Graspop Metal Meeting 2026

Dit moet toch wel de meest voorspelbare editie ooit zijn qua headliners. De headliner voor de donderdag zal toch een knaller genre Maiden/GnR/Tool moeten zijn om het festival in 2026 uit te kunnen verkopen.
Nee graspop gaat dit jaar bewijzen dat ze ook uitverkopen met kleinere headliners

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Piebe71
De hype bij President is wel een pak artificiëler dan bij Sleep Token. President werd al geboekt op festivals en als next big thing gepusht terwijl ze nog niet eens een nummer hadden uitgebracht. Sleep Token heeft tenminste zelf iets opgebouwd en een paar jaar aan de weg getimmerd vooraleer het plots ontplofte.

Belangrijker (en waar het uiteindelijk om gaat) is dat het puur muzikaal toch ook een pak minder interessant is dan Sleep Token. Het is Sleep Token, maar dan commercieel. En ja, Sleep Token is inderdaad zelf al erg commercieel, wat misschien genoeg zegt.

President stinkt nogal naar industry plant eerlijk gezegd.
Goed gezegd, + nu herinnert zich een achterste hersencel iets van president.

Hopelijk vandaag toch een aankondiging met Def Leppard & Foreigner. Marilyn Manson als sub zou Zondag wel aantrekkelijk maken, daarnaast niet direct nog een wens al hoop ik dat er nog wel enkele kleppers worden aangekondigd want het is toch in de 1ste aankondigingen een zwakker aanbod dan voorgaande jaren. (Die TBC’s kunnen natuurlijk wel nog voor een ommeslag zorgen)

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ik ben gematigd tevreden ben erg benieuwd laat vandaag maar een enorme klapper komen voor de zondag en laat de TBC van donderdag en vrijdag alsjeblieft nog even de doorslag geven

Ik hoop echt op een hele sterke underkaart en ik hoop echt dat bijvoorbeeld er nog een Rob Zombie of Marlyn Manson tussen zit

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Dit moet toch wel de meest voorspelbare editie ooit zijn qua headliners. De headliner voor de donderdag zal toch een knaller genre Maiden/GnR/Tool moeten zijn om het festival in 2026 uit te kunnen verkopen.

Nouja, meest voorspelbaar? Als je direct na Graspop 2025 had voorspelt dat Twisted Sister, Limp Bizkit en Bad Omens headliner zouden worden, denk ik niet dat iemand je serieus had genomen…

Nouja, meest voorspelbaar? Als je direct na Graspop 2025 had voorspelt dat Twisted Sister, Limp Bizkit en Bad Omens headliner zouden worden, denk ik niet dat iemand je serieus had genomen…
I don’t think Limp Bizkit and Bad Omens are that big of a surprise, even though sub seemed more logical for the latter. Twisted Sisters reunion certainly is.

I don’t think Limp Bizkit and Bad Omens are that big of a surprise, even though sub seemed more logical for the latter. Twisted Sisters reunion certainly is.

Niet per se verrassingen dat ze er staan, maar toch zeker wel dat het als headliner is. Al was een uitverkochte Ziggo met die ticketprijzen misschien ook wel gewoon een indicatie voor headliner al…

Eerder voorspelbaar as in "al deze groepen waren hier weken op voorhand al aangekondigd". Van de 10 bands die aangekondigd zijn, waren denk ik 9 al voorspeld. Enkel Baby Metal is een verrassing (alleen weet ik niet wie daar op zit te wachten, maar het zal aan mij liggen). Een klepper zoals Tool of NiN zou wel leuk zijn, maar dat zie ik niet meer gebeuren jammer genoeg. Het zal ook wel geen toeval zijn dat ze nu per dag al 3-4 "headliners" aankondigen, want stel je voor dat ze hun ticketverkoop moesten starten met Limp Bizkit, Volbeat, BMTH en Def Leppard, lol. Er zou geen queue geweest zijn op 8/11.

Enorm flauwe editie op vlak van headliners als je het mij vraagt. Heb sowieso al weinig met metalcore, dus BMTH was sowieso al een teleurstellende aankondiging, maar wat er nog allemaal staat is toch echt wel bedroevend eigenlijk. Valt mij op dat Graspop geweldige affiches afwisselt met tussenjaren zo lijkt het. 2023 was fantastisch, 2024 een pak minder, 2025 geweldig en 2026 gaat weer een mindere affiche opleveren. Vorig jaar heb ik echt een resem bands moeten skippen omdat er een clash was of dat het gewoon niet lukte om op tijd op de wei te geraken. Met wat er nu aangekondigd is, zie ik het niet snel gebeuren.

Ik verwacht niet dat manson een sub spot zal accepteren, die staat tot nu toe op 1 festival geboekt en daar is hij headliner toch? Als die lagere spots zou pakken zou hij wel op meer festivals staan

• Leuk
Waarderingen: wess
Omwille van het gelijkaardig parcours dat GPMM heeft met Rock am RIng , gok ik dat ze hier nog Electric Callboy ,The Offspring ,Three Days Grace en Sabaton bij droppen vandaag ...

• On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

Users who are viewing this thread