Graspop Metal Meeting 2026

Kamelot zou wel een mooie band zijn voor dat plekje onder Alter Bridge op de poster lijkt me, is ook ongeveer de positie waar ze vorige keer stonden, als kleinste logo band of als grootste niet logo band
Marquee head zou ook nog kunnen idd

Ik ben eigenlijk helemaal niet bezig met wie er nog komt ofzo,...

Ben gewoon alles aan het inluisteren en aan het ontdekken, meer leuks zou wel clashes gaan veroorzaken
en ten koste gaan nieuwe ontdekkingen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik een paar mooie top namen niet zou tegen houden.

Maar ff een vraag, ze klinken leuk hoor, maar Hollywood Undead,...is dat nou metal ?
Saviour is wel aardig hoor maar meeste klinkt al een zwaardere vorm van Rap.

Maar vind het leuk klinken hoor

Ik ben eigenlijk helemaal niet bezig met wie er nog komt ofzo,...

Ben gewoon alles aan het inluisteren en aan het ontdekken, meer leuks zou wel clashes gaan veroorzaken
en ten koste gaan nieuwe ontdekkingen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik een paar mooie top namen niet zou tegen houden.

Maar ff een vraag, ze klinken leuk hoor, maar Hollywood Undead,...is dat nou metal ?
Saviour is wel aardig hoor maar meeste klinkt al een zwaardere vorm van Rap.

Maar vind het leuk klinken hoor
Hollywood Undead heeft inderdaad veel hiphop/rap in hun muziek maar is wel geliefd bij metal fans en staat vaak op metalfestivals

Een nummer als Undead bijvoorbeeld is wel wat steviger maar ze hebben idd ook nummers waarin de metal ver te zoeken is

Vind zelf het nummer Bullet wel grappig, een heel deprimerend liedje dat op een hele vrolijke toon gezongen wordt

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Hollywood Undead heeft inderdaad veel hiphop/rap in hun muziek maar is wel geliefd bij metal fans en staat vaak op metalfestivals

Een nummer als Undead bijvoorbeeld is wel wat steviger maar ze hebben idd ook nummers waarin de metal ver te zoeken is

Vind zelf het nummer Bullet wel grappig, een heel deprimerend liedje dat op een hele vrolijke toon gezongen wordt

Hebben zeker mijn aandacht en als er niets clashed ga ik ze zeker wel kijken/luisteren

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Waarom is SOAD eigenlijk uitgesloten voor die donderdag? Ze doen in de US blijkbaar wel gewoon aan festivals en hebben geen data voor volgend jaar in de Benelux. Moeten ze alleen een weekje eerder met de tour beginnen (nou boehoe zeg). Die dag er na zou je nog prima QOTSA en Acid Bath kwijt kunnen. Die laatste staan wel op Hellfest, dus dat weekje eerder beginnen doen zij al wel.

Of is de reden dat Rock Werchter bestaat? Die hebben Linkin Park al mogen hebben, dan kan SOAD toch prima naar Graspop? SOAD is sowieso rond Werchter niet beschikbaar dus... why not GMM?

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Waarom is SOAD eigenlijk uitgesloten voor die donderdag? Ze doen in de US blijkbaar wel gewoon aan festivals en hebben geen data voor volgend jaar in de Benelux. Moeten ze alleen een weekje eerder met de tour beginnen (nou boehoe zeg). Die dag er na zou je nog prima QOTSA en Acid Bath kwijt kunnen. Die laatste staan wel op Hellfest, dus dat weekje eerder beginnen doen zij al wel.

Of is de reden dat Rock Werchter bestaat? Die hebben Linkin Park al mogen hebben, dan kan SOAD toch prima naar Graspop? SOAD is sowieso rond Werchter niet beschikbaar dus... why not GMM?
ALS ze zouden komen, vraag ik me af waarom ze die niet meteen aangekondigd hebben? Dat is toch veruit de grootste naam, en de grootste garantie op tickets verkopen die je hebt als festival?

