Waarom is Steel Panther eigenlijk zo'n heet topic?
Ik ben een beetje bang om het te zeggen, maar ik vond ze vorig jaar best wel leuk.
Kwestie van of Steel Panther wel of niet kan rondom MeToo, vrouwonvriendelijkheid en dat soort zaken.
Waarom is Steel Panther eigenlijk zo'n heet topic?
Ik ben een beetje bang om het te zeggen, maar ik vond ze vorig jaar best wel leuk.
Kwestie van of Steel Panther wel of niet kan rondom MeToo, vrouwonvriendelijkheid en dat soort zaken.
Ja, makes sense. Moest ik eigenlijk zelf aan gedacht hebbenKwestie van of Steel Panther wel of niet kan rondom MeToo, vrouwonvriendelijkheid en dat soort zaken.
moeten niet doorslaan, anders kunnen Skillet en Behemoth ook niet op 1 podium en kwets je geloofsstromingen,.....Ja, makes sense. Moest ik eigenlijk zelf aan gedacht hebben![]()
Helemaal mee eens, ik ben geen groot fan van Sleep Token maar het zou gewoon een welkome afwisseling zijn in de kleine headliner poule van gmm.Er wordt hier elk jaar weer steen en been geklaagd dat steeds dezelfde 5 groepen komen headlinen. Wanneer dan eindelijk een vernieuwende band klaarstaat om wat frisse wind in een langzaam leegbloedend segment van grote metalbands te brengen, is het weer niet goed genoeg. Sleep Token heeft dan misschien duidelijk invloeden uit heel wat genres, maar hoort toch ontegensprekelijk in het grotere metal-universum thuis. Dat kun je goed of slecht vinden, maar feit is wel dat het een perfecte headliner zou zijn voor GMM.
Ik gaf alleen mijn persoonlijke mening. Als ze volgend jaar HL van GMM zijn, ben ik uiteraard blij voor de fans, ook al vind ik dat persoonlijk niet leuk... Zoals voor NIN dit jaar of Tool in 2024...Er wordt hier elk jaar weer steen en been geklaagd dat steeds dezelfde 5 groepen komen headlinen. Wanneer dan eindelijk een vernieuwende band klaarstaat om wat frisse wind in een langzaam leegbloedend segment van grote metalbands te brengen, is het weer niet goed genoeg. Sleep Token heeft dan misschien duidelijk invloeden uit heel wat genres, maar hoort toch ontegensprekelijk in het grotere metal-universum thuis. Dat kun je goed of slecht vinden, maar feit is wel dat het een perfecte headliner zou zijn voor GMM.
Op basis van de album opnames snap ik de sceptici wel. De live show in de Metal Dome op de editie van 2023 heeft mij echter wel kunnen overtuigen dat ze op een metalfestival thuishoren, en zelfs een headline positie kunnen vullen. Hun live performance staat als een huis, en de softere stukken klinken in die context ook al een stuk steviger.Er wordt hier elk jaar weer steen en been geklaagd dat steeds dezelfde 5 groepen komen headlinen. Wanneer dan eindelijk een vernieuwende band klaarstaat om wat frisse wind in een langzaam leegbloedend segment van grote metalbands te brengen, is het weer niet goed genoeg. Sleep Token heeft dan misschien duidelijk invloeden uit heel wat genres, maar hoort toch ontegensprekelijk in het grotere metal-universum thuis. Dat kun je goed of slecht vinden, maar feit is wel dat het een perfecte headliner zou zijn voor GMM.
Er wordt hier elk jaar weer steen en been geklaagd dat steeds dezelfde 5 groepen komen headlinen. Wanneer dan eindelijk een vernieuwende band klaarstaat om wat frisse wind in een langzaam leegbloedend segment van grote metalbands te brengen, is het weer niet goed genoeg. Sleep Token heeft dan misschien duidelijk invloeden uit heel wat genres, maar hoort toch ontegensprekelijk in het grotere metal-universum thuis. Dat kun je goed of slecht vinden, maar feit is wel dat het een perfecte headliner zou zijn voor GMM.
