Graspop Metal Meeting 2026

Alter Bridge of Rise Against als zondag sub zou mooi zijn, beiden nog nooit gezien en geen idee of die lager dan sub zouden accepteren
Alter Bridge als sub zou in ieder geval prima passen bij de oudere rock bands, stonden vorige keer ook voor GNR
ADTR en Trivium kunnen nog wel een positie lager verwacht/hoop ik?
Mijn gok is dat Electric Callboy de vrijdag sub is net als vorige doorkomst

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Lars.
Aan de hand van de tourende namen gok ik op

Marilyn Manson - Def Leppard
Alice Cooper - (Electric Callboy)

An denk ik niet dat Electric Callboy hier logisch is
Zou het echt een zwaktebod en enorme misser vinden als ze oudere bands als Def Leppard en MM boven EC zouden zetten. EC zou prima op donderdag naast Limp Bizkit passen. Op zondag als knallende afsluiter, niet als sub.

Aan de hand van de tourende namen gok ik op

Marilyn Manson - Def Leppard
Alice Cooper - (Electric Callboy)

An denk ik niet dat Electric Callboy hier logisch is
Zelfde idee hier als op vrijdag voor mij.

Ookal werkt graspop mss niet echt met themadagen zou EC tov de 3 andere namen echt wat uit de toon valle.

Dus tenzij er nog een extra naam die de jeugd aanspreekt bijkomt gaan ze echt op zichzelf niet de jeugd naar daar trekken (dagtickets uiteraard)

Voor mij zou het op zondag goed zijn als ik de 4 dagen ga. Maar daar gaat wel serieus nog wat deftigs op andere podia moeten bij komen want, ondanks grote fan, voor enkel EC ga ik zondag de rit niet opnieuw maken.

Liever vrijdag dan 😌 maar zie niet in waarom ze dan tbc staan. Lotto is uitverkocht.. bij bad omens niet en die worden wel aangekondigd.

Verder zouden die andere 3 wrs te skippen zijn voor mij maar ik gun het de rest uiteraard 😌

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Want degene die op Werchter naar SOAD kijken zijn geen fan?
Dat zeg ik niet. Ik heb het over grotere aantallen tickets verschuiven en daardoor meer winst opstrijken. En daardoor zullen ze minder naar de bezoekers van Graspop kijken. Ook met de "gewonere" headliners zal Graspop waarschijnlijk wel uitverkopen. Dus dan is de logische keus toch om de grotere acts op een Werchter neer te zetten?

Wat ik kan vinden is dat Paul Stanley een uitdaging aanging omdat hij had gezegd dat het maken van een Disco song simpel was en dat iedereen dat zou kunnen. Als ik Wikipedia mag geloven.

Ik heb in (volgens mij) zijn autobiografie gelezen dat het voornamelijk gewoon als nummer boven een bepaald tempo bedoeld was en niet zo zeer als disco nummer. Maar zou het boek moeten doorpluizen om de exacte bewoording te vinden. Zo’n boek kan natuurlijk ook dingen romantiseren, dus het hoeft niet te kloppen

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Moet Electric Callboy nou per se als Headliner of sub staan? Ik begrijp dat ze populairder zijn geworden, maar een set van 50 minuten, in de vroege avond moet toch ook kunnen? Met andere woorden, als ze morgen niet zijn aangekondigd, kunnen we ze misschien toch nog verwachten?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hierbij dan mijn lijstje, eigenlijk is er nog niet echt iets aangekondigd waar ik direct een ticket voor zou kopen,

Dat heb ik ook wel. Als ik puur naar de headliners kijk sinds er 2 main stages zijn, zijn er elk jaar wel minstens 2 (of uiteraard meer) van de headliners waarvoor ik ook tickets zou kopen als ze gewoon in een zaal of arena zouden komen optreden.

Er moeten er uiteraard nog worden aangekondigd, maar momenteel staat die teller nog netjes op 0 en Def Leppard of Sabaton gaan dat niet veranderen.

Blijf het een raar jaar vinden, qua grootsheid van en enthousiasme over headliners zou je verwachten dat namen als Volbeat en Bring Me The Horizon ergens in 't midden van het rijtje van de 8 namen staan, niet dat ze de absolute top zijn.

Even mengen in het president-debat 😅 de liedjes zijn inderdaad weinig interessant of vernieuwend, wel vermakelijk. Het argument industry plant vind ik echter nonsense (voor gelijk welke band trouwens).
Hier zitten we bijvoorbeeld met een bekende zanger (Fightstar en Busted), ervaring (en connecties) in het circuit en uitstekende live-reputatie. Uiteraard zal die geboekt worden vanaf die laat weten iets te gaan doen.
Aan die bands (ik denk aan vended als ander voorbeeld) om zich effectief te bewijzen, we zullen snel zien waar ze staan binnen een drietal jaar.

