Pinkpop 2024

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.934
3.975
Nu het stof is neergedaald. Voor degenen die gaan en voor de rest, stél je ging: wat zou je gaan kijken?

Ik trap wel af:

Tinlicker - Polyphia - Nathaniel Rateliff - Avril Lavigne - Maneskin

Froukje - Against The Current - Pendulum - NBT - Calvin Harris

Jane's Addiction - Hozier - Sam Smith - Ed Sheeran

Als ik voor werk naar Pinkpop mag/moet zal ik er wel bij zijn zoals de laatste jaren. De namen hierboven zitten geen must sees ofzo tussen, maar stel ik zou er zijn, zou ik naar het bovenstaande wel nieuwsgierig zijn ofzo.

Must: X
Wel zien: Acda en De Munnik, Royal Blood, Pendulum, Froukje, Greta van Fleet
Misschien uit nieuwgierigheid: Maneskin, Ed Sheeran, Sam Smith, Hozier, Limp Bizkit, Nothing But Thieves, Calvin Harris, Avril Lavigne
Ken ik niet: Cian Ducrot, Polyphia. Tinlicker, Jir11, Louis Tomlinson, Against The Current, Lauren Spencer Smith, Gideon, Calum Scott, Jane's Addiction

Zit dus heel veel in de categorie, als ik er zou zijn dan uit nieuwgierigheid maar eens kijken maar hoeft niet per se
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
dat staat toch alleen maar in de weg op het terrein?
misschien helemaal achter op het terrein voor de silent disco naast de tent-stage? en daar is in feite al zo iets dergelijks geprobeert te creeeren.

probleem alleen met zo'n terrein waar zo veel mensen zomaar zo'n plek als 'een tuinterras' kunnen betreden dat dat vraagt om extra beveiliging en alles hufterproof en veilig moet zijn. Iets wat op een afgebakend stukje beter te overzien is, zoals het Brand Bieren Terras bijvoorbeeld.

ik zie het er bij komen van zon tuinterras als iets qua aankleding en extra service waar blijkbaar vraag naar was?
misschien is dat zelf iets dat uit de enquete naar voor is gekomen, geen idee, dat laatste gok ik maar he
Ik begrijp deze opmerking niet zo.

Op Graspop staan er ook meerdere tribunes op het veld en hier is helemaal geen security bij nodig. Deze zijn niet afgebakend en zijn voor iedereen toegankelijk. Ze hadden ipv een skydeck ook prima zoiets kunnen neer zetten dat voor iedereen toegankelijk is. Als hier dus de vraag voor was, dan had het prima op een manier opgelost kunnen worden die voor iedereen een uitkomst bied in plaats van alleen voor de mensen die een achterlijk duur kaartje kopen. het is heerlijk om soms gewoon even zittend naar een optreden te kunnen kijken, zeker richting het einde van 3 of 4 dagen festival. zeker voor mensen die slecht ter been zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.367
6.595
Ik begrijp deze opmerking niet zo.

het is heerlijk om soms gewoon even zittend naar een optreden te kunnen kijken, zeker richting het einde van 3 of 4 dagen festival. zeker voor mensen die slecht ter been zijn.
Uiteraard...
Op Pinkpop zijn die plekken er ook wel, zelfs een tribune langs de tent, waarbij je de tent op een scherm kan volgen.

maar voor.specifiek dat nieuwe Tuinterras, lijkt me echt bedoeld als afgezonderde plek, binnen het festivalterrein (dus diegene hoeven het terrein niet af) met geen zicht op podia. Waar ook nog eet, drink en toilet/opfris etc gelegenheden zijn alleen voor dat gebied.

ik zou er zelf totaal geen gebruik van maken. Maar blijkbaar is er behoefte van mensen die zowat de hele dag liever op zo'n plek onder een parasol zitten en misschien pas naar het veld komen voordat de headliner begint of tussendoor een act die ze willen zien. En niet zomaar op het veld willen liggen bijvoorbeeld. Maar nog net niet zo veel willen betalen als op het Skydeck. Zo interpreteer ik het.

Ik denk ook, maar dat is een vermoeden, dat er veel mensen uit Zuid-Limburgse bedrijfsleven het Skydeck en straks ook het tuinterras gaan gebruiken voor netwerken en afspraken op achterkanten van bierviltjes...
 

