Best Kept Secret 2026

Over die headliners (ik bedoel dan: de 3 acts die als laatste op de ONE spelen): ik had in mijn hoofd dat ik dat allemaal niet zo heel belangrijk vond en dat ik regelmatig een headliner oversloeg.

Maar toen ik dat lijstje van Bubba zag ben ik het nog eens nagegaan en blijkt dat ik maar 1 of 2 keer (van alle edities behalve 2018, toen ik er niet was) een ONE-headliner voor de volle 100% heb gemist: in ieder geval Alt-J in 2022 (omdat ik Alt-J al 4 keer had gezien, waarvan al twee keer op BKS, en er een clash was met Diiv). En ik denk ook Elbow in 2014, al zou ik ook niet weten wat ik op dat moment dan wél heb gedaan (mogelijk was ik die editie op zondagavond al terug naar huis, maar dat weet ik stom genoeg echt niet meer).

Er zitten best wat namen bij die ik alleen maar van afstand (Run The Jewels, Oscar and the Wolf, Disclosure) met halve aandacht heb zien voorbijkomen, of act waarvan ik door een clash alleen het laatste kwartier heb gezien en dat kwartier dan nog heel tof vond (Editors, Aphex Twin). Maar blijkbaar zit er bij mij toch een grote nieuwsgierigheid naar die grootste namen, om er in ieder geval íets van mee te willen pikken.
Bij mij was dat toch wel anders. Ik zie denk ik gemiddeld 1,5 headliners per jaar, maar dit jaar kan mogelijks wel het eerste jaar worden dat ik ze alle 3 ga zien (maar dat zal ook wel van de clashes afhangen).

Bij mij is het dan juist weer een uitzondering als ik een headliner volledig uit kijk. En nog zeldzamer is het is als zo'n headliner dan ook nog het hoogtepunt van het weekend is. Ik denk dat dat alleen bij Aphex Twin, PJ Harvey en Bon Iver een uitgemaakte zaak was. En dan was PJ Harvey nog eens TWO headliner, een tent waar veelal mijn persoonlijke headliners spelen.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Grappig ja. Ik vind voor een line-up de headliners best bepalend. Terwijl er genoeg festival voorbij gaan waarbij ik ze lang niet allemaal zie. 🤦‍♂️

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Terugkijkend heb ik eigenlijk best veel ONE headliners die ik niet volledig gezien heb. Afgelopen 3 edities eigenlijk alleen Justice, Aphex Twin en Michael Kiwanuka. En bijvoorbeeld ook de Arctic Monkeys en the Strokes heb ik maar deels gezien om een optreden in de TWO volledig te kunnen zien.

Lucky Done Gone op zaterdag.
Σtella ook op zondag.
Bij Blood Incantation staat 12 juni (dus vrijdag) maar lijkt naar begindatum van festival te verwijzen en niet zeker naar die specifieke dag.

Vrijdag: Ata Kak
Zaterdag: Nick Cave & The Bad Seeds, Lucky Done Gone
Zondag: Ethel Cain, Mac DeMarco, Joey Valence & Brae, Σtella
Er was al aan begonnen

Tramhaus er nu bij op zaterdag.

Vrijdag: Ata Kak
Zaterdag: Nick Cave & The Bad Seeds, Tramhaus, Lucky Done Gone
Zondag: Ethel Cain, Mac DeMarco, Joey Valence & Brae, Σtella

Lag bij Gorillaz nou de vrijdag of zondag het meest voor de hand? Kan me voorstellen dat het wel meer een publiekstrekker voor dagkaarten voor de vrijdag zou zijn dan Jack White.

Hmms jammer, ik had liever Nick Cave de zondag zien afsluiten. Gorillaz geeft een iets andere lading en had ik eigenlijk de ideale vrijdag headliner gevonden. Maar goed het is niet anders.
Gorillaz staat op de woensdag in Tsjechië en volgens de eigen website op donderdag in Porto. Hilvarenbeek op de vrijdag is dan niet zo heel waarschijnlijk.
En Cave had zichzelf al bevestigd voor de zaterdag.

Gorillaz staat op de woensdag in Tsjechië en volgens de eigen website op donderdag in Porto. Hilvarenbeek op de vrijdag is dan niet zo heel waarschijnlijk.
En Cave had zichzelf al bevestigd voor de zaterdag.
Ja dat snap ik ;) had me nog niet verdiept in die data. Hoopte dat de volgorde zoals op de poster zou zijn (ook al is dat alfabetisch). Ik vind Gorillaz echt wel tof als project, en de shows vind ik bijna altijd wel "goed" maar ook niet echt in de extreme omdat ik het echte album muziek vind.

Ben wel enorm benieuwd naar eventueel nieuw werk, vind het altijd heerlijk wegluisteren die Gorillaz

Ja dat snap ik ;) had me nog niet verdiept in die data. Hoopte dat de volgorde zoals op de poster zou zijn (ook al is dat alfabetisch). Ik vind Gorillaz echt wel tof als project, en de shows vind ik bijna altijd wel "goed" maar ook niet echt in de extreme omdat ik het echte album muziek vind.

Ben wel enorm benieuwd naar eventueel nieuw werk, vind het altijd heerlijk wegluisteren die Gorillaz
Ben ook heel benieuwd. Het is in ieder geval een headliner die het publiek wel zal vasthouden; ook op de zondag.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
O.a. Idles toegevoegd bij Northside. Er is net een nieuw (niet perse heel goed) nummer van Gorillaz met Idles en Idles duikt op meer festivals op waar Gorillaz staan. Is dit een van de gasten die komend jaar meedoet met de Gorillaz set?

• Leuk
Waarderingen: FredTevens
O.a. Idles toegevoegd bij Northside. Er is net een nieuw (niet perse heel goed) nummer van Gorillaz met Idles en Idles duikt op meer festivals op waar Gorillaz staan. Is dit een van de gasten die komend jaar meedoet met de Gorillaz set?
Dan mogen ze wat mij betreft ook zelf wel even op BKS komen spelen! Persoonlijk erg fan van IDLES. En ze hebben nog niet eerder op BKS gestaan?
Maar wel een behoorlijk grote naam om er nog bij te hebben denk ik.

Denk niet dat je dat formaat acts nog mag verwachten. Had mij niks verbaasd als Idles headliner zou zijn in 26.

Moeten ze al op zelfde dag geprogrammeerd worden...
Wel inderdaad een zeer verwaarloosbaar nummer.

Ben het trouwens wel met je eens. Vrijdag Gorillaz, zaterdag Jack White, zondag Nick Cave zou ik ideaal vinden. Maargoed, ook op andere dagen zijn die drie sterke headliners.

Inmiddels is bij mij het Ethal Cain-kwartje trouwens wel helemaal gevallen. Dat gaat fantastisch kunnen worden, mits het niet op de ONE maar op de TWO staat. En na een uur Ethel Cain in de TWO is misschien Gorillaz wel weer lekker feestelijk i.p.v. nog een intense show van Nick Cave. :)

Hayley Williams en Water From your Eyes op Best Kept Secret?
12,13 en 14 juni staan in ieder geval nog niet gevuld in hun agenda en ze zijn in de buurt.
Lucy Dacus en Djo speelden vorig jaar ook kort na elkaar op BKS en in Paradiso.

1762608264217.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Patje

Users who are viewing this thread