Graspop Metal Meeting 2026

al vaak gehoord dat die niet zo groot waren, maar aangezien er geen giga naam bij de heads en wegens de uitzonderlijkheid zit ik die nog wel passen als south head. met wt op de stage ervoor toch ook wat in het verkleed/shmink sfeertje
Mocht het gebeuren dan moet ik alsnog een combi gaan overwegen haha. Laat maar zo dan, ga ze toch al zien in Madrid :)

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ik blijf hopen op een headliner die iedereen verrast(kan positief of negatief zijn).
Maar een headliner waar we nu niet serieus over aan het denken zijn. (Categorie: Tool, NiN)
Hopen kan natuurlijk altijd, maar ik zou er niet op rekenen.. ;)
We zijn natuurlijk ook een tikkeltje 'verwend' de laatste jaren met dat soort namen.
Alleen is het m.i. niet echt realistisch om ieder jaar zo'n exclusieve of unieke naam te verwachten.
Ik zie dat eerder als een mooie bonus. :)

Oh nee, alsjeblieft niet! Ik vind het niet erg als Graspop bands uitnodigt die niet alledaags zijn (Pendulum, Carpenter Brut, etc.), maar Cypress Hill zou wel een grens overschrijden... tja, ik vind de band wel leuk, maar dat ze op GMM geboekt worden, is echt niet mogelijk. 🤷🏻‍♂️
Zeker wel.
Cypress Hill heeft altijd dik met de metalwereld geflirt, en wordt zeer gewaardeerd onder metalfans.
Vergelijk het met een Pendulum, ook geen metal, maar ligt gewoon goed.

Hopen kan natuurlijk altijd, maar ik zou er niet op rekenen.. ;)
We zijn natuurlijk ook een tikkeltje 'verwend' de laatste jaren met dat soort namen.
Alleen is het m.i. niet echt realistisch om ieder jaar zo'n exclusieve of unieke naam te verwachten.
Ik zie dat eerder als een mooie bonus. :)
Weet het, maar ik haal het uit maar uit de kast. Als het algemene antwoord wat altijd past als we het niet weten.

Metallica of SOAD verwachten werkt ook.

• Haha
Waarderingen: Steph85 en MetalLimbo
Ik vind het ook prima als bands gewoon om het jaar er staan, maar daar zijn wij dan een redelijke uitzondering in hier.
Mwa, denk dat de meesten daar geen moeite mee hebben.
Misschien eens een mini-polltje doen? ;)

Bands mogen van mij terugkeren:
- ieder jaar :unsure:
- om de 2 jaar 👍
- om de 3 jaar 🤘
- om de 4 jaar 🙏
De tweede tabel zijn dan denk ik eerder namen die je op Alcatraz kan verwachten, behalve Be’lakor en Draconian denk ik. Het kan ook aan mij liggen, maar de rest heeft misschien wat minder bekendheid buiten de niche, waardoor Graspop voor dit genre (of genres) zal teruggrijpen op de grote namen uit de eerste tabel. Er staan elk jaar wel namen op Graspop die ik nog nooit eerder had gehoord, maar dat percentage ligt op Alcatraz toch een stuk hoger. Lijkt mij dus meer het festival waarop je kans hebt op die tweede tabel. (Dus puur gebaseerd op wat ik ken als mainstream metalhead)
Klopt, die bands kun je wellicht eerder op Alcatraz verwachten, maar zijn ook zeker niet uitgesloten voor GMM.
Meer niche in de vorm van aantal bands en fans? Of qua obscuurheid?
All of the above.

Mwa, denk dat de meesten daar geen moeite mee hebben.
Misschien eens een mini-polltje doen? ;)

Bands mogen van mij terugkeren:
- ieder jaar :unsure:
- om de 2 jaar 👍
- om de 3 jaar 🤘
- om de 4 jaar 🙏

Klopt, die bands kun je wellicht eerder op Alcatraz verwachten, maar zijn ook zeker niet uitgesloten voor GMM.

All of the above.
ik denk dat voor de meeste zal zijn:

de bands die ik graag hoor mogen evt op herhaling, of om het jaar
de bands die ik niet graag hoor liefst om de tien jaar 😅

ik vind de piebe zenne regel wel ok 3 jaar is goed, 4 is wat lang

Bekijk bijlage 16764
Dus sinds de aankondigingen zijn begonnen is er niet echt een naam bij gekomen (behalve Guns n Roses, maar die hadden we al afgeschreven)

dus de bands waar we weet hebben van een tour/ leak zijn
- Gojira -> geen reden om niet aan te kondigen
- A perfect circle -> geen reden om niet aan te kondigen (wss werchter)
- marilyn manson -> geen reden om niet aan te kondigen (LN wil niet)
- deftones -> tour gecanceled? enkel op mad cool leak
- guns n roses -> aangekondigd op download

Dus ik begin te denken dat het niks van dit rijtje gaat zijn
Gojira heeft wel een rede om niet aan te kondigen: hebben november begin december een tour door Frankrijk. Is dus beter voor gojira en Graspop om ze pas na die tour aan te kondigen

• Leuk
Waarderingen: charlottekos
Gojira heeft wel een rede om niet aan te kondigen: hebben november begin december een tour door Frankrijk. Is dus beter voor gojira en Graspop om ze pas na die tour aan te kondigen
Gojira zou voor mij in een klap het affiche tot toch wel een goede bombarderen. Nu mis ik nog een beetje de absolute klepper, maar in de breedte is het allemaal wel in orde.

En toch hebben ze al een franse festival datum aangekondigd? De tour was toch ook al uitverkocht?

Ja ik zou het een hele vette boeking vinden. Een nummer als Rockstar zal wel lekker knallen over de weide.
Het probleem is dat als Graspop hiphop gaat spelen onder het mom van verbondenheid met de metalscene, dat de deur opent naar alles en nog wat. Ik heb veel respect voor artiesten als Cypress Hill, Run-DMC, Public Enemy... maar ik denk niet dat Graspop die kant op moet gaan.

En toch hebben ze al een franse festival datum aangekondigd? De tour was toch ook al uitverkocht?
Wat zijn bands die nog een Europese tour hebben lopen of op komst hebben, die om die reden mogelijk nog niet aangekondigd zijn?

Parkway Drive, Deftones, Killswitch Engage?

Wat zijn bands die nog een Europese tour hebben lopen of op komst hebben, die om die reden mogelijk nog niet aangekondigd zijn?

Parkway Drive, Deftones, Killswitch Engage?
De kans is vrij groot ja, ben al even door de kalender gegaan van bands die nog optredens gepland hebben in Vorst, Lotto arena en sportpaleis/ Afas Dome

Parkway Drive, Till Lindemann, Dropkick Murphys, Electric Callboy, Marilyn Manson, Bad Omens, Sabaton, Epica & Amaranthe, Deftones, Lorna Shore, Motionless in white

Dus Zal wel een EC, Bad omens, Epica, Lorna shore zijn ofzo
dit zijn de bands die in Belgie hebben/ gaan optreden in de grote zalen voor graspop

• Leuk
Waarderingen: Pommer
dit zijn de bands die in Belgie hebben/ gaan optreden in de grote zalen voor graspop
Denk niet dat die veel belang heeft, bad omens, sabaton en EC zijn allemaal al bekend gemaakt, en hebben allemaal nog niet uitverkochte shows in België komende maanden

Users who are viewing this thread