Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Line up van Nirwana Tuinfeest is compleet!
Jammer van Kensington maar was te verwachten en past zeker hier, mocht het niet bevallen kan ik naar de vinyl bus ๐Ÿ˜‰NT25-LINE-UP_1080x1080-300x300.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Guz
Midsummer Prog heeft de dagindeling bekendgemaakt. Ik denk eigenlijk dat dit niet veel beter kon voor mij, die zaterdag is top! Ook is trouwens de eerste 'vriend' bij Neal Morse aangekondigd: Roine Stolt).
In navolging hierop: tweede gast bij Neal Morse is aangekondigd en dat is niemand minder dan Ross Jennings van Haken.

Into the Grave heeft twee bands toegevoegd: het Noorse Slomosa en Cabal uit Denemarken. Er komt nog รฉรฉn naam aan.
1740497614637.png

• Leuk
Waarderingen: johanra
Overigens ook een heel mooi en eerlijk statement over Bruise Control gisteren. Knap de hand in eigen boezem gestoken over de matige communicatie rondom die annulering vorig jaar. De show die Bruise Control wel speelde was een van mijn favoriete shows van het festival.

Ik heb dat statement even gemist. Wat stond er precies? :)

Er gingen wat (wilde) verhalen rond over hun annulering vorig jaar, maar geen idee wat er van waar was.
Maar idd, die show in Rotown was echt top!

Edit: Nevermind, gevonden op Insta!

• Leuk
Waarderingen: teunajax
480166260_122141910236561530_695252059403228119_n.jpg

Al langer bekend maar zag hem hier nog niet staan. Tickets โ‚ฌ77,25

Once In a Blue Moon Festival vindt plaats op 30 en 31 augustus en de eerste namen worden snel bekend gemaakt. Heel erg benieuwd!

Had even hoop dat ze Neil Young geboekt hadden, maar past volgens mij niet in zijn tourschema. We hebben dat weekend ook al tickets voor Tรธnder Festival (Denemarken) maar de line-up daarvan vinden we tot nu toe erg tegenvallen, dus wie weet wijzigen we onze plannen nog als de namen voor Once in a Blue Moon wel heel tof zijn.

• Leuk
Waarderingen: DadRock
Once In a Blue Moon Festival vindt plaats op 30 en 31 augustus en de eerste namen worden snel bekend gemaakt. Heel erg benieuwd!

Had even hoop dat ze Neil Young geboekt hadden, maar past volgens mij niet in zijn tourschema. We hebben dat weekend ook al tickets voor Tรธnder Festival (Denemarken) maar de line-up daarvan vinden we tot nu toe erg tegenvallen, dus wie weet wijzigen we onze plannen nog als de namen voor Once in a Blue Moon wel heel tof zijn.
Op Facebook is muziek van Van Morrison gekoppeld. Weet niet of dit iets betekend

• Leuk
Waarderingen: Elphie
Op Facebook is muziek van Van Morrison gekoppeld. Weet niet of dit iets betekend
Dat gaf mij inderdaad ook even hoop, maar ik zie dat Neil in augustus en september in de US en Canada speelt. 28 t/m 31 Aug is nog vrij in zijn schema, maar de kans lijkt me nihil dat hij dan even naar Europa vliegt, helaas.

Na de derde worp van Rewire vorige week, is vandaag ook Laurie Anderson aangekondigd. Ze speelt op zondagavond in Amare.

Het is de eerste keer dat ik Rewire zal bezoeken. Hoe druk is dit festival wanneer het uitverkocht is? Moet je lang op voorhand in de zalen zijn? Bij Le Guess Who kan ik het ondertussen goed inschatten, maar bij Rewire heb ik geen idee.

• Leuk
Waarderingen: JosOlvidados
Na de derde worp van Rewire vorige week, is vandaag ook Laurie Anderson aangekondigd. Ze speelt op zondagavond in Amare.

Het is de eerste keer dat ik Rewire zal bezoeken. Hoe druk is dit festival wanneer het uitverkocht is? Moet je lang op voorhand in de zalen zijn? Bij Le Guess Who kan ik het ondertussen goed inschatten, maar bij Rewire heb ik geen idee.
Ik ben zelf nog nooit op LGW? geweest dus moeilijk om te vergelijken. Vorig jaar eerste keer Rewire en dat was naar mijn gevoel soms een beetje gokken. Vaak genoeg artiesten gezien waarvan ik dacht dat ze populair waren maar je zonder problemen binnen kon, anderzijds had je dan soms kleine acts in de namiddag die vol zaten omdat er weinig tegenover staat. Maar al bij al ervoer ik een uitverkocht Rewire niet als storend druk, uiteindelijk maar een paar dingen gemist terwijl ik meestal pas 5min voor de start toekwam aan een zaal.

Midsummer Prog heeft de line-up afgerond met de toevoeging van Dilemma en Lux Terminus. Ook zijn Eric Gillette (van TEMIC & Neal Morse Band) en Collin Leijenaar aangekondigd als gasten bij Neal Morse. Beetje gek wel dat hij allemaal gasten aankondigt die gewoon een verleden hebben in zijn band, maar goed.
Dagindeling is dus:
23 mei: Neal Morse & Friends, Solstice, Paatos, Dilemma en Lux Terminus.
24 mei: Soen, Weather Systems, Alex Henry Foster & the Long Shadows, Wheel, Sylvan en Heath.

7Fest met de line-up.
1740742372783.png

Brainstorm heeft twee namen toegevoegd: The Awakening en Within Silence.

