Over die headliners (ik bedoel dan: de 3 acts die als laatste op de ONE spelen): ik had in mijn hoofd dat ik dat allemaal niet zo heel belangrijk vond en dat ik regelmatig een headliner oversloeg.
Maar toen ik dat lijstje van Bubba zag ben ik het nog eens nagegaan en blijkt dat ik maar 1 of 2 keer (van alle edities behalve 2018, toen ik er niet was) een ONE-headliner voor de volle 100% heb gemist: in ieder geval Alt-J in 2022 (omdat ik Alt-J al 4 keer had gezien, waarvan al twee keer op BKS, en er een clash was met Diiv). En ik denk ook Elbow in 2014, al zou ik ook niet weten wat ik op dat moment dan wél heb gedaan (mogelijk was ik die editie op zondagavond al terug naar huis, maar dat weet ik stom genoeg echt niet meer).
Er zitten best wat namen bij die ik alleen maar van afstand (Run The Jewels, Oscar and the Wolf, Disclosure) met halve aandacht heb zien voorbijkomen, of act waarvan ik door een clash alleen het laatste kwartier heb gezien en dat kwartier dan nog heel tof vond (Editors, Aphex Twin). Maar blijkbaar zit er bij mij toch een grote nieuwsgierigheid naar die grootste namen, om er in ieder geval íets van mee te willen pikken.