Graspop Metal Meeting 2026

Als er een headliner is weg gevallen zie ik ze nog wel een Ghost, Sleep Token, Parkway Drive, Gojira ofso overtuigen om toch wat shows te spelen. Een band die eigenlijk voor 2027 was gepland wat naar voren halen.

Deftones zou ik wel een jammere south head vinden maar zou wel werken naast limp bizkit

Slayer zou inderdaad ook wel kunnen met megadeth en anthrax op die dag erbij heb je voor de liefhebber wel een leuke combi al geef ik er zelf niks om gun ik het de fans wel

Als ze erg wanhopig zijn kunnen ze altijd nog van gedachten veranderen over MM en die boeken al zie ik dat ook niet gebeuren

1762240964672.png
Dus sinds de aankondigingen zijn begonnen is er niet echt een naam bij gekomen (behalve Guns n Roses, maar die hadden we al afgeschreven)

dus de bands waar we weet hebben van een tour/ leak zijn
- Gojira -> geen reden om niet aan te kondigen
- A perfect circle -> geen reden om niet aan te kondigen (wss werchter)
- marilyn manson -> geen reden om niet aan te kondigen (LN wil niet)
- deftones -> tour gecanceled? enkel op mad cool leak
- guns n roses -> aangekondigd op download

Dus ik begin te denken dat het niks van dit rijtje gaat zijn

• Leuk
Waarderingen: saurus
Matig affiche. Cypress hill mag wel langs komen, lijkt me nog fun
Oh nee, alsjeblieft niet! Ik vind het niet erg als Graspop bands uitnodigt die niet alledaags zijn (Pendulum, Carpenter Brut, etc.), maar Cypress Hill zou wel een grens overschrijden... tja, ik vind de band wel leuk, maar dat ze op GMM geboekt worden, is echt niet mogelijk. 🤷🏻‍♂️

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en Lars.
Bedoel dat Ghost dan verder zalen ofzo doet hé, maar festival exclusive - want ze hadden wel geteased naar een EU tour
hadden in ieder geval aangegeven nog geen plannen te hebben om direct in de studio te kruipen.
Maar een paar maanden bijslapen is ook altijd een plan natuurlijk.. 'zei hij met koffie in de hand en wallen tot op de grond'

Bekijk bijlage 16764
Dus sinds de aankondigingen zijn begonnen is er niet echt een naam bij gekomen (behalve Guns n Roses, maar die hadden we al afgeschreven)

dus de bands waar we weet hebben van een tour/ leak zijn
- Gojira -> geen reden om niet aan te kondigen
- A perfect circle -> geen reden om niet aan te kondigen (wss werchter)
- marilyn manson -> geen reden om niet aan te kondigen (LN wil niet)
- deftones -> tour gecanceled? enkel op mad cool leak
- guns n roses -> aangekondigd op download

Dus ik begin te denken dat het niks van dit rijtje gaat zijn
Elke keer als er potentiële headliners af lijken te vallen ga ik toch weer aan die minimale kans op MCR denken🥲 Blijf het ook een beetje een gemankeerd tourschema vinden ofzo, 5 keer UK, 1 keer Italië en 1 keer Spanje.

Hopelijk snel duidelijkheid zodat ik deze illusie ook weer kan parkeren 😁

Elke keer als er potentiële headliners af lijken te vallen ga ik toch weer aan die minimale kans op MCR denken🥲 Blijf het ook een beetje een gemankeerd tourschema vinden ofzo, 5 keer UK, 1 keer Italië en 1 keer Spanje.

zou wel fantastisch zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet echt in. :censored:

Lijkt me toch niet dat GnR specifieke 'eisen' heeft om te wachten met een eventuele aankondiging. Als ze er stonden, hadden ze die toch wel meteen aangekondigd lijkt me?

al vaak gehoord dat die niet zo groot waren, maar aangezien er geen giga naam bij de heads en wegens de uitzonderlijkheid zit ik die nog wel passen als south head. met wt op de stage ervoor toch ook wat in het verkleed/shmink sfeertje

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Waanzin dat GnR nog voor een festival als Download geboekt wordt als headliner.
Mja, uiteindelijk een grote naam met veel bekende nummers die nog steeds volk lokt. Zullen ondertussen ook wel wat minder vragen dan tijdens het begin van de reunie.

Lijkt me toch niet dat GnR specifieke 'eisen' heeft om te wachten met een eventuele aankondiging. Als ze er stonden, hadden ze die toch wel meteen aangekondigd lijkt me?
in 2023 hadden ze gewacht tot januari ofzo dacht ik? maar toen hadden ze de volledige tour pas bekend gemaakt. kan me wel niet herinneren of ze al ergens anders waren aangekondigd toen

Met dank aan de @Joslittel playlist mooi dag per dag aan het inluisteren. Een eerste ronde voor donderdag is gepasseerd. Dit is mijn voorlopig lijstje met 7 die ik nu zeker zou bekijken en 8 misschiens. Mooi begin. Maar zeker in het begin van de dag mogen er nog wel bands naar mijn smaak bij komen. Ik ga hier even uit van de Clashfinder van @charlottekos voor de volgorde

- Magnolia Park: niet erg verrassende metalcore maar voorlopig de enige band die op dit uur speelt en zou er wel mee durven beginnen
- Thrown: stonden vorig jaar ook als misschien toen ik naar Alcatraz ging, ze uiteindelijk niet gezien toen.
- Ankor: Lijkt me wel ok, maar drie niet-schitterende metalcore bandjes na elkaar zal wel wat beginnen tegensteken vrees ik
- Static-X: één van dé optredens vorig jaar op Alcatraz, maar was toen 's avonds in een wild enthousiaste tent, zal moeilijk zijn om zo'n sfeer te creëren 's middags op een mainstage vrees ik
- Gatecreeper: Death metal verteer ik met mate. Hier nog veel niet ingevulde bands ook op dit tijdstip, dus mss komen er nog betere alternatieven
- Wind Rose: vorig jaar gemist op Alcatraz wegens clash met ik weet niet meer wat, nu een eerste zekerheidje denk ik
- Accept: Twee jaar geleden was U.D.O. dik in orde, verwacht van Accept eigenlijk hetzelfde
- Wolves in the Throne Room: Atmosferische black metal, verwacht ik veel van, hopelijk een eerste hoogtepunt
- Lakeview: klonk bij een eerste luisterbeurt veel minder slecht dan de omschrijving deed vermoeden, wie weet?
- Septicflesh: heb die gemist in 2023 en toen waren die echt wel goed volgens maten die er wel bij waren. Ook death metal, maar iets meer in mijn straatje hoop ik
- Bloodywood: Vorige keer ook gemist wegens clash. Hoop maar dat ze niet effectief tegelijk spelen met Cult of Luna.
- Cult of Luna: Vorig jaar gezien op Alcatraz, maar ik was toen al redelijk versleten, dus ik zie ze graag opnieuw fris en monter
- Pennywise: Indien geen clash met Bloodywood of Cult of Luna
- President: als er niets anders tegelijk is dat ik wil zien
- Limp Bizkit: Anthrax en TDEP moet ik sws niet zien. Mocht President ervoor beginnen en dat ongelooflijk goed meevallen, kan het zijn dat ik daar blijf plakken

Gnr lijkt me niet , er staan al te veel bands op donderdag op de south stage om nog 3 uur te spelen ;)

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Users who are viewing this thread