Graspop Metal Meeting 2026

Ik heb nooit echt begrepen waarom we niks zouden krijgen tijdens de schoolvakanties. Het is niet alsof de schoolgaande kinderen/ studenten het grote doelpubliek zijn voor graspop?
Veel mensen zijn dan op vakantie en missen daardoor de aankondigingen. Maar het is duidelijk dat ze dit jaar door omstandigheden (grote band die wil aankodigen?) vooral deze week namen bekend maken.

Veel mensen zijn dan op vakantie en missen daardoor de aankondigingen. Maar het is duidelijk dat ze dit jaar door omstandigheden (grote band die wil aankodigen?) vooral deze week namen bekend maken.
Dat heb ik in de ochtendspits toch niet gemerkt 😅

Vraag me oprecht af of dat een merkbare invloed heeft in de verkoop

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Nog niet alles zal ingevuld staan maar verwacht toch minstens een headliner en sub per dag al, anders wordt het moeilijk om de verkoop al te starten.

Sowieso, zie ze ergens wel ook die andere stages dezelfde manier doen.

En het is weer een extra reden voor de aankondingsstrategie nu lijkt me.

Het is echt vrij nuts in mijn idee wat er allemaal nog op tour is momenteel. En dan enkel nog maar voor mij gekende bands of die uit men interessegebied. Geen idee of dat elk jaar zo is

Electric callboy
Bad omens
Three days grace
Alter bridge
Ice nine kills
All time Low
Sabaton
Epica
Amaranthe
Deftones
Manson
Lorna shore
Miw
Arch enemy
Landmvrks
Slaughter to prevail
Palefase swiss
Jinjer
Daughtry
Sevendust
Heaven shall burn
Kreator
Airbourne
Poppy
Caskets
Sleep theory
The plot in you
Battle beast
Dominium
The rasmus
Danko jones
Nothing more
Cradle of filth
Agnostic front
Fit for a king

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en El_Leipo
Ik denk dat het idee van geen aankondigingen in schoolvakanties ermee te maken heeft dat het voor de mensen bij Graspop op kantoor gewoon hun baan is, waarbij ze dus ook zelf zo nu en dan vakantie zullen nemen. Dezelfde reden als dat er eigenlijk nooit aankondigingen in het weekend zijn.

Maar deze week heeft het personeel van Graspop duidelijk geen herfstvakantie. Tenminste, niet degene die de website en de socials beheert. 😅

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Lars.
Ik denk dat het idee van geen aankondigingen in schoolvakanties ermee te maken heeft dat het voor de mensen bij Graspop op kantoor gewoon hun baan is, waarbij ze dus ook zelf zo nu en dan vakantie zullen nemen. Dezelfde reden als dat er eigenlijk nooit aankondigingen in het weekend zijn.

Maar deze week heeft het personeel van Graspop duidelijk geen herfstvakantie. Tenminste, niet degene die de website en de socials beheert. 😅
Die posts zijn gescheduled hoor. Of denk je dat daar iemand om stipt 16 uur "Post" klikt? :). Die gebruiken gewoon software dat automatisch alles tegelijk updatet.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en El_Leipo

Moah, dat kun je gewoon van te voren instellen/automatiseren, wanneer zo'n post eruit gaat. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat zoiets niet overgedragen kan worden binnen het marketingteam.

Edit: Bjorn was me voor.

Sommigen hier verwachten vandaag nog een announcement. Maar met de verkoop op 8 november, zou het toch niet logischer zijn om morgen (29/10) vrijdag bekend te maken, de zaterdag op 31/10 en zondag op 3 of 4 november met een pakketje op 6 november?

Kwestie om de vandaag is de dag spam wat te beperken :D

kunnen ook gewoon niks zeggen

En de vandaag is de dag SPAM is iets waar ik een jaar naar uitkijk
Weet je wat ? zoek die geweldig drukke forum post op die ooit gestart is voor mensen die gezever en onzin niet willen
(is zeker 4 pagina's die post)

• Thinking
Waarderingen: MetalLimbo
Die posts zijn gescheduled hoor. Of denk je dat daar iemand om stipt 16 uur "Post" klikt? :). Die gebruiken gewoon software dat automatisch alles tegelijk updatet.
Moah, dat kun je gewoon van te voren instellen/automatiseren, wanneer zo'n post eruit gaat. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat zoiets niet overgedragen kan worden binnen het marketingteam.

Edit: Bjorn was me voor.
Ja dat snap ik. Maar er zal toch ongetwijfeld iemand standby zitten voor eventuele bugs of andere ongemakken. En ik kan me ook voorstellen dat ze graag de reacties willen peilen en dergelijke. En denk dat de mailbox na aankondigingen gelijk vol stroomt ook.

Kortom: ik kan me er niets bij voorstellen dat ze bij wijze van spreken vorige week vrijdag de aankondiging van gister hebben klaargezet en daarna lekker op vakantie zijn gegaan. Zo van, we zien het over een weekje wel weer.

