Hardrock & Metal Chat

won666

Support act
17 mei 2019
1.184
1.244
Alleen Kerry King maakt imo nog kans om op Graspop te staan. Lamb of God en powerwolf zijn te groot om nu nog aangekondigd te worden. Kerry misschien de laatste logo band?
Ik zal zelfs nog meer zeggen. Powerwolf heeft al zelf gezegd dit jaar geen festivalshows te doen. Maar ik had het over 2025
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Dan had ik je verkeerd begrepen. Het las alsof je ook Powerwolf nog aangaf als kanshebber voor optredens dit jaar. Dat van die festival shows had ik al eerder gelezen inderdaad. Maar ik dacht dat je iets anders gehoord had💪
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.184
1.244
Dan had ik je verkeerd begrepen. Het las alsof je ook Powerwolf nog aangaf als kanshebber voor optredens dit jaar. Dat van die festival shows had ik al eerder gelezen inderdaad. Maar ik dacht dat je iets anders gehoord had💪
Dat was ikzelf die dat gevraagd had aan de band via Facebook en daarna had ik het zelf gepost in het Graspop topic, dus waarschijnlijk was het zelfs mijn post die u toen gelezen had :D
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Maar iemand nog verder reactie op de nieuwe Kerry King? Persoonlijk vind ik het een 13 in dozijn nummer klinken. Ook de zang kan me niet echt overtuigen. Sorry Death Angel fans. Als dit is wat Kerry te bieden heeft.......Dan hulde voor de jongere garde.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.419
6.738
Toch wel lichtelijk (nee, heel erg) jaloers op de mensen die hier live bij waren, aangezien Pantera Floods niet deed op Graspop. Een van mijn favoriete metalnummers ooit... En wederom voor mij een bevestiging dat die reünie een heel goed idee was, want wat klinkt dit vet. Phil die voor deze tour soms al bijna was afgeschreven vanwege de achteruitgang van zijn stem. Hoe moddervet klinkt hij hier nog steeds joh, na ruim een jaar touren? Waaninnig gewoon. Alsof ik een opname uit de jaren '90 zit te kijken. Charlie, wiens snaredrum net zo hard klinkt als die van Vinnie destijds deed. En Zakk die de gruwelijke gitaarpartijen van Dimebag gewoon nailed.

Man man man, nu moet ik ze nog een keer gaan zien als Floods standaard in de setlist blijft. 🥲

 

won666

Support act
17 mei 2019
1.184
1.244
Ik ben in schock


Gesprek vandaag tussen een collega die naar hiphop en R&B normaal luistert. 26 jaar oud.

Hij: Ik ga naar Berlijn dit weekend. En wat ga gij doe dit weekend?

Ik: Morgenavond naar een concert van Lucifer in Antwerpen

Hij: Komen ze?

Ik: ja. Maar die kent gij toch niet

Hij: Toch wel

Ik: onmogelijk

Hij: Ik ken ze

Ik: Zweedse hardrock/heavy metal

Hij: Ja weet ik

Ik: Kent gij Motörhead? Black Sabbath? Pantera?

Hij: neen. Maar Lucifer wel. En Nirvana ook. Daar had ik vroeger een t-shirt van maar toen wist ik nog niet dat da een band was.

Ik was sprakeloos.
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Ik ben in schock


Gesprek vandaag tussen een collega die naar hiphop en R&B normaal luistert. 26 jaar oud.

Hij: Ik ga naar Berlijn dit weekend. En wat ga gij doe dit weekend?

Ik: Morgenavond naar een concert van Lucifer in Antwerpen

Hij: Komen ze?

Ik: ja. Maar die kent gij toch niet

Hij: Toch wel

Ik: onmogelijk

Hij: Ik ken ze

Ik: Zweedse hardrock/heavy metal

Hij: Ja weet ik

Ik: Kent gij Motörhead? Black Sabbath? Pantera?

Hij: neen. Maar Lucifer wel. En Nirvana ook. Daar had ik vroeger een t-shirt van maar toen wist ik nog niet dat da een band was.

Ik was sprakeloos.
Een echte Johnny dus😜
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Paddy en Joslittel

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
212
185
Banger na banger, de wereld heeft meer thrown nodig. Graspop? Pukkelpop? Boeken die handel.
Zeg dat wel.

