Graspop Metal Meeting 2026

Bekijk bijlage 15771
Ondertussen ook maar begonnen aan het noteren welke bands touren rond Graspop.

Met grijs als aanduiding van directe herhaling voor headliners en donker grijs een dubbele herhaling
Def Leppard tourt

Volbeat, Within Temptation, Sabaton en Ghost zijn vrij safe als overige headliners.
Emperor, Lamb of God en In Flames hebben de Northstage wel eens afgesloten en zijn op tour. Al zie ik het In Flames niet doen omdat ze afgelopen jaar al als sub stonden.
Parkway Drive, Architects en Disturbed staan dit jaar in de ziggo. Wellicht zit er een promotie in als Southheadliner. Al wil ik daar nog niet graag aan geloven.

Voor te tonen welke mogelijke headliners touren heb ik al dit mooi schema! (zoals loek al had opgemerkt heeft BMTH ook al een festival datum aangekondigd.)

een promotie naar south stage headliner voor Parkway Drive en Disturbed zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren aangezien er meer dan genoeg grotere bands zijn voor deze posities. (ook denk ik dat ze gewoon niet genoeg tickets zouden verschuiven aangezien ze 'maar' in vorst/lotto arena staan)

als ik een gok zou maken krijgen we iets wat lijkt op:

South:
- Sabaton
- Volbeat
- Ghost
- Sleep token
- (Bring Me The Horizon)

North
- Def leppard
- Within Temptation
- Gojira
- parkway Drive
- (Pantera)

• Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123
Hmm ik zou sleep token en gojira omwisselen qua stage.

Gojira laat goede shows zien en na de Olympische spelen ook wat breder bekend geworden.
Sleep token is een (hype) met aan beide kanten veel voor en tegenstanders.
Denk dat het daarom eerder een noord positie is.

Hmm ik zou sleep token en gojira omwisselen qua stage.

Gojira laat goede shows zien en na de Olympische spelen ook wat breder bekend geworden.
Sleep token is een (hype) met aan beide kanten veel voor en tegenstanders.
Denk dat het daarom eerder een noord positie is.
gaat wss wel north zijn maar denk wel dat ze de dag mogen afsluiten. denk dat het erg gaat afhangen van welke andere bands er rond gaan staan die dag

Daar hangt de indeling altijd van af. Tegen grote legacy bands leg het altijd af.
Ben zoals altijd weer benieuwd naar de donderdag. Die headliners vind ik meestal het beste, zaterdag hangt per jaar vanaf. 2025 was de zaterdag niet normaal sterk

Als Sabaton met een productie komt op 2 podia. Is een aparte dag mogelijk? De week voor of na grasspop misschien?

• Haha
Waarderingen: festivalryo
Als Sabaton met een productie komt op 2 podia. Is een aparte dag mogelijk? De week voor of na grasspop misschien?
Sabaton is inmiddels groot genoeg om een graspop dag te dragen maar zeker niet groot genoeg om een weide van 50k of meer uit te verkopen. Ze hebben al genoeg moeite met een sportpaleis.

• Leuk
Waarderingen: DaanV en Joslittel
Sabaton is inmiddels groot genoeg om een graspop dag te dragen maar zeker niet groot genoeg om een weide van 50k of meer uit te verkopen. Ze hebben al genoeg moeite met een sportpaleis.
Om dan even mee te gaan in dat zotte idee, dat ze normaal enkel doen voor een band als Ac/Dc. Ze kunnen de capaciteit verkleinen. Geen marquee, metaldome en Jupiler stage. En wat meer eetkraampjes naar voor zetten ofzo

• Thinking
Waarderingen: Loek123
It's about time BLS returned to GMM! I wonder what that does to a potential run of Pantera tour dates. Is there a chance we could be getting both?
Zakk is touring almost the whole year around. BLS / Zakk Sabbath / Pantera. All three shuffles constantly.

BLS staat trouwens op Leyendas Del Rock (5-8 augustus '26), dus eventueel Alcatraz kan ook.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
De Graspop sociale media blijft toch wel wekelijks actief. Al zijn het uiteraard maar banale posts 🤷‍♂️

• Leuk
Waarderingen: wess

Users who are viewing this thread