Dan zouden die volgens mij gewoon allang zijn aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Vanaf het begin was al bekend dat SOAD een hele korte Europese tour ging doen, van een paar weken en rond de 10 shows
Je kan er vergif op in nemen dat die nooit beschikbaar zijn geweest in het Graspop weekend en dat ze die week niet in Europa zijn
Anders had Hellfest ze natuurlijk ook wel gehad
Verder is het ook vrij duidelijk dat ze niet van plan zijn om festivals te doen, en liever willen cashen op stadionshows
Ze hadden dan eerder een tweede keer in Düsseldorf gespeeld, waar ze met gemak 80k+ tickets verkopen aan 100-200 euro per persoon

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Timmetje
ALS ze zouden komen, vraag ik me af waarom ze die niet meteen aangekondigd hebben? Dat is toch veruit de grootste naam, en de grootste garantie op tickets verkopen die je hebt als festival?
Klopt, maar als er misschien eerst wat anders in de pijpleiding zat en dat door redenen buiten de organisatie om niet meer mogelijk of wenselijk is... dan moet je iets? Misschien zijn ze er nog niet uit qua prijs?

En of je de tickets nou verkoopt in november of januari, dat maakt denk ik niet uit. Momenteel is alles echter nog beschikbaar, zelfs alle VIP tickets. Er zijn zelfs nog best wat accommodaties beschikbaar een dikke week na opening, dus hard loopt het nog zeker niet.

Anders had Hellfest ze natuurlijk ook wel gehad
Hellfest heeft op dat moment misschien een minder diepe buidel? Iron Maiden en BMTH is ook niet goedkoop.
En ze hebben al gecasht op zaalshows. Een festival dag er bij is gewoon extra cashen. En ik vind het allemaal vooral aannames van wat ze gezegd ''zouden'' hebben. Machine Head en Tool zouden ook nooit meer festivals doen... Daarom denk ik dat het dan een geld kwestie is en daarom nog niks aangekondigd is.

Overigens is I-Days in Milaan een ''soort van'' een festival? Beetje een RW Parklife idee. Daar zijn de VIP tickets nog niet uitverkocht dus misschien dat ze eerst alles volledig uitverkocht willen hebben voor de losse shows in de EU om daarna een paar festivals nog aan te kondigen?

Hellfest heeft op dat moment misschien een minder diepe buidel? Iron Maiden en BMTH is ook niet goedkoop.
En ze hebben al gecasht op zaalshows. Een festival dag er bij is gewoon extra cashen. En ik vind het allemaal vooral aannames van wat ze gezegd ''zouden'' hebben. Machine Head en Tool zouden ook nooit meer festivals doen... Daarom denk ik dat het dan een geld kwestie is en daarom nog niks aangekondigd is.

Overigens is I-Days in Milaan een ''soort van'' een festival? Beetje een RW Parklife idee. Daar zijn de VIP tickets nog niet uitverkocht dus misschien dat ze eerst alles volledig uitverkocht willen hebben voor de losse shows in de EU om daarna een paar festivals nog aan te kondigen?
Je maakt het ingewikkelder dan nodig is. Ze zijn gewoon niet in Europa in de week van Graspop,en ze doen geen festivals. Zo simpel is het. Het is geen aanname, ze hebben in een interview heel duidelijk aangeven wat het plan was voor de Europese tour. De huidige tourplannen sluiten exact aan op deze plannen. De tour gaat niet uitgebreid worden.

Je maakt het ingewikkelder dan nodig is. Ze zijn gewoon niet in Europa in de week van Graspop,en ze doen geen festivals. Zo simpel is het. Het is geen aanname, ze hebben in een interview heel duidelijk aangeven wat het plan was voor de Europese tour. De huidige tourplannen sluiten exact aan op deze plannen. De tour gaat niet uitgebreid worden.
Mogelijk nog iets dubbel met pinkpop? MCR?

En anders krijgen we gewoon the offspring.

Users who are viewing this thread