Graspop Metal Meeting 2026

Je moet verder kijken dan één zaal.
Volbeat stond in de Benelux afgelopen jaar in de Ziggodome, Ahoy, AfasDome EN Rockhall.
Ghost stond in Afasdome en Ziggodome.
Sabaton stond in ziggodome, afasdome en Rockhall.
Dan vind ik van Volbeat zeker een verschil met Ghost qua hoeveelheid zalen maar denk dat Ghost op het moment echt al sabaton voorbij is in alles en Volbeat zal er ook aan komen want die staan al 10 jaar zowat stil qua groei

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Dan vind ik van Volbeat zeker een verschil met Ghost qua hoeveelheid zalen maar denk dat Ghost op het moment echt al sabaton voorbij is in alles en Volbeat zal er ook aan komen want die staan al 10 jaar zowat stil qua groei
Ik snap ook niet waarom Volbeat in de loop der jaren niet wat meer show elementen aan hun optredens heeft toegevoegd (tenzij ze zelf natuurlijk vooral focus op de muziek willen, wat alleen maar te waarderen is). Maar als je bijv. kijkt naar een Parkway Drive of Rammstein en ook BMTH tegenwoordig, de beelden van die shows gaan de hele wereld over en bereiken ook de niet-metal fans, die vervolgens een keer zo'n show willen ervaren.

Muzikaal vind ik Volbeat en Rammstein ook niet zo veel verschillen, herkenbare zware riffs en best wel een hoog meezing gehalte, die ook populair zijn onder mensen die niet perse mega metal fan zijn. Maar Rammstein heeft een status bereikt wat Volbeat op deze manier nooit gaat lukken, terwijl de middelen er wel zijn. Ghost lijkt ook zo'n band te zijn die d.m.v. de showelementen wél zo'n status zou kunnen verkrijgen, want eerlijk gezegd vind ik het muzikaal gezien nou ook weer niet héél erg bijzonder.

• Leuk
Waarderingen: mart1234
Heerlijk toch, speculeren zonder ook maar enige basis. Misschien moeten we ooit eens een experiment doen en enkel posts toelaten die gefundeerd zijn en geen speculatie bevatten. We gaan van 800 pagina's naar 20 denk ik.
Dat was dus inderdaad zo ongeveer het plan toen..
Maar ook daar verschilden de meningen nogal over. 💁‍♂️

Kind of boring that we are only going to get the confirmation of the BB leak today - nothing to look forward to really.
sad scream queens GIF

Maar serieus, wil je liever terug naar de weken waarin we helemaal niks kregen? 😉

Inderdaad bizar hoe groot die inmiddels zijn geworden, hoewel ook niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Ghost heeft de laatste jaren ook heel veel jonge fans erbij gekregen doordat Mary On A Cross viral ging op TikTok.
Dat was dan ook heel duidelijk te zien en horen dit jaar in het Sportpaleis... 😣

Users who are viewing this thread