Pinkpop 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.289
3.874
Wel mooi hoe het forum getransformeerd is van doemdenken over line-ups, naar nu 10+ pagina's over geldklopperij.
GIF by Tokkingheads
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Landgraver

Support act
13 apr 2021
945
449
Wel mooi hoe het forum getransformeerd is van doemdenken over line-ups, naar nu 10+ pagina's over geldklopperij.
Tsja de headliners zijn bekend dus daar kunnen we niks meer aan veranderen en de meesten hebben hierover al hun meningen geventileerd.En ja dat commerciële aspect van PP neemt toch steeds een meer prominentere plek in logisch toch dat er dan reacties komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Wat is dat eigenlijk voor een gedoe dat je alleen nog maar met mobiel ticket kan en niet meer als pdf kan printen...
 

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
21
14
Tja de headliners zijn niet echt zo mijn ding. Ed Sheeran vind ik leuk, maar geen ‘moetje’. Calvin Harris..tja…sommige jongeren in mn vriendenkring werden er kennelijk wel enthousiast van. Maneskin? Mij te kitsch. Helaas..
En dan nu n prijs van bijna 300 euro voor een weekend. Ter vergelijking: ik heb afgelopen week The Vices gezien voor 16 euro, en dat vind ik betere muziek dan Maneskin😅 Wordt voor mij 1 dag waarschijnlijk dit keer. Welke hangt dan even af van wat er nog op het programma staat. Jammer dat Pinkpop snel afglijdt zonder Jan. Maar wat verwacht je anders van Mojo.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Voor mensen die nog steeds niet bijkomen van “alle” geldklopperij acties:
(Maak van een mug geen olifant want blijkbaar gebeurt dit op bijna elk festival ter wereld nu🙈🙈)






 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.289
3.874
Voor mensen die nog steeds niet bijkomen van “alle” geldklopperij acties:
(Maak van een mug geen olifant want blijkbaar gebeurt dit op bijna elk festival ter wereld nu🙈🙈)





Gelukkig op heel veel andere festivals niet 😊.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Voor mensen die nog steeds niet bijkomen van “alle” geldklopperij acties:
(Maak van een mug geen olifant want blijkbaar gebeurt dit op bijna elk festival ter wereld nu🙈🙈)






Het feit dat andere festivals het wel doen betekent natuurlijk niet dat het iets goeds is. En ik ben blij dat er nog festivals zijn die niet aan deze complete onzin mee doen. Ook al ben ik wel bang dat binnen nu en een aantal jaar elk festival dit soort dingen gaat doen helaas. Maar dit moet je als festivalganger zoveel mogelijk proberen tegen te werken.

Ik denk dat de frustratie er vooral is bij Pinkpop, omdat het bij PP nu wel hele extreme vormen gaat aannemen.
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Ik volg dit forum nu al een tijdje en wil graag reageren. Zoals mijn nickname doet vermoeden ben ik een ouwe Pinkpop rot, ik heb er al zo'n 25 mogen meemaken. Er is weinig en veel veranderd. Er is sinds 2000 een constante zoektocht naar de doelgroep; misschien wel meer dan bij andere festivals.
Wat mij nu doet reageren is toch wel het VIP gebeuren. Dit jaar meegemaakt bij RHCP dat de skydeckers zo maar even het voorvak in wandelen terwijl ieder ander 2 uur vantevoren heeft staan wachten. Van die mannetjes die "het vrouwtje" even laten zien dat ze nog "hip" zijn.
Ik kom van boven de rivieren, maar ik heb begrepen dat het mooie van carnaval is dat iedereen gelijk is. Dat hoort ook zo te zijn op een festival!
Ik geniet van de sfeer op de festival camping, jong-oud, arm-rijk, iedereen gelijk.
Met VIP plaatsen, glampings etc. gaat volgens mij steeds meer het ware festivalgevoel verloren.
Jammer!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Sorry mensen voor mijn soms zure reacties vandaag. Ik heb me soms onterecht misschien hier afgereageerd ook met mijn emoties. Het ging niet goed met iemand binnen de familie en zojuist telefoontje gekregen dat hij overleden is.

Ik trek me nu even terug op dit forum.

2023 is in ieder geval niet mijn jaar op dit gebied 😓

Blijf vooral gezond allemaal 🌹
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.289
3.874
Sorry mensen voor mijn soms zure reacties vandaag. Ik heb me soms onterecht misschien hier afgereageerd ook met mijn emoties. Het ging niet goed met iemand binnen de familie en zojuist telefoontje gekregen dat hij overleden is.

