Graspop Metal Meeting 2026

Straks naar Nothing more in den Trix.

Was 2j geleden wel leuk op de main.

Met ankor in het voorprogramma, staan do op graspop dus eens horen hoe dat live is.
klein verslag

Ankor: (GMM donderdag): Was goed en energiek (nog maar net ontdekt dus zit wel met wat hyperfocus op de band en een aantal songs, zien of ze de komende maanden rechtblijven voor mij) Als het combi wordt voor mij ga ik ze zeker terug zien.

Catch Your Breath (GMM zaterdag): zoals verwacht de zachtste van alle 4 maar was vanaf minuut 10 wel aangenaam om luisteren, niet heel grote fan maar 21 gun salute en dial tone wel leuk om eens live te horen

Solence (-nog- niet aangekondigd): was ok, ken ze net zo goed en ben niet meteen van plan er meer naar te luisteren

Nothing More (wrs niet op GMM dit jaar): was goed ondank dat ik las van stemproblemen 3 dagen geleden. Zijn wel 20 minuten vroeger gestopt dan het verwacht einde aangaf.. zitten ook nog met een tekort aan echt genoeg hits om naar veel meer extra speeltijd te groeien de komende jaren denk ik

Weet dat het voor sommige van mijn vrienden wel een ding is. Voor mij gaat graspop gewoon voor, en zorg k da k alles klaar heb voordat graspop begint. Examens vallen gelukkig soms net voor graspop (exl. Herkansingen). Zo wist ik de woensdag voor graspop in 2023 pas of k 4 dagen echt kon gaan ivm. Herkansing
Ik zeg altijd. Een examen kunt ge overdoen, een feestje niet 🤭

Vip zaterdag zo snel? 🤯Zondag snap ik want dan staan er wat meer acts die veel oudere mensen trekken die wat meer luxe en comfort willen en dat kunnen en willen betalen. Met Def Leppard, Foreigner en Europe. En Sabaton zal die doelgroep ook wel hard aanspreken.

Maar sinds wanneer wil de algemene jeugd die wat meer op BMTH en Bad Omens zitten betalen voor zoveel comfort 😳Ik had eerder vrijdag met Twisted Sister de VIP rapper

Ik vind trouwens Steph zijn idee leuk en ik zou het toejuichen, maar Pim heeft gelijk. Maar Kreator zou wel een perfecte Marquee afsluiter zijn op zaterdag
Is bijna jaarlijkse traditie dat de zaterdag vlot verkoopt, door een simpele reden. Mensen hoeven voor die dag geen verlof dag op hun werk in te zetten en kunnen zondag nog uitslapen. Bij alle andere dagen is dat al wat moeilijker. Dus heel wat mensen die jaarlijks een dagje meepikken komen op zaterdag hierdoor, gelijk welke bands er staan.
Buiten dagen met uitzonderlijke headliners als Tool, is zaterdag bijna standaard de eerste dag die uitverkoopt.

Knuppel in het hoenderhok.

We kunnen allemaal wel hopen op Gojira (of Ghost, of een andere grote verrassing) als laatste donderdag headliner, maar ik zie nog een ander scenario: The Prodigy.

Oké, da’s een (belachelijke) dubbel met Rock Werchter, wat normaal nooit zou gebeuren maarrr…
  • Ze stonden al eens op een gelekte poster voor vorig jaar, als headliner trouwens, dus de organisatie ziet er zeker graag komen.
  • Ze zijn tijdens het GMM weekend nog beschikbaar.
  • LN kan redeneren dat 99% van het publiek op beide festivals niet dezelfde is.
  • LN kan redeneren dat RW nu voorrang krijgt en ze, gezien het dubbelen, de aankondiging voor GMM pas volgend jaar lanceren.
Nogmaals, ik hoop dat ze gewoon Gojira uit de hoge hoed toveren maar of dat realistischer is…
Los daarvan zou The Prodigy na Limp Bizkit wel goed passen imo.

Laatst bewerkt:
we missen nog een donderdag headliner é, niet vrijdag :)..

Straks naar Bad Omens in Vorst, ben benieuwd. Overigens ook curieus naar Bilmuri als voorprogramma. Misschien dat die ook nog wel op graspop passen?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

We kunnen allemaal wel hopen op Gojira (of Ghost, of een andere grote verrassing) als laatste vrijdag headliner, maar ik zie nog een ander scenario: The Prodigy.

