schept die mensen net over de streep kunnen trekken om voor een ticket te gaan.
Ben het zoals gezegd wel eens met die vlekken op de poster, maar de rest vind ik eerlijk gezegd maar overdreven en een tikkeltje naïef.
Zie ook de eerdere, veel realistischere reacties van @jimmywe en @Jamel .

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Six Feet Under is natuurlijk wel een onverdedigbare headliner voor de marquee. Djeezes dat is slecht. En passé.

Die zijn ook gewoon nérgens anders een headliner van een podium. Geen idee wat daar is misgegaan allemaal.

Ben het zoals gezegd wel eens met die vlekken op de poster, maar de rest vind ik eerlijk gezegd maar overdreven en een tikkeltje naïef.
Zie ook de eerdere, veel realistischere reacties van @jimmywe en @Jamel .

EN

wat naar 1 kant kan, kan ook naar de andere. Denk ik..

voor hetzelfde geld valt er nog iets goed tegen juni en zakt er nog wel iets terug

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
EN

wat naar 1 kant kan, kan ook naar de andere. Denk ik..

voor hetzelfde geld valt er nog iets goed tegen juni en zakt er nog wel iets terug
Dat zou natuurlijk een fantastische meevaller zijn. De twee dagen die ik het best vind (vrijdag en zaterdag) zijn precies de twee dagen waar ze ons nog wat meer hadden beloofd, dus ik zou onmiddellijk blij zijn met de toevoegingen van bijvoorbeeld Bush, Cavalera, Sex Pistols, Sonata Arctica, Leprous etc. als ze de poster niet als dusdanig hadden gepresenteerd waarop je toch wel kon concluderen dat er nog heel grote namen in het verschiet stonden.

Ja, dan was ik nog steeds teleurgesteld geweest over The Offspring, maar dat lag en ligt helemaal aan mijn eigen perceptie. De teleurstelling over weggevallen vlekken op andere posities heeft Graspop zelf gecreëerd.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Zo, gisteren de negativiteit eruit gegooid en vandaag weer wakker geworden met zin in een mooi weekend in juni🎉
De headliners zijn dan een jaar wat minder spannend, maar er staat weer genoeg om me 4 volle dagen te vermaken
Mocht The Offspring tegen vallen dan trekken we maar een lekker speciaalbiertje uit de koelkast op de inferno voor een mooie afsluiter

Het moment waar ik het meest naar uit kijk is het rijtje van Trivium, Breaking Benjamin, Alter Bridge
Trivium eerder gezien maar waren verrassend goed op Graspop laatste keer, sinds 2019 wil ik ze al graag nog eens zien maar loop ze steeds mis
Breaking Benjamin en Alter Bridge beiden fan van en nooit live kunnen zien
Echt zin in die vrijdag!

Qua headline shows zullen BMTH en Sabaton wel weer iedereen omver blazen net als de vorige keer, dat gaan twee mooie vlammende afsluiters worden. Beiden al eerder gezien maar zal er toch wel weer van genieten lijkt me.

Ook Bad Omens begin ik langzamerhand wat meer overtuigd van te worden. Na het checken van de live opnames van Manchester heb ik toch wel het idee dat die live beter zullen overkomen dan op album. Alleen een beetje bang dat de saaie/langzame nummers me volledig uit de show halen. Dethrone als afsluiter klonk wel erg goed. Visuele show met pyro etc was ook goed op orde. Hoop dat Bad Omens iedereen laat zien in juni dat ze terecht als headliner geboekt zijn.

Nog even kijken hoe het me gaat lukken om met volle energie die zondagavond in te gaan:rolleyes:
Voorgaande jaren was de zondag steeds (voor mij) een bijzonder zwakke dag en ben ik twee keer eerder weg gegaan. Dit keer moet ik op ieder moment op die zondagavond bij drie verschillende podia tegelijk staan. dat gaat nog wat worden met al vier dagen achter de rug.

