Graspop Metal Meeting 2026

Heb ik ook wel een beetje...
Hij zegt eerst dat we geen verrassingen hoeven te verwachten en vandaag zegt hij dat we verrast gaan worden door een band die de headliner positie gaat krijgen. Hij weet zeker wel iets maar is nu ook weer niet het orakel imo
Maar we zullen vandaag zien welke band jimmy bedoeld heeft en of hij een gelijk heeft....
Niet echt helemaal correct.

Hij had al gezegd dat we geen al te grote verrassingen hoeven te verwachten (in de context van grotere speciale namen die nog geen tour hebben (eg, geen Slayer, FNM, Tool die ze hebben gestrikt))

Maar dat er een band sneller headliner gemaakt wordt dan sommige zouden verwachten.

Dat is toch een heel ander verhaal

Wie denkt dat we richting de volgende line-up gaan?:

Donderdag:

GHOST
Limp Bizkit
Within Temptation
Megadeth

Vrijdag:

Volbeat
Twisted Sister
A PERFECT CIRCLE
Breaking Benjamin

Zaterdag:

BRING ME THE HORIZON
BAD OMENS
ELECTRIC CALLBOY
THREE DAYS GRACE

Zondag:

SABATON
Def Leppard
ALICE COOPER
SHINEDOWN

😉😉😉

• Leuk
Waarderingen: MartinB en xydroh
Context is natuurlijk ook wel belangrijk in deze. Die "geen verrassingen" was in een discussie over mogelijke headliners die nog geen tourdata aangekondigd hadden. Bad Omens heeft al een pak festivaldata staan, dus zou in die zin geen verrassing zijn.
Al goed ben jij er altijd nog om nuchter de zaken in zijn volledigheid te bekijken 😅.

Wie denkt dat we richting de volgende line-up gaan?:

Donderdag:

GHOST
Limp Bizkit
Within Temptation
Megadeth

Vrijdag:

Volbeat
Twisted Sister
A PERFECT CIRCLE
Breaking Benjamin

Zaterdag:

BRING ME THE HORIZON
BAD OMENS
ELECTRIC CALLBOY
THREE DAYS GRACE

Zondag:

SABATON
Def Leppard
ALICE COOPER
SHINEDOWN

😉😉😉
hiervoor zou ik tekenen zou nog beter zijn als def leppard sub was, maar we kunnen niet te veel vragen

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Er wordt hier dus nog echt getwijfel aan BMTH?
About them playing Graspop in 2026? Werchter didn‘t seem unlikely either, I thought it was just about time for them to do that. I don‘t see many people doubting their standing as a headliner, if that‘s what you‘re referring to.

Voor Bad Omens was het echt verdiend geweest. Ik snap niet waarom hun concert in Vorst nog niet is uitverkocht.
Noah Sebastien heeft een van de krachtigste stemmen in de metalwereld van dit moment en een ongelooflijke stembeheersing.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Alter Bridge, Rise Against, Deftones zie ik allemaal ook niet heel veel langs komen hier, 1 van die als sub wellicht?
Zou Deftones zo'n subpositie nog accepteren? Vorst was in een halve dag uitverkocht, naar GMM normen zijn dat toch headlinercijfers. Verwacht hen sowieso eerder als een TBC, want behalve de Mad Cool leak nog geen festivaldata bekend.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Jimmy had het wel over een van de twee headliner spots, dus dan lijkt het me wel over de headliner te gaan
ik interpreteerde het al twee losse zinnen
1. jimmy heeft gelijk over Bad Omens
2. er zit een band in de aankondiging die weinig tot niet genoemd wordt hier (1 van de 4, dus een sub)
geen idee of mijn interpretatie correct is of niet maar zo begreep ik hem

Users who are viewing this thread