Moet Electric Callboy nou per se als Headliner of sub staan? Ik begrijp dat ze populairder zijn geworden, maar een set van 50 minuten, in de vroege avond moet toch ook kunnen? Met andere woorden, als ze morgen niet zijn aangekondigd, kunnen we ze misschien toch nog verwachten?
Een band die ontzettend hard is gegroeid ga je niet een lagere positie geven als de vorige keer dat ze er stonden (waren toen al sub)

Vrijdag sub of zondag sub/head zijn de enige opties lijkt me

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: talos654 en Seabas
Zelfde idee hier als op vrijdag voor mij.

Ookal werkt graspop mss niet echt met themadagen zou EC tov de 3 andere namen echt wat uit de toon valle.

Dus tenzij er nog een extra naam die de jeugd aanspreekt bijkomt gaan ze echt op zichzelf niet de jeugd naar daar trekken (dagtickets uiteraard)

Voor mij zou het op zondag goed zijn als ik de 4 dagen ga. Maar daar gaat wel serieus nog wat deftigs op andere podia moeten bij komen want, ondanks grote fan, voor enkel EC ga ik zondag de rit niet opnieuw maken.

Liever vrijdag dan 😌 maar zie niet in waarom ze dan tbc staan. Lotto is uitverkocht.. bij bad omens niet en die worden wel aangekondigd.

Verder zouden die andere 3 wrs te skippen zijn voor mij maar ik gun het de rest uiteraard 😌
Blijf je niet op de camping slapen?

Blijf je niet op de camping slapen?

Het hangt er wat van af of ik kom werken of gwn met combi-ticket ga. Alsk er werk ga ik vroeg genoeg moeten starten om vanaf 16uur te kunnen vrij rondlopen dus dan misschien wel. Maar dan zie ik de kinderen 4 of 5 dagen helemaal niet en das wat te lang. Kan ze zolang niet missen 😌

Met gwn combi kan ik elke dag wat later vertrekken en ze smorgens nog zien

Een band die ontzettend hard is gegroeid ga je niet een lagere positie geven als de vorige keer dat ze er stonden (waren toen al sub)

Vrijdag sub of zondag sub/head zijn de enige opties lijkt me
Heb je wel gelijk in, in my defence had ik ze eerder op de dag in herinnering ;) Waren lekkere pintjes die dag :P

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Als inkomend metal fan (en nu vooral core fan) enorm blij met de zaterdag lineup en overweeg mijn eerste Graspop dag!

Enkele vragen:
- Hoe snel verkopen dagen uit? Zou zo’n dag gelijk met de verkoop uit kunnen verkopen, of verwachten jullie van niet?
- Hoe zit het met de doorverkoop? Ik moet nog wachten en twijfel nog met iets anders dat weekend. Ik wil bijvoorbeeld niet naast het net vissen als de resale een drama is.
Maak je dit jaar geen zorgen

• Haha
Waarderingen: karlijn
Ahhh zal toch niet zo zijn dat Marilyn Manson het festival gaat afsluiten mag ik hopen... Hoop dat we morgen toch stiekem iets meer mogen verwachten. Denk niet dat het budget is opgegaan aan de headlines tot nu toe

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ach, in 2024 vond ik de 2 headliners op de zaterdag ook niets. En toen heb me ik toch nog uitermate goed vermaakt op diverse andere plekken op het terrein. De donderdag en vrijdag maken voor mij qua headliners en subs al een hoop goed. Nog lekker aanvullen met een fijne undercard en wij komen het weekend wel weer door
Ik heb Airbourne moeten laten varen, omdat ik Korn niet kon laten schieten. Om vervolgens na een half uur weg te lopen bij NIN, omdat het gewoon totaal mijn muziek niet is. You win some, you lose some!

Na het geweldige concert van orbit culture zijn onze wegen wss ook gescheiden, jij naar iron maiden en ik naar Stick to your guns 🤘🏻😜

Oftewel: vaak voor ieder wat wils. Als ik nu als een oude zak klink, is 35 oud?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Dit moet toch wel de meest voorspelbare editie ooit zijn qua headliners. De headliner voor de donderdag zal toch een knaller genre Maiden/GnR/Tool moeten zijn om het festival in 2026 uit te kunnen verkopen.

Voorlopig enkel enthousiast over de donderdag met Megadeth en Limp Bizkit, met nog een headliner erbij wordt dat een mooie dag. De rest spreekt me momenteel niet aan, alle hoop op morgen nog voor headliners van de zondag 🤞

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en pisser
Voor morgen dan als headliners: Sabaton - Helloween en subs: Marilyn Manson - Def leppard.
TBC: donderdag Ghost en vrijdag Alice Cooper?

Users who are viewing this thread