Graspop Metal Meeting 2026

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123
We hebben nu al 3 'headline-waardige' acts op donderdag en daar moet er zelfs nog een bijkomen. Afgelopen editie hadden we Epica (grote promotie ten opzichte van 2023), Dream Theater (Marquee headliner) en Powerwolf (ook een grote promotie). Niet zeggende dat deze bands hun positie niet verdienden, maar het zijn 3 AFAS/Lotto bands plus dan de machtige Maiden.

Limp Bizkit, Within Temptation en Megadeth hebben allemaal al eens als headliner gestaan en kunnen nu op 1 dag gezet worden omdat er geen gigantische, belachelijk dure act naast staat. Ik vind dat een mooie verandering
Vandaar ook deze aankondigingsstrategie, want als je enkel aankomt gisteren met "hier: headliner Limp Bizkit" waren de reacties niet te overzien waarschijnlijk.

We kruipen ondertussen weer wat dichter naar 16u voor een onverwachte onthulling

The Worm Football GIF by KBeerschotVA

Ghost is toch geen grote naam? Snap dat die groot genoeg zijn om headliner te zijn maar een grote naam?
Ghost heeft begin dit jaar het sportpaleis uitverkocht, dat kunnen bands als sabaton en volbeat al een tijd niet meer.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Azkena Rock Festival (ES): Corrosion of Conformity , Sugar & Therapy mogen wel naar Graspop voor wat 90's nostalgie

Bekijk bijlage 16650
Zag hem ook langskomen en dacht meteen aan Therapy? voor Graspop! Zelfde weekend ook. Ze spelen een Troublegum set waarmee je zelfs een vroege main kan doen. Maar een Jupiler of Metal Dome later op de dag kan ook gewoon hoor

Veel mensen zijn dan op vakantie en missen daardoor de aankondigingen. Maar het is duidelijk dat ze dit jaar door omstandigheden (grote band die wil aankodigen?) vooral deze week namen bekend maken.
Waarom zou je een aankondiging missen als je op vakantie bent, en niet als je aan het werk bent?
Ik zou het juist eerder andersom verwachten: als je vakantie hebt, heb je juist alle tijd om eens lekker om 16:00 klaar te gaan zitten voor een mogelijke aankondiging, en kun je ook gelijk daarover meekletsen en onbekendere namen opzoeken en beluisteren, toch?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ja dat snap ik. Maar er zal toch ongetwijfeld iemand standby zitten voor eventuele bugs of andere ongemakken. En ik kan me ook voorstellen dat ze graag de reacties willen peilen en dergelijke. En denk dat de mailbox na aankondigingen gelijk vol stroomt ook.

Kortom: ik kan me er niets bij voorstellen dat ze bij wijze van spreken vorige week vrijdag de aankondiging van gister hebben klaargezet en daarna lekker op vakantie zijn gegaan. Zo van, we zien het over een weekje wel weer.
Precies, er zijn ook genoeg mensen die tijdens een herfstvakantie gewoon aan het werk zijn, bv. omdat ze geen kinderen hebben (zoals ik).

• Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
Monthly listeners zegt op zich weinig over de positie dat bands geprogrammeerd staan. Kacey Musgraves heeft 17M maandelijkse luisteraars en die stond op Werchter op te treden om 14 uur 's middags voor een half lege Klub C :). Editors heeft er 800K en die verkopen een Sportpaleis uit.
Het zegt net zoveel als vroeger cd verkoop iets zei. Dan is locatie natuurlijk ook belangrijk. Kacey kan in het geval van Werchter een mismatch zijn geweest terwijl Editors al jaren een bevestigde band is. Desalniettemin, is 800K nog steeds een gigantisch aantal. Maar om te zeggen dat het weinig zegt over de populariteit en of een artiest "groot" is of niet is natuurlijk niet waar ;)

kunnen ook gewoon niks zeggen

En de vandaag is de dag SPAM is iets waar ik een jaar naar uitkijk
Verder nog hobby's?
Weet je wat ? zoek die geweldig drukke forum post op die ooit gestart is voor mensen die gezever en onzin niet willen
(is zeker 4 pagina's die post)
Daar waren goede redenen voor (zowel het starten als het stoppen), die ik je best uitgebreid wil uitleggen, als je er ooit aan toe bent.

Ghost heeft begin dit jaar het sportpaleis uitverkocht, dat kunnen bands als sabaton en volbeat al een tijd niet meer.
Je moet verder kijken dan één zaal.
Volbeat stond in de Benelux afgelopen jaar in de Ziggodome, Ahoy, AfasDome EN Rockhall.
Ghost stond in Afasdome en Ziggodome.
Sabaton stond in ziggodome, afasdome en Rockhall.

Users who are viewing this thread