Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik lees het als een hele speciale eigen productie met 2 podia. Aangevuld met een orkest wat Sabayon nummers speelt als voorprogramma. Als Graspop dat al wil dan moet het programma op de mains wel op de kop. Zo'n productie staat waarschijnlijk niet in het uur tot anderhalf uur wat ze normaal hebben. Dus op beide mains daardoor een band minder op het programma? Sabaton is groot genoeg om op 1 podium op Graspop te headlinen. Maar zo groot?
Ik lees het als een hele speciale eigen productie met 2 podia. Aangevuld met een orkest wat Sabayon nummers speelt als voorprogramma. Als Graspop dat al wil dan moet het programma op de mains wel op de kop. Zo'n productie staat waarschijnlijk niet in het uur tot anderhalf uur wat ze normaal hebben. Dus op beide mains daardoor een band minder op het programma? Sabaton is groot genoeg om op 1 podium op Graspop te headlinen. Maar zo groot?
Het maakt het wel een speciale show waarvoor mensen blijven plakken aan de main stages. En je voorkomt een beetje het "weer Sabatini"-gevoel door iets speciaals aan te bieden.
Sonic Temple komt ff met een eerste aankondiging
(Meestal wel iets van overlap, en je ziet wat voor bands überhaupt 2026 festivals doen) Bekijk bijlage 15807
Promising more than just a standard concert, the band is preparing a production that bassist and manager PƤr Sundstrƶm describes as their most ambitious to date.
metaladdicts.com
Klinkt als een productie die dan ook perfect zou passen op Graspop en andere festivals met dubbele mainstage. Misschien een show opnieuw zoals op Wacken 2019? Op Graspop is zoiets nog nooit gebeurd, op Wacken 2 maal denk ik (Savatage geloof ik en Sabaton)
Dit gaat gewoon over de Legendary tour van dit najaar die ook langs het Sportpaleis passeert. Daar zullen ze dus 2 stages hebben die met mekaar in verbinding staan met een soort catwalk, zal dus wel de grote stage zijn waar ook dat orkest zal zitten en dan een kleinere stage in het publiek. Dat orkest gaat ook het voorprogramma doen en zal Sabaton songs spelen die niet in de reguliere set zitten
Op Wacken was dat echt wel op 2 stages tegelijk. Hoe ze dat dan deden met een band meer of minder, weet ik ook niet @Piebe71 . Misschien dat mensen die de show op Wacken 2019 hebben geweest daarmee kunnen helpen?
(Meestal wel iets van overlap, en je ziet wat voor bands überhaupt 2026 festivals doen) Bekijk bijlage 15807
Ben grote fan van Lorna Shore en Paleface Swiss, maar verwacht ze nu niet bepaald op herhaling. Attila lijkt me wel een goede kans te hebben voor Graspop, Chelsea Grin en Brand of sacrifice lijkt me ook wel nice voor in de marquee ofzo!
Op Wacken was dat echt wel op 2 stages tegelijk. Hoe ze dat dan deden met een band meer of minder, weet ik ook niet @Piebe71 . Misschien dat mensen die de show op Wacken 2019 hebben geweest daarmee kunnen helpen?
In wacken gebeuren wel vaker rare dingen,
Ik was bij Savatage en trans siberian Orchestra in 2015 en het was effectief een uur geen band op beide podia.
In 2013 was ik er ook toen Rammstein er stond die kregen zelfs een heel mainstage voor hun alleen de 4 andere bands stonden op het andere podium die dag.
Die dag stond ook de rammstein truck op het terrein voor merchandise apart te verkopen.
Dit gebeurt wel telkens op de donderdag van wacken oftewel the night to remember waar normaal de grootste headliners van het festival staan.
Ben grote fan van Lorna Shore en Paleface Swiss, maar verwacht ze nu niet bepaald op herhaling. Attila lijkt me wel een goede kans te hebben voor Graspop, Chelsea Grin en Brand of sacrifice lijkt me ook wel nice voor in de marquee ofzo!
Ik hoop met je mee dat jouw gok de juiste is. Alleen spijtig dat het boeken van dergelijke acts blijkbaar gepaard moet gaan met een toename van het aantal cokeheads, iets wat ik me eerder toch niet meen te herinneren op metalfestivals - daarmee bedoelende dat deathcore een vrij recent genre is dat ook een jonger publiek aantrekt dat, vrij atypisch voor metaalhoofden, nood heeft aan pepmiddelen.
Volbeat, Within Temptation, Sabaton en Ghost zijn vrij safe als overige headliners.
Emperor, Lamb of God en In Flames hebben de Northstage wel eens afgesloten en zijn op tour. Al zie ik het In Flames niet doen omdat ze afgelopen jaar al als sub stonden.
Parkway Drive, Architects en Disturbed staan dit jaar in de ziggo. Wellicht zit er een promotie in als Southheadliner. Al wil ik daar nog niet graag aan geloven.