Ja dat snap ik. Maar er zal toch ongetwijfeld iemand standby zitten voor eventuele bugs of andere ongemakken. En ik kan me ook voorstellen dat ze graag de reacties willen peilen en dergelijke. En denk dat de mailbox na aankondigingen gelijk vol stroomt ook.

Kortom: ik kan me er niets bij voorstellen dat ze bij wijze van spreken vorige week vrijdag de aankondiging van gister hebben klaargezet en daarna lekker op vakantie zijn gegaan. Zo van, we zien het over een weekje wel weer.
Ja dat bedoelde ik ook met overdragen binnen het team. Kan me niet voorstellen dat ze niet genoeg mensen hebben om die zaken die jij noemt op te pakken in zo'n weekje vakantie, maar wellicht onderschat ik het.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Als ze idd de 8e willen gaan verkopen en niet in 1x alle info de wereld willen in gooien denk ik wel dat we de komende 2 weken met regelmaat iets
te zien krijgen om het momentum te creeren

Is veel aan te kondigen hoor

Niet alleen de artiesten e.d. maar ook de ticketprijzen, de overnachting opties e.d. noem maar op en als de pre sale al start donderdag moeten ze wel elke dag wat momentum maken op de hype en het vuur op te stoken

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik denk eigenlijk dat de volgende aankondiging pas donderdag gaat zijn. BB heeft zich namelijk zoals @Koekdoos al zei van week vergist want ze postte wel rond 16 h Belgische tijd en toen was het bij hun ongeveer 10 h (althans aan de Oostkust van de States)

En dan maandag 3 november de zaterdag headliners (zou daar de de grote vis tussen zitten? Aangezien Download dan ook met namen komt)

Donderdag 6 november om 10 h laatste headliner en MC pre-sale en om 16 h een pakket

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Paddy
Ik denk eigenlijk dat de volgende aankondiging pas donderdag gaat zijn. BB heeft zich namelijk zoals @Koekdoos al zei van week vergist want ze postte wel rond 16 h Belgische tijd en toen was het bij hun ongeveer 10 h (althans aan de Oostkust van de States)

En dan maandag 3 november de zaterdag headliners (zou daar de de grote vis tussen zitten? Aangezien Download dan ook met namen komt)

Donderdag 6 november om 10 h laatste headliner en MC pre-sale en om 16 h een pakket
Bring me The Horizon? Hebben ook al ooit download geheadlined (2023 denk ik)

Enige lastige is dat de MC presale al om 9:00 begint en vorig jaar dus de headliners per dag en het pakket daarvoor al bekend waren (met ongetwijfeld iets van een uitzondering die later volgde). Dus het lijkt me wel logisch dat alles voor donderdag 9:00 al aangekondigd is.

En potentieel dus geen Rock Werchter aankondiging vandaag (in ieder geval een breuk in de trend ten opzichte van de afgelopen weken om 8:00 op dinsdag een aankondiging), wat het aannemelijker maakt dat er toch iets komt vandaag, maar dan misschien niet de vrijdag namen.

Enige lastige is dat de MC presale al om 9:00 begint en vorig jaar dus de headliners per dag en het pakket daarvoor al bekend waren (met ongetwijfeld iets van een uitzondering die later volgde). Dus het lijkt me wel logisch dat alles voor donderdag 9:00 al aangekondigd is.

En potentieel dus geen Rock Werchter aankondiging vandaag (in ieder geval een breuk in de trend ten opzichte van de afgelopen weken om 8:00 op dinsdag een aankondiging), wat het aannemelijker maakt dat er toch iets komt vandaag, maar dan misschien niet de vrijdag namen.
Waarschijnlijk omdat die echt wel rekening moeten houden met de vakantie wegens het doelpubliek

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Dat is wat ik gisteren ook bedoelde ja. Woensdag en vrijdag een aankondiging en dan komende week maandag en woensdag (pakketje).
Would they announce something on Friday? It’s a holiday in most of Germany, maybe that makes an announcement on that day less desirable. Just guessing.

Bring me The Horizon? Hebben ook al ooit download geheadlined (2023 denk ik)
Die bedoel ik niet. Misschien dat ze op Graspop spelen maar voor vele andere festivals hebben ze al bekend er te spelen. Ik had het over een band die nog nergens aangekondigd is en maandag dus een tour bekend maakt. Ghost, Slayer, Guns N' Roses, Parkway Drive, Sleep Token, ... . Iets in die aard.

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: pisser en BlackwaterPark
Would they announce something on Friday? It’s a holiday in most of Germany, maybe that makes an announcement on that day less desirable. Just guessing.

Er is volgens mij wel eens op vrijdag iets aangekondigd, maar ik denk ook niet dat ze rekening houden met feestdagen in een ander land. Maandag en donderdag was vooral mijn theorie vooraf, omdat dat de afgelopen jaren toch vaak de dagen van de week zijn geweest met de aankondigingen.

Users who are viewing this thread