Zo, gisteren de negativiteit eruit gegooid en vandaag weer wakker geworden met zin in een mooi weekend in juni🎉
De headliners zijn dan een jaar wat minder spannend, maar er staat weer genoeg om me 4 volle dagen te vermaken
Mocht The Offspring tegen vallen dan trekken we maar een lekker speciaalbiertje uit de koelkast op de inferno voor een mooie afsluiter

Het moment waar ik het meest naar uit kijk is het rijtje van Trivium, Breaking Benjamin, Alter Bridge
Trivium eerder gezien maar waren verrassend goed op Graspop laatste keer, sinds 2019 wil ik ze al graag nog eens zien maar loop ze steeds mis
Breaking Benjamin en Alter Bridge beiden fan van en nooit live kunnen zien
Echt zin in die vrijdag!

Qua headline shows zullen BMTH en Sabaton wel weer iedereen omver blazen net als de vorige keer, dat gaan twee mooie vlammende afsluiters worden. Beiden al eerder gezien maar zal er toch wel weer van genieten lijkt me.

Ook Bad Omens begin ik langzamerhand wat meer overtuigd van te worden. Na het checken van de live opnames van Manchester heb ik toch wel het idee dat die live beter zullen overkomen dan op album. Alleen een beetje bang dat de saaie/langzame nummers me volledig uit de show halen. Dethrone als afsluiter klonk wel erg goed. Visuele show met pyro etc was ook goed op orde. Hoop dat Bad Omens iedereen laat zien in juni dat ze terecht als headliner geboekt zijn.

Nog even kijken hoe het me gaat lukken om met volle energie die zondagavond in te gaan:rolleyes:
Voorgaande jaren was de zondag steeds (voor mij) een bijzonder zwakke dag en ben ik twee keer eerder weg gegaan. Dit keer moet ik op ieder moment op die zondagavond bij drie verschillende podia tegelijk staan. dat gaat nog wat worden met al vier dagen achter de rug.
De zondag gaat idd een zware worden! meetal op het gemak wat aan de zijkant zitten bij rustige bands als scorpions/ DL maar dat gaat dit jaar niet echt lukken met EC en Sabaton

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123
ik lees toch vooral negatieve reacties op de boeking van The Offspring. Maar tegelijkertijd lijkt iedereen er wel te willen gaan kijken. En hiermee krijgt de organisatie de bevestiging dat het helemaal niet zo gekke boeking is als headliner..

........Ja had ik ook bij het restaurant hier op de hoek, nou echt man..

maar @Joslittel je zit hier ookal even toch ? volgens mij was iedereen nog meer verbaasd dat we een lompe onbekende kut band die niks gepresteerd had headliner maakte in de Metal Dome etc etc ( meerdere pagina's lang ) kijk Offspring is meer een deceptie bij de meeste die wat anders (hoopte/verwachte)

Maar feit blijft (in tegenstelling tot de presidentjes) Dat The Offspring regelmatig blijft releasen, grote locaties uitverkoopt, een waslijst aan bekende nummers heeft.

Maar ja

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Joslittel
Ik weet niet of gek is om 5 namen open te laten.

Voor april hebben ze het nooit volledig rond
Dat we nu al 96% weten is extreem vroeg.

Wat ook mooi is om te zien: Ieders verwachting is de bedoelde waarheid. (Ieders goed recht natuurlijk).
Maar wie altijd meer verwacht zal altijd teleurgesteld worden.

En voor gmm 27:
Don't overpromise, (over)deliver.

Sorry ????

Ik heb de anouncement gemist waarin Graspop ons overpromiste ...
kan je nog even die link sturen waarin Graspop on beloofde met een wereld line up te komen met Metallica Rammstein Soad Slayer Gojitra Ghost PWD etc ????

Laten we het erop houden dat we elkaar elk jaar gek maken en daardoor het gevoel creëren dat het een top jaar word

En dat gezeur over blurren,...dit gebeurt elk jaar hoor en op deze manier met schuiven e.d. maar alleen nu zeiken we er meer over.