Moet wel zeggen dat dit nummer iets langer had mogen zijn. Ik weet dat al hun nummers kort zijn, maar het einde voelt hier wel heel plots. Ben benieuwd of we binnenkort een album krijgen! On the verge is in korte tijd een van mijn meest geluisterde nummers van 2023 geworden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.739
7.561
1. Accept heeft een nieuw album en een Europese tour aangekondigd. In de Benelux voorlopig enkel Trix Antwerpen, 31/10 (zet ik ook nog in het concert aankondigings topic, als het daar nog niet vernoemd is, maar als ik het hier had over het nieuwe album kon ik even goed ineens ook even de tour vermelden vond ik). Nieuwe singel Accept op 28/02

Accept naar Rock Circus dan misschien?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Als we het over nieuwe metalcore releases hebben, moet deze toch wel genoemd worden
op de metalcore reddit wel één van de meest gehypde bands momenteel geloof ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Als we het over nieuwe metalcore releases hebben, moet deze toch wel genoemd worden
op de metalcore reddit wel één van de meest gehypde bands momenteel geloof ik
Niet het genre wat ik het meest volg, zoals je waarschijnlijk wel weet. Maar de thumbnail sprak me wel aan, dus heb het eens een kans gegeven. Clip is inderdaad heel vet haha, muziek vind ik ook wel tof klinken, best rauw. Toch denk ik niet dat het mijn aandacht echt vast kan houden helaas. Het is vast omdat ik er te weinig vanaf weet, maar uiteindelijk klinkt veel metalcore toch teveel hetzelfde voor mij. En dat voor iemand die toch met plezier naar een drone/doom album van 1,5 uur luistert, lol. Maar dan doen ze het erom :LOL:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Niet het genre wat ik het meest volg, zoals je waarschijnlijk wel weet. Maar de thumbnail sprak me wel aan, dus heb het eens een kans gegeven. Clip is inderdaad heel vet haha, muziek vind ik ook wel tof klinken, best rauw. Toch denk ik niet dat het mijn aandacht echt vast kan houden helaas. Het is vast omdat ik er te weinig vanaf weet, maar uiteindelijk klinkt veel metalcore toch teveel hetzelfde voor mij. En dat voor iemand die toch met plezier naar een drone/doom album van 1,5 uur luistert, lol. Maar dan doen ze het erom :LOL:
Jij was niet de eerste persoon die ik zou verwacht dat hij zou reageren :ROFLMAO:
Ik ken deze band ook niet zo goed, zie ze gewoon veel voorbij komen en gehyped worden de laatste keer
eerste keer dat ik ze hoorde was deze avond, en ook het nummer dat ik hier linkte. maar vond het wel goed klinken

ik lees vaak de kritiek op dit forum ja, dat alle metalcore hetzelfde klinkt, en 13 in een dozijn bands etc. Ik vraag me ook wel af waar dit gevoel vandaan komt. Het zou inderdaad kunnen komen omdat mensen het niks vinden, dat dingen al snel hetzelfde gaan klinken. ik heb dit bijvoorbeeld ook al snel bij black metal dat alles hetzelfde klinkt. als je een genre als verschrikkelijk ervaart dan is het opzich ook wel logisch dat dingen al snel hetzelfde klinken en dat je het afschrijft, anders als dat het je favoriete genre is en je de bands door en door kent
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Deze discussie is hier toch ook al eens gevoerd? Zijn wij als patat mensen toch in de meerderheid.😜
Patat friet grens 1.jpg
Bron: RTL Nieuws

@Koekdoos. Nog aanvullingen?🤭
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Deze discussie is hier toch ook al eens gevoerd? Zijn wij als patat mensen toch in de meerderheid.😜
Bekijk bijlage 8036
Bron: RTL Nieuws

@Koekdoos. Nog aanvullingen?🤭
En het witte gedeelte zijn de mensen die het geen fluit interesseert of je friet of patat zegt. Ik snap dat je op zoek bent om een lolletje te trappen, maar dit hoort toch niet in de hardrock en metal chat?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
En het witte gedeelte zijn de mensen die het geen fluit interesseert of je friet of patat zegt. Ik snap dat je op zoek bent om een lolletje te trappen, maar dit hoort toch niet in de hardrock en metal chat?
Ja, ik neem het hier inderdaad niet altijd even serieus. Om de simpele reden dat Hardrock, Metal en om het even wat voor muziek ook een leuke hobby is, maar nog altijd een bijzaak in het leven 😜
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken