Filmtopic

A Different Man gisteren gezien (een van de genomineerde films voor beste make-up en haar). Best wel een wtf-belevenis.

Recent ook nog deze indie aanraders gezien: My Old Ass, All We Imagine As Light, Didi en Black Dog. En 2 grotere producties, waar ik normaal niet zo van hou; maar het zijn wel meeslepende verhalen: Nickel Boys en The Brutalist (alhoewel ik vind dat Guy Pearce soms wat aan overacting doet).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: visdave34
Dune: Part Two was in ieder geval minder slaapverwekkend dan Dune: Part One.

EDIT: Oh, nu lijkt het alsof ik alleen maar jou wil afzeiken in dit topic, Davidd, dat is zeker niet de bedoeling.
Haha zo voelt het niet hoor.
En als ik naar je eindejaar lijstje kijk van 2024 kan ik me ook prima vinden in je top 3 met Challengers, All Of Us Strangers & Evil Does Not Exist

• Leuk
Waarderingen: zworp3
Nog meer mensen die heel erg uitkijken naar Daredevil Born Again? De originele Daredevil staat in mijn top 5 beste series allertijden, 1 van de beste vormen van Media die Marvel ooit heeft uitgebracht. Als het ook maar half zo goed is ben ik al dik tevreden met hoe bagger veel van de marvel-series op Disney+ zijn.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Nog meer mensen die heel erg uitkijken naar Daredevil Born Again? De originele Daredevil staat in mijn top 5 beste series allertijden, 1 van de beste vormen van Media die Marvel ooit heeft uitgebracht. Als het ook maar half zo goed is ben ik al dik tevreden met hoe bagger veel van de marvel-series op Disney+ zijn.
Ben heel benieuwd!
Was Daredevil weer opnieuw aan het kijken en heb zoveel liefde voor de serie. Ook heel tof dat dezelfde acteurs weer meespelen, scheelt een hoop denk ik.

Ben heel benieuwd!
Was Daredevil weer opnieuw aan het kijken en heb zoveel liefde voor de serie. Ook heel tof dat dezelfde acteurs weer meespelen, scheelt een hoop denk ik.
De vroege reviews zijn ook allemaal erg positief! Blijkbaar waren de oude regisseurs en producers zo erg onder de indruk dat ze in de toekomst weer samen gaan werken voor de "streetlevel" helden ( lijkt mij ook een bevestiging voor seizoen 2) en krijgen we niet nog meer bullshit series zoals Echo. Weet jij toevallig waarom de serie ineens morgen pas in Nederland op Disney+ komt? Wereldwijde release was vanavond om 18:00 en nu geeft mijn app aan 5 maart.

De vroege reviews zijn ook allemaal erg positief! Blijkbaar waren de oude regisseurs en producers zo erg onder de indruk dat ze in de toekomst weer samen gaan werken voor de "streetlevel" helden ( lijkt mij ook een bevestiging voor seizoen 2) en krijgen we niet nog meer bullshit series zoals Echo. Weet jij toevallig waarom de serie ineens morgen pas in Nederland op Disney+ komt? Wereldwijde release was vanavond om 18:00 en nu geeft mijn app aan 5 maart.
Is veranderd. 4 maart de Amerikaanse release en een dag later hier pas.
Stom.

Vond inderdaad die serie met Jessica Jones ook vet. Hoop daar toch ook wel weer op.

Weet jij toevallig waarom de serie ineens morgen pas in Nederland op Disney+ komt? Wereldwijde release was vanavond om 18:00 en nu geeft mijn app aan 5 maart.
De wereldwijde release is 18:00 Pacific Time (PT), dan is het in Nederland 3 uur 's ochtends de volgende dag.

Blijkbaar waren de oude regisseurs en producers zo erg onder de indruk dat ze in de toekomst weer samen gaan werken voor de "streetlevel" helden ( lijkt mij ook een bevestiging voor seizoen 2)
Zojuist op Insta is er een filmpje waarin Vincent het heeft over een tweede seizoen..

Afgelopen weekend Nosferatu gekeken via Pathé Thuis. Ik denk wel mijn minst favoriete van Eggers tot nu toe, maar nog steeds de moeite waard.

