Graspop Metal Meeting 2026

Is dan wel weer smaak afhankelijk natuurlijk. Ik heb liever de lineup van South of Heaven dan die van Dynamo
South of Heaven is ook gewoon lekker een buiten festival waar je het terrein (dit jaar wel tenminste) gewoon af mag om even in de stad een rondje te lopen ofzo. Dynamo vind ik altijd een beetje claustrofobisch en voel me daar vaak weggestopt. Op beide staan leuke namen, maar SoH heeft dan toch mijn voorkeur. Wat dan wel weer vervelend is is de extra dag die dus niet included zit bij je early bird kaartje. Dat was lang de enige optie om te kopen. Nu hoef ik niet zo nodig die vrijdag, maar is wel vervelend als die 3 bands wel je ding zijn.
Ayreon trekt meer publiek in de Benelux dan alle andere namen. Voornamelijk door de exclusiviteit, 18.000 man binnen no time uitverkocht.
Zaalshows uitverkopen is geen graadmeter voor headliner waardig zijn.

• Leuk
Waarderingen: MikeHell en Joslittel
De enige manier waarop ik Mayhem ooit nog eens als Marquee headliner zie verschijnen is als dat nieuwe album inslaat als een bom. Wat ik zeer betwijfel. Verder baseer ik me op hun laatste twee passages op Alcatraz, waar ze beide keren geen headliner van de Swamp (Alcatraz variant van de Marquee) waren.
Mayhem is de headliner op het Temple-podium van Hellfest, maar ben je er nog steeds zeker van dat ze de Marquee niet kunnen afsluiten? 😉

Mayhem is de headliner op het Temple-podium van Hellfest, maar ben je er nog steeds zeker van dat ze de Marquee niet kunnen afsluiten? 😉
Ik denk dat niemand betwijfeld dat ze het kunnen zijn. Maar het zou zeker niet in het rijtje sterkste Marquee headliners staan van de afgelopen jaren. Zoals eerder aangehaald sloten ze zelf op Alcatraz de Swamp niet af.

Ik zie idd gewoon headliner zijn.

En die andere headliner zou wel eens Down kunnen zijn.
Down rijmt alleen niet zo met de andere namen die beide dagen in de Marquee staan. Ik weet dat GMM niet zoals Hellfest puur op genre kiest, maar Down is dan ineens best wel tammetjes vergeleken met de rest wat in de Marquee staat. En je vergeet denk ik dat Phil de 19e met Pantera in Dublin staat. Drie dagen achter elkaar zingen lijkt mij geen doen.

Acid Bath lijkt mij een ontbrekende naam voor de Metal Dome op vrijdag.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TheGloaming
Ik denk dat niemand betwijfeld dat ze het kunnen zijn. Maar het zou zeker niet in het rijtje sterkste Marquee headliners staan van de afgelopen jaren. Zoals eerder aangehaald sloten ze zelf op Alcatraz de Swamp niet af.
Natuurlijk ben ik het helemaal eens met de argumenten over dit onderwerp. 😉 Ik hoop dat we de informatie snel hebben. 🙂

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel
Kunnen we A Perfect Circle nog verwachten voor de vrijdag? Logistiek gezien niet handig maar ze hebben al een keer 3 shows achter elkaar volgend jaar. Maar de AFAS show is nog niet uitverkocht, dus misschien daarom nog geen aankondiging?

Vraagje, we zijn met 2 die een combi hebben, en gaan voor het eerst op inferno slapen in een festihut voor 4.
De donderdag komt er iemand af, en in de zaterdag en zondag komen er ook nog 2 mensen af.
Is het mogelijk om de toegang tot inferno door te geven? Ik neem aan dat het met polsbandjes is?

We zullen het hopelijk snel weten. Dat gezegd hebbende, ik ben erg verrast dat ze in dezelfde positie zitten als Behemoth! Headliner Temple 😳
Maar staat Behemoth dan te laag of Mayhem te hoog? ;)
Behemoth had je anders ergens op de mainstage kwijt gemoeten overdag, wat minder goed werkt, en dan een mainstage band als headliner Temple moeten zetten. Als we voorbeeld van GMM zouden nemen was dat Anthrax geweest, maar dan breken ze met hun eigen formule van ''genre specifiek per stage''. Dan moet je ineens je ''Thrash'' mainstage op die zaterdag gaan opbreken.

Hellfest moet dus vaker vreemde keuzes maken vanwege hun manier van boeken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Steph85
Vraagje, we zijn met 2 die een combi hebben, en gaan voor het eerst op inferno slapen in een festihut voor 4.
De donderdag komt er iemand af, en in de zaterdag en zondag komen er ook nog 2 mensen af.
Is het mogelijk om de toegang tot inferno door te geven? Ik neem aan dat het met polsbandjes is?
Dus de eerste persoon is er alleen op donderdag?

In principe niet toegestaan maar het werkt inderdaad met polsbandjes dus moet die persoon maar proberen te zorgen dat zijn bandje niet te strak zit en dat die die weer af kan doen. Met een beetje creativiteit zal het wel moeten lukken lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: bunsofsteel
De eerste die toekomt krijgt alle bandjes van de festihut. Je krijgt dus ineens 4 bandjes, die je dan kan uitdelen aan je gezelschap.
Edit: voor 5 personen dus best lastig lijkt me, tenzij je een manier vindt om die bandjes onbeschadigd terug uit te krijgen natuurlijk ;)

• Leuk
Waarderingen: bunsofsteel
Maar staat Behemoth dan te laag of Mayhem te hoog? ;)
Behemoth had je anders ergens op de mainstage kwijt gemoeten overdag, wat minder goed werkt, en dan een mainstage band als headliner Temple moeten zetten. Als we voorbeeld van GMM zouden nemen was dat Anthrax geweest, maar dan breken ze met hun eigen formule van ''genre specifiek per stage''. Dan moet je ineens je ''Thrash'' mainstage op die zaterdag gaan opbreken.

Hellfest moet dus vaker vreemde keuzes maken vanwege hun manier van boeken.
Dat is inderdaad een uitstekende vraag! 🤣 Behemoth is te laag, zou ik zeggen! 😉

Maar ja, de line-up van Hellfest is inderdaad een beetje vreemd. (Thematische stages zijn leuk, maar ze hebben soms hun beperkingen, en daar hebben we een paar goede voorbeelden van. 😉)

De eerste die toekomt krijgt alle bandjes van de festihut. Je krijgt dus ineens 4 bandjes, die je dan kan uitdelen aan je gezelschap.
Edit: voor 5 personen dus best lastig lijkt me, tenzij je een manier vindt om die bandjes onbeschadigd terug uit te krijgen natuurlijk ;)
Dus de eerste persoon is er alleen op donderdag?

In principe niet toegestaan maar het werkt inderdaad met polsbandjes dus moet die persoon maar proberen te zorgen dat zijn bandje niet te strak zit en dat die die weer af kan doen. Met een beetje creativiteit zal het wel moeten lukken lijkt me.
Ja, de eerste persoon is er dus alleen op donderdag. Die zal dus z'n bandje moeten kunnen afdoen ...
Merci voor de input!

Kunnen we A Perfect Circle nog verwachten voor de vrijdag? Logistiek gezien niet handig maar ze hebben al een keer 3 shows achter elkaar volgend jaar. Maar de AFAS show is nog niet uitverkocht, dus misschien daarom nog geen aankondiging?
Graspop gaat toch geen rekening houden met onverkochte shows uit een ander land en dan niet uitverkochte shows uit eigen land wel (bad omens, Sabaton? dacht ik) wel communiceren?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71

Users who are viewing this thread