Graspop Metal Meeting 2026

Zou idd architects altijd boven bad omens gezet hebben.. zeker na dat ze 2j geleden wrs een afzegging opgevangen hebben
bad omens
59M
51M
49M views
architects
44M
35M
30M views
Ik ben bij beide bands niet zo bekend, maar mss is dit een rede? Architects bestaat ook langer en zit ook meer in een plateau of een vals plat stijgende lijn?

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Hier word ik dus echt niet gelukkig van eh. Ik heb ze maar een like gegeven op FB voor Baby Metal en Architects maar hier heb ik @Virp die de poster deelde een droevige reactie gegeven want dat weerspiegelt meer mijn gevoel.

Bad Omens als headliner? Wtf zelfs. Gaan we dan Sabaton of Trivium naar Tomorrowland sturen? Bad Omens als sub had ik nog kunnen verdragen maar als headliner!? En dat terwijl Architects die spot VEEL en VEEL harder verdiende!

Over Architects gesproken. Ja ik ben er dan van. Maar nu weeral!? Derde keer op rij al!? Had die mannen toch verdomme naar Parklife of Werchter gestuurd in 2026 en had ze in 2027 de spot gegeven die ze verdienden. Graspop staat Architects op deze manier hun succes in de weg en Architects heeft het zelf niet eens door

Baby Metal is wel leuk maar al zo vaak de laatste jaren in België gespeeld ... Dat had ook niet gemoeten voor mij. Al wil ik wel de collab met BMTH zien.

Over BMTH gesproken. Dat had dus al helemaal niet gemoeten voor mij, tenzij ze een andere show spelen dan in 24

Kort samen gevat

Architects zal ik wel staan
baby Metal zal ik wel staan
BMTH enkel indien nieuwe show
Bad Omens ga ik mijden als de pest

bad omens
59M
51M
49M views
architects
44M
35M
30M views
Ik ben bij beide bands niet zo bekend, maar mss is dit een rede? Architects bestaat ook langer en zit ook meer in een plateau of een vals plat stijgende lijn?
Ook weer verschil tussen USA en UK/EU denk ik? Architects is hier best groot toch, groter dan in USA. Bad Omens misschien andersom. Heb juist het idee dat Architects elk jaar nog groeit, ook de zalen worden steeds groter en ze stijgen nog steeds in de line-up voor festivals.

Oké dagticket zaterdag komt zo wel dichterbij, al vond ik Babymetal maar pover op Pinkpop in ‘24. Maar iedereen verdient een tweede kans!

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Ik denk dat het al met al een redelijke dag is. Met Bad Omens misschien een iets kleinere headliner dan velen willen, maar met Architects wel een sub die groter is dan velen verwacht hadden. Daarnaast heeft BMTH zich de vorige keer bewezen, en spreekt baby Metal toch een wat breder publiek aan. :unsure:

Hoewel het voor mij persoonlijk geen fijne dag is, kan ik me wel voorstellen dat anderen hier heel erg gaan van genieten (y)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Dit is dus waar ik zelf wat voor vreesde. Allemaal namen die gerust op Graspop mogen/ verdienen te staan, maar liever toch meer gespreid. Mogen echt wel spreken van een metalcore-dag als de hele bovenkant hieruit bestaat, ondanks wat ze eventueel nog op andere podia zetten. Voor de liefhebbers natuurlijk een droom, zal makkelijk uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666
Blij met BMTH en Babymetal! 🤘

Bad Omens en Architects moet ik me eens in verdiepen, maar op het eerste gehoord is het minder voor mij precies 😬

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Voorlopig toch wel teleurgesteld hier. Wetende dat Def Leppard (en waarschijnlijk Sabaton) morgen bij de aankondigingen zit, maakt dit niet beter

BMTH lang niet meer gezien, ondertussen enorme progressie gemaakt op alle vlakken. Voornamelijk de live-prestaties zijn op punt, volledig terecht.

Bad Omens, vroeger een kans gegeven. Misschien is het live een ding, maar voorlopig kan het mij niet echt niet pakken. De headlinepositie lijkt me echt vreemd geboekt, of goed gespeeld van het management.

Architects, grote fan, maar weer? :/ was ook een band die ik zag doorgroeien naar de headline-spot, liefst in 2026 (hebben toch een meer dan degelijk album afgeleverd). Pijnlijk deze onder Bad Omens te zien verdwijnen.

Babymetal. Geen fan, maar ik snap het concept wel. Sub-spot lijkt me echt wel te hoog, maar goed. Met voldoend bier moet dat wel lukken. Een Trivium of Avatar verdienen toch veel meer deze speeltijd, niet?

geen must sees bij de 10 namen voorlopig,
- Limp bizkit ok wel een feestje live maar al veel teveel gezien
- Within temptation ook al te vaak gezien
- Megadeth allicht een stukje meepikken omdat het de laatste keer kan zijn
- Volbeat vooral fan van het oudere werk, recentere werk zegt mij weinig
- Twisted sister mooie boeking maar hoef ik niet perse te zien
- Breaking benjamin niet voor mij
- Bring me the horizon idem niet mijn ding
- Bad omens had ik niet zo hoog verwacht
- Architects ook al een paar keer gezien en hoef ik ook niet perse te zien
- Babymetal als je ze eenmaal gezien hebt heb je het wel gezien

hopelijk morgen wat interessantere bands en anders ben ik zeker wel terug te vinden in de tenten of jupiler
Voor de headliners moet ik niet naar graspop gaan maar dat weet ik al jaren.
Maar ik snap de boekingen wel daar niet van.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en festivalryo
In de categorie dingen die ik niet snap: Babymetal. Maar die verkochten wel goed in Vorst vernam ik. Zal deel van de verklaring wel zijn.

Dus zoals ik al aangaf, al meerdere malen gehoord dat Bad Omens snel die stap zou zetten. Misschien een editie vroeger dan verwacht, maar in hun systeem is nieuw bloed op die posities wel noodzakelijk.

Morgen zal er deels gejuicht worden, en deels gezucht. Niks anders dan anders dus.

Het gene wat ik voorlopig het meeste mis in de headliners is een echte 'heavy' band

Zoals de vorig jaren een: Slipknot, Behemoth, Korn, Machine Head, Gojira, etc

Nu zal dat 'heavy' gehalte bij BMTH en Bad Omens vooral afhangen van de setlist

Users who are viewing this thread