Graspop Metal Meeting 2026

Ben hier misschien de enige in, maar hoop toch op iets anders dan EC. Publiek bij die optredens is me helaas tot 2x toe erg tegen gevallen (op Lokerse en vorige passage graspop).

Ik teken voor :
BMTH - Sleep token (als verrassing)
Bad Omens - Shinedown
Ik hoop ook op Sleep Token samen met BMTH... Het zou me niet verbazen moest ST als TBC op de post staan morgen. Ze hebben ook nog niks van hun tour aangekondigd ofzo...

Willen jullie dan BMTH terug met quasi dezelfde show? Zijn er al verregaande geruchten dat ze terug in Dessel staan volgend jaar?
Ze zouden dan wel een nieuwe show in elkaar steken voor hun volgende tour. Hopelijk weer zo goed als in 2024... Toen waren ze volgens mij toch verkozen tot beste optreden van het weekend.

Willen jullie dan BMTH terug met quasi dezelfde show? Zijn er al verregaande geruchten dat ze terug in Dessel staan volgend jaar?
Heb ik niet gezien dus wat mij betreft wel, qua setlist was dat nagenoeg perfect. Maar ik snap uiteraard dat je liever een nieuwe show ziet als je ze toen al gezien hebt.

Edit: heb het even gecheckt maar hun laatste setlist wijkt wel wat af van GMM. Nu o.a. Follow You en Happy Song op de setlist ❤️

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Ze zouden dan wel een nieuwe show in elkaar steken voor hun volgende tour. Hopelijk weer zo goed als in 2024... Toen waren ze volgens mij toch verkozen tot beste optreden van het weekend.
heb je dat ergens gelezen of gehoord of is dat gewoon een gokje?

Ik heb ze gezien op PKP 2022, Lotto arena februari 2023 en dan op GMM24. Ik heb steeds een andere show gezien, dus verwacht ik dit nu weer. Het is idd eerder een gokje, maar van wat ondertussen al een grote band is geworden, lijkt het me wel dat we variatie en veranderingen mogen verwachten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123
Ik heb ze gezien op PKP 2022, Lotto arena februari 2023 en dan op GMM24. Ik heb steeds een andere show gezien, dus verwacht ik dit nu weer. Het is idd eerder een gokje, maar van wat ondertussen al een grote band is geworden, lijkt het me wel dat we variatie en veranderingen mogen verwachten.
Ahh oke ja de festivalshow van 2025 lijkt grotendeels hetzelfde te zijn als die van 2024 op basis van wat ik ervan gezien heb, vandaar de vraag. Ik hoop ook dat die wel met wat nieuws komen in 2026 als ze er staan. Vorig jaar wel echt genoten van die set.

Ahh oke ja de festivalshow van 2025 lijkt grotendeels hetzelfde te zijn als die van 2024 op basis van wat ik ervan gezien heb, vandaar de vraag. Ik hoop ook dat die wel met wat nieuws komen in 2026 als ze er staan. Vorig jaar wel echt genoten van die set.
Het klopt idd wat je zegt... Ik heb wel op hun instagram gezien dat de shows volgend jaar niet meer onder de 'Nex Gen' tour vallen, maar onder een andere naam en toch wel ander thema. Er zouden ook geruchten zijn van een soort deluxe album van Nex Gen dat volgend jaar zou kunnen uitkomen...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123
I like BMTH and I can see that they are one of the bigger available bands but it's just time for them to play Werchter, in my opinion. Same with Architects and Electric Callboy, I think. We will probably get to see those bands soon enough, there's no need for them to return already. Personally, I'm a little burned out by their constant touring, especially when the show and setlist stays similar.

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom ze die show nog zouden veranderen tussen nu en Graspop, er zal geen nieuw album zijn en de promotie rond die aangekondigde shows gebruikt ook nog dezelfde stijl van het vorige album. De setlist zal wel iets anders zijn maar de productie grotendeels hetzelfde volgens mij.

I like BMTH and I can see that they are one of the bigger available bands but it's just time for them to play Werchter, in my opinion. Same with Architects and Electric Callboy, I think. We will probably get to see those bands soon enough, there's no need for them to return already. Personally, I'm a little burned out by their constant touring, especially when the show and setlist stays similar.
I tend to agree, however chances of me buying combi is rather high and with BMTH, Electric Callboy and Acrhitects, it's going to be a hell of a party for sure! 😍 That said, I'm going to see Electric callboy next month. This will be my third time already. If they go to Graspop, it would mean the fourth time in +2 years whilst having a very similar setlist...
Bring me I've only seen once, but indeed seeing their touring activity they could go to Werchter again although I see them headlining on Saturday.
Architects has a new album so they can have a different setlist, but personally I think we're going to see them playing in Park Life. Tt would make most sense. Otherwise it would be 3 times in the past 4 years, that's a bit too much.

Rise Against, Bad Omens, Shinedown, Three Days Grace are bands that could potentially take that sub spot on Saturday?

Users who are viewing this thread