Graspop Metal Meeting 2026

Ben echt benieuwd wat we vandaag gaan krijgen, als vandaag de zaterdag komt gaat het dan weer een metalcore zaterdag worden?

Zo ja, hoop ik wel op wat variatie. Derde keer Architects en Ice nine kills in 4 jaar tijd zou toch ook wel veel worden. Dan liever een keer Bad Omens op de Architects spot en Architects een keer naar RW (ook al vind ik Architects de betere band)

Qua metalcore bands die er een tijd niet hebben gestaan hoop ik op ADTR en Trivium. Qua andere genres zou ik Rise Against of Alter Bridge als sub ook heel vet vinden. (Beiden nooit gezien)

Een wildcard als headliner zoals Ghost, Sleep Token, MCR ofso zou natuurlijk wel vet zijn, maar ik zet al mijn geld maar gewoon op BMTH + Electric Callboy
Ben het wel met je eens, Architects en INK moeten niet ineens huisbands gaan worden, beetje overkill om ze allebei weer te hebben in 2026. Toch komen ze beter tot hun recht op GMM dan RW, het blijft metalcore en daar is minder publiek voor op de RW's van deze wereld. Geldt ook voor Electric Callboy, de EDM invloeden maken dit toegankelijk maar als de breakdowns en screams komen wordt het voor het grote publiek lastiger te verteren.

Denk dat Bad Omens, ADTR, Trivium heel realistisch zijn als sub voor de zaterdag of voor de vrijdag sub TBC.

We moeten toch echt 0,0 achter die Undead - Unstoppable zoeken… is gewoon een “thema” als een ander. Vorige jaren was er toch ook geen verwijzing van/naar een artiest?

Ook op het terrein zelf zal daar verder - volgens mij - niets van te merken zijn (buiten misschien iets op de ledschermen)
Het undead thema slaat op het volk dat om 04u30 nog in de Metal Dome staat.

De TBC moet dan wel een grote naam worden ja, maar denk dat die 3 andere namen wel op hun plek staan daar. Jij niet?
Volgensmij komt daar nog wel een hippere naam naast die fossielen die al gelekt waren, maar kan me vergissen. Misschien plaatsen ze Bad Omens ofzo gewoon daarbij?

De TBC moet dan wel een grote naam worden ja, maar denk dat die 3 andere namen wel op hun plek staan daar. Jij niet?
Bij de vorige doorkomst stond three days grace ook niet als sub dus geen idee of die nu wel zo hoog staan. en shindedown ook niet.

dan nog Def Leppard wat een zwakkere headliner is. dan denk ik dat we iets meer mogen verwachten

Bij de vorige doorkomst stond three days grace ook niet als sub dus geen idee of die nu wel zo hoog staan. en shindedown ook niet.

dan nog Def Leppard wat een zwakkere headliner is. dan denk ik dat we iets meer mogen verwachten
Ik ga graag mee in jouw gedachtegang :)

Terugkeer van Adam Gontier geeft wel een unieke situatie en een boost aan de ticketverkoop. Koppel dat met nostalgie en we zijn er.
Op spotify zijn er 17,6 mln maandelijkse luisteraars bijvoorbeeld.

Edit: kloppen die cijfers? Dat is meer dan iron maiden, rammstein, powerwolf,.... 🤔🤔🤔

Dus als ik een wishlist/ gokje moet maken voor de zondag krijgen we

Ghost - Marilyn Manson - Def Leppard - Amon Amarth

Al is dat misschien wel te stacked?
Is toch niet meteen stacked, AA en DL zijn goede subs en MM was laatste keer ook north headliner. Dus zeker niet onrealistisch

Ben het wel met je eens, Architects en INK moeten niet ineens huisbands gaan worden, beetje overkill om ze allebei weer te hebben in 2026. Toch komen ze beter tot hun recht op GMM dan RW, het blijft metalcore en daar is minder publiek voor op de RW's van deze wereld. Geldt ook voor Electric Callboy, de EDM invloeden maken dit toegankelijk maar als de breakdowns en screams komen wordt het voor het grote publiek lastiger te verteren.

Denk dat Bad Omens, ADTR, Trivium heel realistisch zijn als sub voor de zaterdag of voor de vrijdag sub TBC.
Parkway drive deed het anders prima op Werchter en Bad Omens moet nog een show inhalen.

Users who are viewing this thread