Ik trek me nu even terug op dit forum.

2023 is in ieder geval niet mijn jaar op dit gebied 😓

Blijf vooral gezond allemaal 🌹
Gecondoleerd Nik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Sorry mensen voor mijn soms zure reacties vandaag. Ik heb me soms onterecht misschien hier afgereageerd ook met mijn emoties. Het ging niet goed met iemand binnen de familie en zojuist telefoontje gekregen dat hij overleden is.

Ik trek me nu even terug op dit forum.

2023 is in ieder geval niet mijn jaar op dit gebied 😓

Blijf vooral gezond allemaal 🌹
Sterkte!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Sorry mensen voor mijn soms zure reacties vandaag. Ik heb me soms onterecht misschien hier afgereageerd ook met mijn emoties. Het ging niet goed met iemand binnen de familie en zojuist telefoontje gekregen dat hij overleden is.

Ik trek me nu even terug op dit forum.

2023 is in ieder geval niet mijn jaar op dit gebied 😓

Blijf vooral gezond allemaal 🌹
Sterkte!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Een paar dingen die mij opvallen:

- Volgens mij is dit een heel erg typische Pinkpop-worp. Misschien zelf wel iets consistenter dan de voorgaande jaren toen nederhoppers naast verdwaalde indie-namen op de line up stonden.
- Pinkpop laat nogmaals zien dat 2024 een lastig jaar is voor headliners. Een echte mismatch zoals Disclosure op BKS zit er niet bij, maar Calvin Harris en Maneskin als headliners?
- De namen in het middensegment zijn echte Pinkpop-namen, maar (weer NBT, weer Greta, weer Royal Blood) komen wel heel snel weer op herhaling. Sam Smith is natuurlijk een prima naam voor PP. Limp Bizkit hadden ze best aan Paaspop kunnen gunnen.
- Tegelijkertijd zijn dit volgens mij de namen die de Pinkpop-bezoekers verwachten en daarom zal het nog best kunnen verkopen.
- Grotere Nederlandse namen: Froukje en Acda & de Munnik lagen voor de hand. Maar geen Jeugd van Tegenwoordig?
- De namen daaronder, zeker op die vrijdag. Ik heb werkelijk geen idee wat het allemaal is, maar ook dat is voor mij kenmerken voor de PP-line ups de afgelopen jaren.
- De ideeën om wat extra geld binnen te halen worden steeds wilder. De gegarandeerde campingplek is tot daar aan toe, maar het tuinterras, waar je vervolgens alsnog voor alle extra's mag betalen....

Alles bij elkaar is het gezien de moeite die ook andere festivals dit jaar hebben met het boeken van namen best een logische line up. Nu zien hoeveel last PP ervan heeft dat er, naast Ed Sheeran, geen grote knallers bovenaan het affiche staan.
Hele goede analyse. Ik vind het programma ook behoorlijk consistent voor Pinkpop begrippen. De laatste jaren was het toch vaak een allegaartje, nu lijkt er een idee achter te zitten. Op de headliners na dan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Sorry mensen voor mijn soms zure reacties vandaag. Ik heb me soms onterecht misschien hier afgereageerd ook met mijn emoties. Het ging niet goed met iemand binnen de familie en zojuist telefoontje gekregen dat hij overleden is.

Ik trek me nu even terug op dit forum.

2023 is in ieder geval niet mijn jaar op dit gebied 😓

Blijf vooral gezond allemaal 🌹
Hou je goed en kop op Nik! Sterkte.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Sorry mensen voor mijn soms zure reacties vandaag. Ik heb me soms onterecht misschien hier afgereageerd ook met mijn emoties. Het ging niet goed met iemand binnen de familie en zojuist telefoontje gekregen dat hij overleden is.

Ik trek me nu even terug op dit forum.

2023 is in ieder geval niet mijn jaar op dit gebied 😓

Blijf vooral gezond allemaal 🌹
Hou je taai Nik! Alle goeds
 

jitsevljds

Campingartiest
14 okt 2023
59
29
Sorry mensen voor mijn soms zure reacties vandaag. Ik heb me soms onterecht misschien hier afgereageerd ook met mijn emoties. Het ging niet goed met iemand binnen de familie en zojuist telefoontje gekregen dat hij overleden is.

Ik trek me nu even terug op dit forum.

2023 is in ieder geval niet mijn jaar op dit gebied 😓

Blijf vooral gezond allemaal 🌹
gecondoleerd en sterkte.:(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken