Graspop Metal Meeting 2026

Het probleem is dat als Graspop hiphop gaat spelen onder het mom van verbondenheid met de metalscene, dat de deur opent naar alles en nog wat. Ik heb veel respect voor artiesten als Cypress Hill, Run-DMC, Public Enemy... maar ik denk niet dat Graspop die kant op moet gaan.
Was toch dikke feest op hellfest 2025 met Cypress Hill...Sen dog is toch echt verworteld met het metal en rock publiek....remember POWERFLO en hun cd Skull en Bones waarvan Bones aanzien wordt als HIP HOP met een metal laagje.Ik zie ze heel graag komen....

Elke keer als er potentiële headliners af lijken te vallen ga ik toch weer aan die minimale kans op MCR denken🥲 Blijf het ook een beetje een gemankeerd tourschema vinden ofzo, 5 keer UK, 1 keer Italië en 1 keer Spanje.

Hopelijk snel duidelijkheid zodat ik deze illusie ook weer kan parkeren 😁
Er lijken wel wat meer ''Emo'' categorie bands te staan volgend jaar. Misschien dat dat zo expres gepland is?
Zelf hoop ik vooral op Gojira zodat er tenminste wat heftigs als headliner staat. Dat mis ik nu gewoon. Of iets verrassends als Alice In Chains mag ook.

Zolang het maar niet GnR of Scorpions gaat worden :rolleyes:.

Er lijken wel wat meer ''Emo'' categorie bands te staan volgend jaar. Misschien dat dat zo expres gepland is?
Zelf hoop ik vooral op Gojira zodat er tenminste wat heftigs als headliner staat. Dat mis ik nu gewoon. Of iets verrassends als Alice In Chains mag ook.

Zolang het maar niet GnR of Scorpions gaat worden :rolleyes:.
Alice in Chains zou wel heel nice zijn! al weet ik niet of die nog zo een hoge positie zouden krijgen :unsure:

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Projunk
Ok...we hebben hem de ontbrekende headliner....remember de gelekte affiche vorig jaar....Wie was daarop te vinden....jazeker THE PRODIGY....Willen alleen maar als headliner komen en vorig jaar zijn ze naar JERA gegaan en hebben beloofd het jaar derop terug te komen naar ons geliefde GRASPOP...Moeten nog zomerfestivals aankondigen....Dikke kans of was die gelekte affiche voor 2024?? Indien niet verwacht ik ze wel voor Pukkelpop.

Dus gisteren The Offspring in Vorst. Vandaag om 16 h aankondiging van sub op vrijdag?
Dan donderdag begint de VVK maar niet voor ze morgen om 16 h nog de headliner van donderdag aankondigen. De Gunners 😃. En iedereen weer gelukkig en blij, iedereen spring een gat in de lucht van blijdschap! Joepie heen!!!😃😊😁😃

🤣😅🤣😅🤣

• Confetti
  • Haha
Waarderingen: Steph85 en El_Leipo
Ok...we hebben hem de ontbrekende headliner....remember de gelekte affiche vorig jaar....Wie was daarop te vinden....jazeker THE PRODIGY....Willen alleen maar als headliner komen en vorig jaar zijn ze naar JERA gegaan en hebben beloofd het jaar derop terug te komen naar ons geliefde GRASPOP...Moeten nog zomerfestivals aankondigen....Dikke kans of was die gelekte affiche voor 2024??
The prodigy zou meer een afterparty north head zijn toch, niet een south stage headliner die bovenaan het affiche moet staan

Op de gelekte affiche stonden ze ook lager dacht ik en op hellfest ook als ms2 head

Ok...we hebben hem de ontbrekende headliner....remember de gelekte affiche vorig jaar....Wie was daarop te vinden....jazeker THE PRODIGY....Willen alleen maar als headliner komen en vorig jaar zijn ze naar JERA gegaan en hebben beloofd het jaar derop terug te komen naar ons geliefde GRASPOP...Moeten nog zomerfestivals aankondigen....Dikke kans of was die gelekte affiche voor 2024?? Indien niet verwacht ik ze wel voor Pukkelpop.
die gelekte affiche was voor 24 (kameleak)

Alice in Chains; daarvan weet ik niet of ze tourplannen in de maak hebben. Dit jaar is er een lid volgens mij flink ziek geweest en waren er voorlopig geen plannen. Maargoed dat kan even snel weer veranderen. Ik zou ze graag in België zien, maar dan in Werchter 😉

The prodigy zou meer een afterparty north head zijn toch, niet een south stage headliner die bovenaan het affiche moet staan

Op de gelekte affiche stonden ze ook lager dacht ik en op hellfest ook als ms2 head
Als the prodigy wel als optie wordt gezien, dan kan Cyprus Hill toch zeker. Cyprus Hill zal ook niet als headliner staan.

Als the prodigy wel als optie wordt gezien, dan kan Cyprus Hill toch zeker. Cyprus Hill zal ook niet als headliner staan.
De reden dat prodigy als optie wordt gezien is omdat ze op de leak van vorig jaar stonden. dus daarvan weten we dat graspop de intentie heeft ze te boeken

Hier staan ze ook vrij laag op toch, zou ze graag zien maar lijkt me geen band die je bovenaan de moeilijkst te verkopen dag zet
laag wel. maar eigenlijk zitten we dit jaar zonder een bovenste laag als op die affiche.. dus dat maakt ze weer wel head dan

Hier staan ze ook vrij laag op toch, zou ze graag zien maar lijkt me geen band die je bovenaan de moeilijkst te verkopen dag zet
laag zou ik dat zeker niet noemen. Staan gewoon langs de afsluiter van de Donderdag (powerwolf) en zondag (TIll)

Nu ik geef je wel gelijk dat ik ze niet als south stage HL zie

laag wel. maar eigenlijk zitten we dit jaar zonder een bovenste laag als op die affiche.. dus dat maakt ze weer wel head dan
Er is toch een hele duidelijke bovenste laag op de affiche, de south stage headliners hebben een mooi plekje bovenin de poster

Voor veel bands en agents is dat toch wel een dingetje hoor, ook al maakt het voor ons uiteindelijk niet veel uit

Er is toch een reden dat de grootste bands nooit op de tweede mainstage (north) geprogrammeerd staan

Dus gisteren The Offspring in Vorst. Vandaag om 16 h aankondiging van sub op vrijdag?
Dan donderdag begint de VVK maar niet voor ze morgen om 16 h nog de headliner van donderdag aankondigen. De Gunners 😃. En iedereen weer gelukkig en blij, iedereen spring een gat in de lucht van blijdschap! Joepie heen!!!😃😊😁😃

🤣😅🤣😅🤣
Was er gisteren ook bij, maar niks gelost van hen. Vond ze eerlijk gezegd tegen vallen. Dikke feest op hun eigen nummers, maar super veel gelul tussendoor en veels te veel covers. de energie was er compleet uit voor een half uur

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en won666

Users who are viewing this thread