In 2023 zag ik ze ook in de Metal Dome, en ik kan dat alleen maar bevestigen! Ze hadden toen net "Take Me Back to Eden" uit, maar je voelde toen al dat er meer in die band zat. Ik ben wel fan om ze in de volgende doorkomst als headliner te zien maar dan hoop ik dat ze ook een headliner waardige show kunnen geven (met al het nodige spektakel)!Op basis van de album opnames snap ik de sceptici wel. De live show in de Metal Dome op de editie van 2023 heeft mij echter wel kunnen overtuigen dat ze op een metalfestival thuishoren, en zelfs een headline positie kunnen vullen. Hun live performance staat als een huis, en de softere stukken klinken in die context ook al een stuk steviger.
Wel ben ik van mening dat het beter zou zijn als zo'n band wat langzamer groeide, dus eerst nog eens een jaartje laat in de Marquee kon spelen, dan een keer als sub, en uiteindelijk een mainstage afsluiten, zoiets. Dan kan het publiek er wat meer aan wennen, en kan de band nog wat meer groei laten zien. Maar goed, dat is nu eenmaal iets van deze tijd, snelle hype en explosieve groei. En het is ook weer mooi om een band die nú op de top van hun kunnen is bovenaan je affiche te hebben staan, in plaats van wachten tot ze alweer over hun top heen zijn.
Dit maakt het alleen maar vreemder dat ze juist dit jaar hebben gekozen voor die exclusive op RaR/RiPOp basis van de album opnames snap ik de sceptici wel. De live show in de Metal Dome op de editie van 2023 heeft mij echter wel kunnen overtuigen dat ze op een metalfestival thuishoren, en zelfs een headline positie kunnen vullen. Hun live performance staat als een huis, en de softere stukken klinken in die context ook al een stuk steviger.
Wel ben ik van mening dat het beter zou zijn als zo'n band wat langzamer groeide, dus eerst nog eens een jaartje laat in de Marquee kon spelen, dan een keer als sub, en uiteindelijk een mainstage afsluiten, zoiets. Dan kan het publiek er wat meer aan wennen, en kan de band nog wat meer groei laten zien. Maar goed, dat is nu eenmaal iets van deze tijd, snelle hype en explosieve groei. En het is ook weer mooi om een band die nú op de top van hun kunnen is bovenaan je affiche te hebben staan, in plaats van wachten tot ze alweer over hun top heen zijn.
altijd geniaal de bindteksten van Jeff, kijk er alweer naar uit om ze de marquee zien te laten genieten van hun muziek.Mocht het nog een keer tot Kiss komen dan graag weer Carcass als Marquee-headliner tegelijkertijd (zoals een paar jaar terug). Sta ik weer bij laatstgenoemde te genieten van onderkoelde Britse humor. De vorige keer openden Jeff Walker cs.: You wanted the best! You got the worst!
(Uit dezelfde categorie is de introtekst op hun Facebookpagina: THE OFFICIAL PAGE OF ARGUABLY THE MOST INFLUENTIAL BAND TO COME FROM MERSEYSIDE SINCE THE BEATLES)
De lichtshow in Vorst was in ieder geval al indrukwekkend, ik zou zelfs headline waardig durven zeggenIn 2023 zag ik ze ook in de Metal Dome, en ik kan dat alleen maar bevestigen! Ze hadden toen net "Take Me Back to Eden" uit, maar je voelde toen al dat er meer in die band zat. Ik ben wel fan om ze in de volgende doorkomst als headliner te zien maar dan hoop ik dat ze ook een headliner waardige show kunnen geven (met al het nodige spektakel)!
Ik kijk er al naar uit om ze een van de volgende jaren weer eens te zien!De lichtshow in Vorst was in ieder geval al indrukwekkend, ik zou zelfs headline waardig durven zeggen