Sonic Whip heeft de line-up afgerond.
LINE-UP SONIC WHIP 2025 COMPLETE
With the addition of the exploratory Scottish spacerockers The Cosmic Dead, ritualistic Polish doomsters SUNNATA and raunchy noise UK five piece Thee Alcoholics the line-up for this year is now complete. Three killer bands next to twenty other amazing acts making the 2025 edition surely one not to be missed!
1740742444156.png

De elfde editie van Progdreams wordt 22 en 23 augustus in de Boerderij gehouden.
De line-up is als volgt:

VRIJDAG
Povertyโ€™s No Crime
Scarlet Stories
Altesia
Hackberry
Redikin

ZATERDAG
IQ (SPECIAL โ€˜FREQUENCYโ€™ SET)
Sylvan
Freedom To Glide
Cheetoโ€™s Magazine
Agusa

Er zijn losse dagtickets voor vrijdag en zaterdag te koop.
Een zaterdagticket geeft tevens GRATIS toegang op vrijdag. Kopers van een zaterdagticket ontvangen hierover later nog bericht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Midsummer Prog heeft de line-up afgerond met de toevoeging van Dilemma en Lux Terminus. Ook zijn Eric Gillette (van TEMIC & Neal Morse Band) en Collin Leijenaar aangekondigd als gasten bij Neal Morse. Beetje gek wel dat hij allemaal gasten aankondigt die gewoon een verleden hebben in zijn band, maar goed.

7Fest met de line-up.
Bekijk bijlage 13075

Brainstorm heeft twee namen toegevoegd: The Awakening en Within Silence.

Sonic Whip heeft de line-up afgerond.

Bekijk bijlage 13076

De elfde editie van Progdreams wordt 22 en 23 augustus in de Boerderij gehouden.
Ik ben echt heel blij om te zien dat Scarlet Stories weer gaat touren. Wat mij betreft de grootste ondergewaardeerde parel van de Nederlandse progrock scene. Hun debuutalbum vind ik steengoed. Helaas kan ik dan niet maar als iemand nog meer shows van ze spot, laat het vooral weten!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Dat gaf mij inderdaad ook even hoop, maar ik zie dat Neil in augustus en september in de US en Canada speelt. 28 t/m 31 Aug is nog vrij in zijn schema, maar de kans lijkt me nihil dat hij dan even naar Europa vliegt, helaas.
Maandag de eerste namen, ben benieuwd wat hier te verwachten.
Adeem the Artist, Trousdale, Avi Kaplan, Katy J Pearson, Merce Lemon? Of misschien zelfs Father John Misty, maar die zal, vrees ik, toch te groot zijn.

Maandag de eerste namen, ben benieuwd wat hier te verwachten.
Adeem the Artist, Trousdale, Avi Kaplan, Katy J Pearson, Merce Lemon? Of misschien zelfs Father John Misty, maar die zal, vrees ik, toch te groot zijn.
Ik zat er weer gruwelijk naast, maar toch wel een prima begin.
1741078096972.png

• Leuk
Waarderingen: Elphie
Ik zat er weer gruwelijk naast, maar toch wel een prima begin.
Bekijk bijlage 13122
Haha, ja. Ben nog niet echt onder de indruk van deze namen. Charles Wesley Godwin en S.G. Goodman vind ik tof, maar die laatste heb ik al 3x gezien en staat ook op Tรธnder. Voorlopig houden we het dat weekend dus nog maar op dat festival (met wel Adeem the Artist en Avi Kaplan en hopelijk komt CWG er nog bij).

Benieuwd wie er voor Once in a Blue Moon allemaal nog bij gaan komen!

Nieuwe namen voor Headlines in Tilburg op 10 mei:

GoldLink, Boldy James, Strandz, Cristale, Niko B, $KEER&BOO$, Cero Ismael, Ella John, and Massi

Snap niet dat oa Goldlink en Boldy James niet eerder zijn aangekondigd

• Thinking
Waarderingen: fred alweer..
Vestrock weer met nieuwe namen:
๐—ง๐˜‚๐—ฟ๐—ณ๐˜† ๐—š๐—ฎ๐—ป๐—ด, ๐—ž๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ณ๐—ถ๐˜€๐—ต๐—ฟ, ๐—•๐—ผ๐—ธ๐—ผ ๐—ฌ๐—ผ๐˜‚๐˜, ๐—–๐˜‚๐˜€๐˜๐—ผ๐—บ๐˜€, ๐——๐—ฒ ๐—ž๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ถ๐—ฒ๐—ป, ๐——๐—ผ๐—ผ๐—ฑ๐˜€๐—ฒ๐˜€๐—ธ๐—ฎ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ, ๐—ก๐—”๐—™๐—ง, ๐Ÿญ๐Ÿญ๐Ÿฌ% ๐—œ๐—ป๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ, ๐—”๐—ฑ๐˜‚๐—น๐˜ ๐—Ÿ๐—ฒ๐—ถ๐˜€๐˜‚๐—ฟ๐—ฒ, ๐—•๐—ฟ๐—ฒ๐˜๐˜ ๐—ฆ๐˜‚๐—บ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€, ๐——๐—ฒ ๐—ฃ๐—น๐—ฎ๐—ฎ๐—ด, ๐—ž๐—ถ๐˜€๐˜€ ๐—”๐—น๐—น ๐—›๐—ถ๐—ฝ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜€, ๐— ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐—ฎ๐—ฒ๐—น ๐—˜๐—ธ๐—ผ๐˜„ & ๐— ๐—ฎ๐˜†, ๐— ๐—ผ๐˜๐—ผ๐—ฟ๐—ธ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ท๐—ฒ, ๐—ฅ-๐—๐—ฎ๐˜†๐—ฒ, ๐—ง๐—ต๐—ฒ ๐—ก๐—ถ๐—ด๐—ต๐˜๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฒ๐˜€

• Leuk
Waarderingen: robbebeer

Users who are viewing this thread