Best Kept Secret 2026

Ik heb de tweede optie gekozen. Ik weet niet meer exact wat die was, maar voor mij is het afhankelijk van de namen. Groot is niet per definitie nodig, want klein kan ook tof zijn. Tegelijkertijd wil ik ook wat 'waar voor mijn geld' met exclusieve namen en acts waarvoor ik losse kaartjes net te duur vind (looking at you David Byrne).
Ik denk dat het bij iedereen zal afhangen van welke grote namen. Ik betaal graag meer voor een Radiohead, Tool, The Cure, Nick Cave of the National of soortgelijke artiesten maar absoluut niet voor de Sabrina Carpenters of Chapell Roans van deze wereld.

• Leuk
Waarderingen: Gloaming
Ik denk wel dat het voor de balans in het programma wat gek is als er alleen voor geld naar die 3 grote namen zou gaan, als de namen daaronder dan niet ook wat groter worden.

• Leuk
Waarderingen: holmes
Het liefst zie ik geen grote DJ acts meer, St Paul is al genoeg DJ wat mij betreft. Voor de rest sta ik vrij open voor alle namen hierboven. Dromen mag: Weezer - Fontaines DC - IDLES. Met zulke headliners komen alle bezoekers weer terug die ze dit jaar kwijt zijn geraakt.

• Leuk
Waarderingen: soepstengel en rlf
Het liefst zie ik geen grote DJ acts meer, St Paul is al genoeg DJ wat mij betreft. Voor de rest sta ik vrij open voor alle namen hierboven. Dromen mag: Weezer - Fontaines DC - IDLES. Met zulke headliners komen alle bezoekers weer terug die ze dit jaar kwijt zijn geraakt.
Wel heel erg gitaar georienteerd. Met Caribou Soulwax en Barry Can't Swim stond er dit jaar best een hoop elektronisch waar volgensmij ook een aanzienlijk deel van de bezoekers graag op af komt. Dan deze drie als afsluiters neerzetten ga je weer een ander deel kwijtraken. Een mooie mix moet altijd het doel zijn.

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden
Wel heel erg gitaar georienteerd. Met Caribou Soulwax en Barry Can't Swim stond er dit jaar best een hoop elektronisch waar volgensmij ook een aanzienlijk deel van de bezoekers graag op af komt. Dan deze drie als afsluiters neerzetten ga je weer een ander deel kwijtraken. Een mooie mix moet altijd het doel zijn.
Ik snap dat dat het doel moet zijn. ik geef antwoord op de vraag: wat wil ik graag zien en waar vind ik dat te festival naartoe moet gaan.

oh jongens nu gaan jullie mijn hoop laten vestigen op David Byrne, daar zou ik wel heel blij van worden. Gevaarlijke hoop! Ik wil hem graag zien, maar 100-140 euro voor een zitplaats in de afas voor een concert was me echt te duur (dat is een hele dag BKS!). Geen idee of hij zijn tour wilt doortrekken naar festivals, maar misschien is BKS dan idd de perfecte match met een headlinerspot. LL of DTRH zie ik hem niet als headliner boeken, te niche, dus bij een MOJO festival zou hij denk ik een lagere spot krijgen. Maar, zijn tour is wel een MOJO boeking. En twee keer afas voor deze ticketprijzen maken hem ook niet echt goedkoop...

Naja, laten we maar gaan hopen
Dit zou ook echt mijn droom zijn op BKS maar David Byrne is toch bij uitstek de perfecte DTRH Headliner? Juist hele dansbare muziek met een alternatief randje maar wel veel mainstream appeal.

Dit zou ook echt mijn droom zijn op BKS maar David Byrne is toch bij uitstek de perfecte DTRH Headliner? Juist hele dansbare muziek met een alternatief randje maar wel veel mainstream appeal.
Byrne heeft al op DTRH gestaan in 2018. En ze hadden ook nog Nick Cave en QOTSA. Ongelofelijk!

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Weezer zou ik wel taai vinden hoor. Zeker op die spot.

Surveynamen:
Eddy Current Suppression Ring
Chronophage
The Lavender Flu
Monde UFO
Master Musicians of Jajouka led by Bachir Attar

ECSR is de meest recent actieve band met Mikey Young (ook gekend van Total Control). Een andere band met hem mag ook ipv ECSR (The Green Child)

MMoJ heb ik eigenlijk maar gekozen met het idee dat er het voorbije jaar heel wat Afrikaanse bands stonden die zeer de moeite waren (Seun Kuti & Egypt 80, Orchestre Baobab, Witch, Songhoy Blues, ...) en me de vraag stellend welke andere Afrikaanse band ik nog wel eens wil zien.

Naderhand had ik eigenlijk my bloody valentine en Cate Le Bon willen vermelden.

MMoJ heb ik eigenlijk maar gekozen met het idee dat er het voorbije jaar heel wat Afrikaanse bands stonden die zeer de moeite waren (Seun Kuti & Egypt 80, Orchestre Baobab, Witch, Songhoy Blues, ...) en me de vraag stellend welke andere Afrikaanse band ik nog wel eens wil zien.
Ik vind dit ook een goede ontwikkeling, al heb ik dit jaar van dit viertal helaas alleen Seun Kuti gezien. Wel terecht dat het achterhaalde 'genre' wereldmuziek niet tussen de genres stond, maar mooi als ze meer blijven boeken buiten de meest gebaande muziekpaden.

Imharan uit Algerije vond ik vorig jaar in de Ekko erg sterk. Le Cri Du Caire is voor een vroege spot op za of zo (als er nog niet doorheen wordt gepraat) ook meer dan welkom.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Bubba
Ik vind dit ook een goede ontwikkeling, al heb ik dit jaar van dit viertal helaas alleen Seun Kuti gezien. Wel terecht dat het achterhaalde 'genre' wereldmuziek niet tussen de genres stond, maar mooi als ze meer blijven boeken buiten de meest gebaande muziekpaden.

Imharan uit Algerije vond ik vorig jaar in de Ekko erg sterk. Le Cri Du Caire is voor een vroege spot op za of zo (als er nog niet doorheen wordt gepraat) ook meer dan welkom.
Meer Desert Blues wordt altijd toegejuicht. Wil nog steeds Mdou Moctar graag zien, maar die worden steeds gecancelled door visa-problemen

Zou Arcade Fire nog steeds te veel onder 'vuur' liggen? Laatste album natuurlijk heel matig, maar blijft een sterke live band met veel (Indie)hits.

Ze hebben sinds hun optreden in 2017 alleen nog maar matige muziek uitgebracht waarmee ze hun liveshow zouden kunnen verpesten, met hun nieuwe album als absoluut dieptepunt, dus wat mij betreft is de tijd van Arcade Fire voorbij, maar als er niks anders te boeken is zou het altijd kunnen. Funeral en The Suburbs blijven goede albums.

Users who are viewing this thread