Oké, da’s een (belachelijke) dubbel met Rock Werchter, wat normaal nooit zou gebeuren maarrr…
  • Ze stonden al eens op een gelekte poster voor vorig jaar, als headliner trouwens, dus de organisatie ziet er zeker graag komen.
  • LN kan redeneren dat RW nu voorrang krijgt en ze, gezien het dubbelen, de aankondiging voor GMM pas volgend jaar lanceren.
Nogmaals, ik hoop dat ze gewoon Gojira uit de hoge hoed toveren maar of dat realistischer is…
Season 5 No GIF by The Office

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

We kunnen allemaal wel hopen op Gojira (of Ghost, of een andere grote verrassing) als laatste vrijdag headliner, maar ik zie nog een ander scenario: The Prodigy.

Voor m'n gevoel is dit al 100x besproken hier.

Maar als een band op RW staat is het altijd uitgesloten voor GMM (en vice versa). En als LN nu ineens beslist dat te veranderen en niet in het verleden voor bands als Metallica dan vreet ik echt m'n lul op.

Maar als een band op RW staat is het altijd uitgesloten voor GMM (en vice versa). En als LN nu ineens beslist dat te veranderen en niet in het verleden voor bands als Metallica dan vreet ik echt m'n lul op.
Faith No More heeft eens op beide gestaan in hetzelfe jaar, Dat was wel op RW als vervanging; maar toch ;)

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Na de RW aankondiging werd de piste voor GMM inderdaad direct afgesloten. En nogmaals: waarschijnlijk is dat terecht, het zou toch een uniek precedent zijn.

Wat al wel 100x besproken is, is dat bands als Metallica (of andere vergelijkbaar qua grootte) zelf aangeven waar ze wel of niet willen spelen. Lees: voor het grootst mogelijke publiek en liefst dan nog niet elk jaar. Kwestie van toch een schaarste gevoel of spreiding te creëren.

Als er nu een band is die er niet mee inzit om een aantal keer hetzelfde land aan te doen tijdens een tour, of jaar in/jaar uit, dan is het wel The Prodigy.

Ik sluit het niet voor 100% uit.

Begin maar alvast met peuzelen dan, want er zijn enkele voorbeelden uit het verleden waarin dit wel is gebeurd. Faith No More in 2015 schiet me direct te binnen. En in 2024 deed Brutus ook de dubbel. Maar het zijn wel zeer hoge uitzonderingen en ik verwacht zeker niet dat The Prodigy dit ook gaat doen.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en jaydee76
Begin maar alvast met peuzelen dan, want er zijn enkele voorbeelden uit het verleden waarin dit wel is gebeurd. Faith No More in 2015 schiet me direct te binnen. En in 2024 deed Brutus ook de dubbel. Maar het zijn wel zeer hoge uitzonderingen en ik verwacht zeker niet dat The Prodigy dit ook gaat doen.
Brutus als Belgische band zijnde kan je nu op zich wel niet tellen denk ik?

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Dwarf

FNM was in 2015 wel vervanger voor een cancel van de Foo Fighters, maar in 2022 bv. stonden ze ook voor zowel GMM als RW geprogrammeerd (maar uiteindelijk werd heel FNM hun tour gecancelled)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en ChrisV

Zoals reeds besproken hier, is al gebeurd met bv FNM. En dus ben ik te laat om mijn mop te maken. Maar ik wil ze toch maken dus ik ga het toch doen als of nog niemand iets gezegd heeft!

3
2
1

Dat is al eens gebeurd. Bv met Faith No More. Wilt u er graag wat peper en zout bij voor wat extra afsmaak?

• Haha
Waarderingen: DaanV, Steph85 en Jamel
Evanescence staat in september in de ZiggoDome. Die kunnen we dus wel afschrijven voor die donderdag (edit; ze zijn in de US tijdens GMM).

En oké betreft Prodigy; FNM is dus een uitzondering geweest voor dubbelboeking RW/GMM, maar ik heb een combi ticket gekocht voor een metal meeting, niet een allround festival. Pendulum in de Marquee snap ik en ook echt geen problemen mee, maar no fucking way dat een electronic/rave band op een metal festival hoort te headlinen.

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: Steph85 en Dwarf
Maar naast FNM nog meer dubbelingen behalve Belgische bands?
Want dan kunnen we toch de conclusie trekken, dat de regel is geen dubbelingen van internationale bands. Al is het dan niet 100% uitgesloten.

Users who are viewing this thread