Voor degene die het beter weten en kunnen, Bel @jimmywe en help Graspop aan die wereld line up en programmering als het voor jullie zo makkelijk is

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en jimmywe
Mijn voorlopige schema (* = nog niet eerder gezien, vetgedrukt = must) als het een beetje uitkomt met overlap enzo:

Donderdag
Ego Kill Talent*
Accept
Grade 2*
Wolves In The Throne Room*
Sleep Theory*
Within Temptation
Cult of Luna

The Offspring
Limp Bizkit*

Vrijdag

Drowning Pool*
Bush*
Asomvel*
Mammoth
Harakiri for the Sky*
Elder*
Kadavar*

Old Man's Child*
Breaking Benjamin*
Alter Bridge
Leprous*
Volbeat

Zaterdag
TesseracT*
Uncle Acid & the Deadbeats*

Queensrÿche*
Sonata Arctica
Moonspell*
Lacuna Coil*
Uada*
Bring Me The Horizon*

Zondag

Sabaton
Def Leppard
Alice Cooper
Europe*
Mastodon
The Gathering*
Kanonenfieber*
Gaerea*
Sólstafir*
Periphery*

Sorry ????

Ik heb de anouncement gemist waarin Graspop ons overpromiste ...
kan je nog even die link sturen waarin Graspop on beloofde met een wereld line up te komen met Metallica Rammstein Soad Slayer Gojitra Ghost PWD etc ????

Laten we het erop houden dat we elkaar elk jaar gek maken en daardoor het gevoel creëren dat het een top jaar word

En dat gezeur over blurren,...dit gebeurt elk jaar hoor en op deze manier met schuiven e.d. maar alleen nu zeiken we er meer over.

Voor degene die het beter weten en kunnen, Bel @jimmywe en help Graspop aan die wereld line up en programmering als het voor jullie zo makkelijk is
Door vlekken te laten boven andere bands op de poster insinueer je dat je er nog een band kunt verwachten. Als dit dan tot 3x aan toe niet het geval is, dan klopt er iets niet.

Maar zoals in mijn vorige post te zien is: ik vermaak me nog meer dan prima met vooral op de vrijdag echt veel te veel must sees. En ook lekker veel bands die ik voor de eerste keer kan gaan zien.

Tot nu toe heb ik het onderstaande lijstje, dik gedrukt = nog nooit gezien

Donderdag:
Must see: Limp Bizkit, Within Temptation, Megadeth, President, Wind Rose
Graag: The Offspring, Lakeview, Tom Morello, Ankor
Ken er nog niet genoeg van maar leuk: Anthrax, ADTR, Danko Jones, Ego Kill Talent

Vrijdag:
Must see: Volbeat, Twisted Sister, Alter Bridge, Mammoth
Graag: Breaking Benjamin, Trivium, Bark
KENNGVML: Sex Pistols, Cavalera, Bush

Zaterdag:
Must see: BMTH, Bad Omens, Avatar, Queensryche, Ice Nine Kills (vanavond oefenen), Three Days Grace, Orden Ogan, Fleddy Melculy
Graag: Architects, Primal Fear, Feuerschwanz
KENNGVML: The Pretty Wild
Mijden als de pest: Babymetal

Zondag:
Must see: Sabaton, Def Leppard, Electric Callboy, Alice Cooper, Foreigner, Extreme, Europe
Graag: Carpenter Brut, Black Label Society, Set It Off, Battle Beast
KENNGVML: Periphery

De clashes President - Limp Bizkit en Bad Omens - Avatar gaan wel het meeste pijn doen. Gelukkig kan ik in februari naar Avatar, maar bij die andere clash zit een band die al hun concerten heeft uitverkocht... Al hoop ik dat ze Limp Bizkit lekker laten afsluiten.

Users who are viewing this thread