Pukkelpop 2026

eindelijk volgende week is het alweer december pkp-time want ik vermoed dat ze weer de eerste week wakker worden. het is de laatste jaren de maand van het design + logo onthulling (erg benieuwd naar) & de opening van de wishlist.
mijn wishlist wordt šŸ‘‡
1. florence and the machine
2. Lorde
3. tyler, the creator

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Rosalia zal in de 'Goede week' 30 maart tot 4 april vier concerten in een groot Madrileens stadion geven in het kader van haar tournee volgens de laatste geruchten. En ze heeft een groot podium nodig voor haar show. Een Europese LUX tour in april en mei lijkt heel waarschijnlijk en wie weet doet ze er nog wat festivals bij als headliner.

Zo uitverkocht is dat concert in het Sportpaleis toch nog lang niet?
Deze morgen eens gaan kijken via live nation belgie en dan conan gray afas dome en inderdaad er zijn nog vele kaartjes over, my mistake. Maar het blijft wel een leuke namiddag act voor generatie z op PKP. Vorige keer speelde hij in Vorst Nationaal dat lijkt op dit moment beter bij hem te passen.

• Leuk
Deze morgen eens gaan kijken via live nation belgie en dan conan gray afas dome en inderdaad er zijn nog vele kaartjes over, my mistake. Maar het blijft wel een leuke namiddag act voor generatie z op PKP. Vorige keer speelde hij in Vorst Nationaal dat lijkt op dit moment beter bij hem te passen.
Zeker en toen was Vorst niet uitverkocht

Was benieuwd wat ChatGPT denkt over een eventuele vervroegde ticketverkoop in verband met de 12% btw verhoging vanaf 1 januari volgend jaar en dit was het antwoord (wetende dit met een grote korrel zout te nemen)šŸ‘‡

Pukkelpop (Hasselt)

• Normaal start verkoop in februari.
  • Door hun grootte + prijsgevoelig publiek + zware productiekosten is een vervroegde verkoop eind december 2025 tot januari 2026 zeer waarschijnlijk, zelfs als ze dat nog niet bevestigd hebben.
  • Motivatie: ticketprijsstabiliteit + competitiedruk van andere grote festivals die al vervroegd verkopen.
šŸ“… KALENDER — Verwachte ticketverkoop (december 2025)
Normaal: februari

Nieuwe verwachting:
•⭐ 17–23 december 2025 → hoogst waarschijnlijk venster voor vervroegde ā€œpre-btwā€ verkoop
  • fallback-optie als ze iets later durven:
    • ⭐ 27–30 december 2025
šŸ”Ž Conclusie:

Ja — het is logisch dat Pukkelpop zou kunnen overwegen hun ticketverkoop vervroegd te starten om je ā€œin te schrijven vóór btw-verhogingā€. Maar voorlopig is er gƩƩn aanwijzing dat ze dat effectief gaan doen.

• Grrr
Waarderingen: zeddvdv
Minister Jambon zei dat de datum van betaling van het ticket bepalend is. Vanaf de publicatie van het wetsvoorstel in het Staatsblad is het wet en dienen alle tickets de hogere btw aan te rekenen en dient de organisatie meer af te geven aan de overheid. Wellicht verrekenen ze die hogere btw gewoon door aan de klant.
Weet wel niet goed wat er gebeurt als je met een voorschot zou werken bv 50 euro in december en de rest van het ticket in 2026 zou laten betalen.

Reading & Leeds is aan het teasen met artiesten. Tot nu toe Florence + The Machine en Fontaines D.C. hebben gepost. Zal wel snel een aankondiging volgen. Fontaines mogelijk kanshebber voor Pukkelpop nu?

• Leuk
Reading & Leeds is aan het teasen met artiesten. Tot nu toe Florence + The Machine en Fontaines D.C. hebben gepost. Zal wel snel een aankondiging volgen. Fontaines mogelijk kanshebber voor Pukkelpop nu?
Chase & Status heeft zichzelf ook bevestigd als headliner daar.

• Leuk
Waarderingen: festibob
Fontaines moet je voor deze zomer niet op rekenen. Dat R/L zwarte extra effort hebben gedaan kan natuurlijk wel, maar zal bij dat blijven.

• Verdrietig
Waarderingen: jonveras en Wonderpaard
Fontaines moet je voor deze zomer niet op rekenen. Dat R/L zwarte extra effort hebben gedaan kan natuurlijk wel, maar zal bij dat blijven.
Vind wel dat er voor de augustus festivals, in dit geval Pukkelpop, nog niet echt duidelijke headliners aan te duiden zijn die nog niet ergens zijn aangekondigd elders in Belgiƫ. Of ligt dat aan mij?

• Leuk
Vind wel dat er voor de augustus festivals, in dit geval Pukkelpop, nog niet echt duidelijke headliners aan te duiden zijn die nog niet ergens zijn aangekondigd elders in Belgiƫ. Of ligt dat aan mij?
Klopt. Vnl. omdat The Cure en Nick Cave ook courante headliners zijn in die periode.

Tyler, Lorde, Florence (nog geen festival, wel een gig). Maar inderdaad heel veel overlap met de festivals in juli.

• Leuk
Florence and the Machine lijkt me wel zeker voor Pukkelpop, of zou
eindelijk volgende week is het alweer december pkp-time want ik vermoed dat ze weer de eerste week wakker worden. het is de laatste jaren de maand van het design + logo onthulling (erg benieuwd naar) & de opening van de wishlist.
mijn wishlist wordt šŸ‘‡
1. florence and the machine
2. Lorde
3. tyler, the creator
die 3 namen zijn wel de meest realistische headliners op dit moment

• Leuk
Tyler zou tof zijn maar heb ondertussen al te veel PKP hip-hop trauma met Travis Scott en ASAP Rocky. Als Tyler ook nog eens zou annuleren om een scheet en vervangen worden met een Macklemore, trek ik het niet meer.

Tyler zou tof zijn maar heb ondertussen al te veel PKP hip-hop trauma met Travis Scott en ASAP Rocky. Als Tyler ook nog eens zou annuleren om een scheet en vervangen worden met een Macklemore, trek ik het niet meer.
Ik schat Tyler qua plichtsbewustheid wel pak hoger in…

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en dann

Users who are viewing this thread