Een paar dingen die mij opvallen:
- Volgens mij is dit een heel erg typische Pinkpop-worp. Misschien zelf wel iets consistenter dan de voorgaande jaren toen nederhoppers naast verdwaalde indie-namen op de line up stonden.
- Pinkpop laat nogmaals zien dat 2024 een lastig jaar is voor headliners. Een echte mismatch zoals Disclosure op BKS zit er niet bij, maar Calvin Harris en Maneskin als headliners?
- De namen in het middensegment zijn echte Pinkpop-namen, maar (weer NBT, weer Greta, weer Royal Blood) komen wel heel snel weer op herhaling. Sam Smith is natuurlijk een prima naam voor PP. Limp Bizkit hadden ze best aan Paaspop kunnen gunnen.
- Tegelijkertijd zijn dit volgens mij de namen die de Pinkpop-bezoekers verwachten en daarom zal het nog best kunnen verkopen.
- Grotere Nederlandse namen: Froukje en Acda & de Munnik lagen voor de hand. Maar geen Jeugd van Tegenwoordig?
- De namen daaronder, zeker op die vrijdag. Ik heb werkelijk geen idee wat het allemaal is, maar ook dat is voor mij kenmerken voor de PP-line ups de afgelopen jaren.
- De ideeën om wat extra geld binnen te halen worden steeds wilder. De gegarandeerde campingplek is tot daar aan toe, maar het tuinterras, waar je vervolgens alsnog voor alle extra's mag betalen....
Alles bij elkaar is het gezien de moeite die ook andere festivals dit jaar hebben met het boeken van namen best een logische line up. Nu zien hoeveel last PP ervan heeft dat er, naast Ed Sheeran, geen grote knallers bovenaan het affiche staan.