Rock Werchter 2024

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
Voor mezelf ook maar even een overzichtje gemaakt, al wacht ik nog met smart op namen voor The Slope

DONDERDAG:
Must see:
Jane's Addiction, The Hives, Dropkick Murphys, Parkway Drive
Graag zien: Stone, The Streets, Lenny, TGA
Optie: Black Pumas, PJ Harvey, GvF

VRIJDAG:
Must see:
Sum 41, Snow Patrol (clash incoming), Bad Omens
Graag zien: dEUS, Simple Plan, The Beaches
Optie: Tom Morello, Archive

ZATERDAG:
Must see:
Graag zien:
Nothing But Thieves, TLDP, The Kooks, Avril Lavigne (puur om de nostalgie, kan ook binnen 10 minuten weer weg zijn)
Optie: The Blaze


ZONDAG:
Must see:
Foo Fighters
Graag zien: High Vis, Michael Kiwanuka
Optie: Royal Blood, The Breeders, Froukje, Jungle
 
Laatst bewerkt:

reaper

Support act
26 okt 2015
1.121
944
DO
Stone-gaslight anthem- the hives - meute - parkway drive - black pumas - dropkick murphys - slowdive - the streets
hier gaan clashes van komen voor mij vrees ik
VR
Sleaford mods - bad omens - Deus - Tom Morello - Snow Patrol
karig dagje tot dusver
ZA
last dinner party - jessie ware - janelle monae - arlo parks - marc rebillet - kruangbin - Benjamin clementine - dua lipa
ZO
The breeders - michael kiwanuaka - high vis - foo fighters

wel nog sommige namen inluisteren dus kan alleen maar meer worden...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Mijn voorlopige lijstje, volgorde gebaseerd op een clashfinder:

Donderdag
Gaslight Anthem - The Hives - Parkway Drive - Dropkick Murphy's - Slowdive - Jane's Addiction - Lenny

Vrijdag
Simple Plan - Yungblud - Sum41 - Tom Morello - dEUS ( en misschien Maneskin)

Zaterdag
Last Dinner Party - The Kooks - NBT - Avril - The Blaze - Dua Lipa

Zondag
Froukje - Royal Blood - Michael Kiwanuka - High Vis - Foo Fighters
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Zou Parkway Drive een logistiek issue zijn of gewoon een slechte manager?
Het feit dat zo'n stevige band op majors geboekt word en deze afwisselt met de metal festivals zou ik net zeggen dat ze een goede manager/booker hebben.

Welke band die zo stevig is heeft ooit op Werchter een hoge spot geclaimed? Echt geen enkele denk ik. Is ook niet omdat ze op Graspop headliner zijn dat dat op RW ook sowieso is. Avenged Sevenfold zie ik bijvoorbeeld ook niet hoger dan 3e laatste staan als die ooit Werchter zouden aandoen. Machine Head, zou zelfs nog lager staan.

Headliners op genre-festivals is sowieso een andere verhaal dan op majors. Jera On Air dat meer punk-minded is had bijvoorbeeld als headliners afgelopen jaren Parkway Drive en Rancid. Terwijl op Graspop Parkway Drive headliner was en Rancid rond... hoe laat was het 18u? speelde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.032
8.674
Rode kruizen aan The Barn minstens een half uur op voorhand voor : PJ Harvey, Jane's Addiction, dEUS, Snow Patrol.
Ik verwacht dat het voor Roisin Murphy nog wel zou kunnen meevallen.
Jane's Addiction ook ja? Toffe cultboeking die ik erg respecteer, maar de meest mensen gaan dit toch niet kennen? Ik heb ik mijn vriendengroep moeten uitleggen wie deze band is in ieder geval.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Jane's Addiction ook ja? Toffe cultboeking die ik erg respecteer, maar de meest mensen gaan dit toch niet kennen? Ik heb ik mijn vriendengroep moeten uitleggen wie deze band is in ieder geval.
Ik twijfel ook, maar verwacht geen enorm enthousiasme voor de twee acts die rond hen op de main spelen, vandaar toch risico op rode kruizen.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
En dan nog al die mensen die niet bij Slowdive binnen gaan geraken na PJ Harvey... gaan die naar Greta Van Fleet kijken, of duiken die gewoon terug de Barn in ?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Van mij moet het niet uitverkopen.

Donderdag: Slowdive, Meute, Black Pumas, Stone, The Streets, PJ Harvey, Jane's Addiction,Gaslight Anthem, Parkway Drive.
Vrijdag: Archive, Sleaford Mods, Bad Omens, dEUS, The Beaches, Sum41
Zaterdag: Marc Rebillet, Benjamin Clementine, The Last Dinner Party, Janelle Monae, The Blaze, Dua Lipa
Zondag: High Vis, Loyle Carner, Froukje, Kiwanuka, Foo Fighters.

Genoeg leuk en must sees om er al iets van te maken uiteindelijk.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
De nieuwe namen nog niet goed kunnen inluisteren, maar voorlopig ziet het er zo uit voor mij :

DO (weinig musts, maar héél veel dat ik wil zien. Het helpt dat ik PJ Harvey en Slowdive al recent in een zaal zag, anders waren dit wel musts geweest)
Must : The Hives
Graag : Parkway Drive, Lenny Kravitz, PJ Harvey, Slowdive, Jane's Addiction, The Streets
Eventueel : Black Pumas, The Gaslight Anthem

VR (zwakke dag, maar veel zin in Maneskin)
Must : Maneskin
Graag : dEUS, The Beaches
Eventueel : Archive

ZA (de dag van de musts, een hele dag in the Barn en dan plaats gaan nemen voor Dua Lipa... Roisin Murphy zie ik al in een zaal, dus skip ik)
Must : Dua Lipa, Jessie Ware, Janelle Monae, The Last Dinner Party
Graag : Khruangbin
Eventueel : The Blaze, Marc Rebillet, Arlo Parks

ZO (hopelijk wordt er nog wat leuks aangekondigd voor deze dag, heb weinig met Foo Fighters)
Must : niets
Graag : The Breeders, Royal Blood, Foo Fighters
Eventueel : Parcels, Michael Kiwanuka
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Het feit dat zo'n stevige band op majors geboekt word en deze afwisselt met de metal festivals zou ik net zeggen dat ze een goede manager/booker hebben.

Welke band die zo stevig is heeft ooit op Werchter een hoge spot geclaimed? Echt geen enkele denk ik. Is ook niet omdat ze op Graspop headliner zijn dat dat op RW ook sowieso is. Avenged Sevenfold zie ik bijvoorbeeld ook niet hoger dan 3e laatste staan als die ooit Werchter zouden aandoen. Machine Head, zou zelfs nog lager staan.

Headliners op genre-festivals is sowieso een andere verhaal dan op majors. Jera On Air dat meer punk-minded is had bijvoorbeeld als headliners afgelopen jaren Parkway Drive en Rancid. Terwijl op Graspop Parkway Drive headliner was en Rancid rond... hoe laat was het 18u? speelde.
Volbeat stond normaal als voorlaatste in 2020.

Om het verhaal aan te vullen. Je ziet regelmatig dat hardere bands ook graag een breder boekend festival aandoen. En dan is RW met zijn grote capaciteit wel een interessante. Het feit dat ze kunnen speler voor een ander publiek en bovendien een veld van 60000 man is altijd aanlokkelijk. Metalfestivals kunnen ze altijd aandoen als ze willen.
Bad Omens is ook zo'n verhaal, ook al is dat maar Barn. Alles moet zowat samenkomen, nu is dat een dingetje, en willen ze gebruik maken van het momentum.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
232
87
Brutus aankondiging van festivals is vrijwel zeker ROCK HERK waarbij vorig jaar tijdens de Belgische week (ja volgende week) elke dag een Belgische band werd vernoemd als naam voor het volgend Rock Herk festival en wellicht Lokerse Feesten (steun van Tool) of Blues Peer. Op de wishlijst van Rock Herk hoorden ze bij de meest vernoemde bands en ze speelden al vaak op Rock Herk.

Het zou mij verwonderen dat Rock Werchter al na enkele dagen de rest van de line-up incl Brutus zou lossen voor Werchter. Dat is eerder voor februari of maart. Natuurlijk bestaat dan ook de kans dat ze alsnog op Werchter gaan spelen maar dit hoort mi niet bij de aankondigingen van volgende week.
 
  • Leuk
Waarderingen: lennertw

mhm

Playlistbediener
30 nov 2023
24
15
Geniaal als Brutus er zou zijn! Al live gezien en kan het alleen maar aanbevelen. Nu, ik vind het wel een groep voor in een tent? Wat denken jullie?
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Jullie lijstjes allemaal goed en wel, maar deze comment wordt zo volledig ondergesneeuwd.

Brutus! Eindelijk!
Ik durfde er niet op te reageren..... De hoop wat indammen. Maar hoe voor de hand liggend moet een act zijn he?... aub kom maar door ;) Zeker zondag op de MAIN nog wat materiaal nodig
t is niet dat Brutus een once in a lifetime kans is om ze te zien. Maar ze hebben de strepen dubbel en dwars verdiend.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Gebruikers die dit onderwerp bekijken