De eerste helft was fantastisch qua sfeer en plot, alleen toen de vampier richting de stad vertrok kakte het in wat mij betreft. Het leek alsof de cast van plaats naar plaats rende om het plot maar te doen voortkabbelen. De manier waarop de vampier uiteindelijk werd verslagen was ook erg zwak wat mij betreft.

Afgelopen weekend Nosferatu gekeken via Pathé Thuis. Ik denk wel mijn minst favoriete van Eggers tot nu toe, maar nog steeds de moeite waard.

De eerste helft was fantastisch qua sfeer en plot, alleen toen de vampier richting de stad vertrok kakte het in wat mij betreft. Het leek alsof de cast van plaats naar plaats rende om het plot maar te doen voortkabbelen. De manier waarop de vampier uiteindelijk werd verslagen was ook erg zwak wat mij betreft.
Dat laatste komt natuurlijk omdat Nosferatu gedeeltelijk gebaseerd is op een boek, deze versie en eerdere versies. Vond het zo wel prima eigenlijk, zeker om de gelijkenissen met het boek vol te houden. Verder wel een film die me niks deed, maar dat kan ook aan het genre liggen ;)

Liefhebber van Led Zeppelin? Becoming Led Zeppelin is een must see. Een meeslepende docu met uniek beeldmateriaal en veel legendarische muziek. Gisteren mogen zien in een filmhuis en het biosgeluid vonden wij een toevoeging.

Gisteren naar Gladiator in concert geweest in Ahoy, waarbij de zang ook live werd gedaan door Lisa Gerrard (originele zangeres van de Gladiator soundtrack). Was weer erg leuk en mooi. Blijft toch een mooie ervaring zo'n film in concert. Zo kom je er nog meer achter hoe belangrijk de muziek in de film is. Heb nu Harry potter 1 t/m 8, Lord of the rings deel 1, Pirates of the caribbean 1 & 2 & the Lion King in concert gezien, en het gaat nog niet echt vervelen.

• Leuk
Waarderingen: MarkD en visdave34
Gisteren naar Gladiator in concert geweest in Ahoy, waarbij de zang ook live werd gedaan door Lisa Gerrard (originele zangeres van de Gladiator soundtrack). Was weer erg leuk en mooi. Blijft toch een mooie ervaring zo'n film in concert. Zo kom je er nog meer achter hoe belangrijk de muziek in de film is. Heb nu Harry potter 1 t/m 8, Lord of the rings deel 1, Pirates of the caribbean 1 & 2 & the Lion King in concert gezien, en het gaat nog niet echt vervelen.
Ben je dan ook (al) naar de bioscoopfilm van Hans Zimmer geweest? Dit is een combinatie van de show in Dubai en diverse interviews met grootheden als Christopher Nolan, Billie Eilish en Pharrell Williams. Echt heel mooi gedaan!

Iemand enig idee of Baby Invasion in Nederland draait binnenkort? Soundtrack door niemand minder dan Burial!

Hahaha wat is dit dan weer!? Wat voor AI-infested-2006-Newgrounds-YTMND-Japanse-gameshow-shit is dit dan 😂😂

PS: vertel me waar die draait dan ga ik er met vrienden en een flinke pot bier heen

Hahaha wat is dit dan weer!? Wat voor AI-infested-2006-Newgrounds-YTMND-Japanse-gameshow-shit is dit dan 😂😂

PS: vertel me waar die draait dan ga ik er met vrienden en een flinke pot bier heen
O.a. van de regisseur van Spring Breakers, de reviews waren... Verdeeld. Schijnbaar straight to streaming services. Via Amazon en Apple kan je hem kijken als het goed is.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Iemand enig idee of Baby Invasion in Nederland draait binnenkort? Soundtrack door niemand minder dan Burial!

Zag toevallig vandaag langskomen dat een Letterboxd ‘vriend’ deze gezien had (in de US uiteraard). Harmony Korine maakt altijd wel controversiële shit, maar Spring Breakers vond ik wel sterk, dus ben hier wel benieuwd naar.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Vanmiddag naar Mickey 17 geweest. Simpelweg een leuke science fiction comedy waar met name Robert Pattinson en knappe cinematografie de show steelt. Echt wel een aanrader.

Pathe was ook zalig rustig, trouwens. Moet ik vaker doen.

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Users who are viewing this thread