Matthijs Slisser

Playlistbediener
16 feb 2016
28
5
punt is, hoe komen ze op het idee?

komt het idee uit vraag en aanbod?
het is ook vaak zo dat er wel grote groepen samen willen staan en dat ze wellicht hebben aangegeven in bijvoorbeeld een enquête dat vooraf zeker zouden willen stellen bijvoorbeeld bij verkoop?

misschien komt daar nog eens duidelijkheid over in een interview, gezien alle reacties op socials gaan journalisten hier wel wat over vragen neem ik aan...
Wij gaan sinds 2010 met een vriendengroep van plusminus 20 personen (waarvan er weer een aantal nog langer gaan) iedere editie van PP. We gaan altijd op tijd en hebben nooit een probleem gehad met een plek op camping B. Ik vul ieder jaar de enquête in, maar gereserveerde plekken, daar heb ik niet om gevraagd 😱.. de charme en lol van het rennen naar de plek op het veld waar je ieder jaar staat na het openen van de hekken is sinds enkele jaren eigenlijk al weg... doordat ze nu bepaalde velden met linten afzetten omdat ze eerst de achterste velden vol willen hebben..

Over de line up: Hopelijk komen er nog wat leuke bandjes bij. Wat britpop of rock (geen metal). Ben niet overtuigd nog en denk er voor het eerst over om wellicht niet te gaan, maar waarschijnlijk word ik wel weer over gehaald. Alle betaalde extraatjes op de camping en festivalterrein mogen van mij wegblijven. Het is allemaal al duur zat.
 
Laatst bewerkt:

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.100
500
👆🏼 wellicht dat dit soms onderschat wordt idd, geldt waarschijnlijk wel op aan groot deel (vaste/geregelde) bezoekers
Aan de andere kant denk ik toch dat veel limburgers concerten bezoeken in Koln, Dortmund en Düsseldorf. Op festival gebied iets minder.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.100
500
punt is, hoe komen ze op het idee?

komt het idee uit vraag en aanbod?
het is ook vaak zo dat er wel grote groepen samen willen staan en dat ze wellicht hebben aangegeven in bijvoorbeeld een enquête dat vooraf zeker zouden willen stellen bijvoorbeeld bij verkoop?

misschien komt daar nog eens duidelijkheid over in een interview, gezien alle reacties op socials gaan journalisten hier wel wat over vragen neem ik aan...
Misschien een soort van proefballonnetjes.Kijken wat wel werkt en wat niet.Lijkt wel of er steeds meer gepamperd moet worden toch heel anders dan vroeger.Er zal wel een markt voor zijn en ja er is schijnbaar genoeg animo en geld hiervoor zie glamping en skydeck.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.367
6.595
Misschien een soort van proefballonnetjes.Kijken wat wel werkt en wat niet.Lijkt wel of er steeds meer gepamperd moet worden toch heel anders dan vroeger.Er zal wel een markt voor zijn en ja er is schijnbaar genoeg animo en geld hiervoor zie glamping en skydeck.
misschien is dit een leuk artikel (uit 2022) daarover....

entertainmentbusiness.nl/live/premium-concert-en-festivalbeleving-neemt-vlucht/

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn waarom Pinkpop de extra luxe arrangementen toegevoegd heeft, waar het idee vandaan komt en wat met de inkomsten gebeurt staat hier allemaal in...

misschien verklaart dat ook wat
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.445
4.471

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.691
4.554
misschien is dit een leuk artikel (uit 2022) daarover....

entertainmentbusiness.nl/live/premium-concert-en-festivalbeleving-neemt-vlucht/

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn waarom Pinkpop de extra luxe arrangementen toegevoegd heeft, waar het idee vandaan komt en wat met de inkomsten gebeurt staat hier allemaal in...

misschien verklaart dat ook wat
Dat is al langer gaande. Kijk maar naar voetbalwedstrijden op de 2 hoogste niveaus. Alleen zijn BVO's afhankelijk van die extra inkomsten en festivals als Pinkpop niet. Maar goed afgekeken, dat wel. Het is wat het is trouwens, maar ik vind het wel jammer.
 

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
33
48
Zeker al langer gaande. Vliegmaatschappijen zijn bezig met adults-only delen zodat je niet naast kinderen hoeft te zitten. Net als dat je kunt van stoel wisselen door bij te betalen en noem maar op. De gehele leasemaatschappij zoals de CoolBlue reclames van lease-een-wasmachine.

Uiteindelijk is t gewoon de consument tot de laatste euro uitwringen onder de noemer “uniek, FOMO, belangrijk maken” die 5 eur terreinverzekering om op je vertrouwde camping te komen. Hebben ze niet zelf het aantal campings gereduceerd?
 

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
33
48
Het verschil blijft ook, staat de Bobo je in de weg of niet. Als jij op tribune X voetbal kijkt heb je geen last van de business seat. Maar dit ligt toch anders om redenen eerder verwoord
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.445
4.471
Dat is al langer gaande. Kijk maar naar voetbalwedstrijden op de 2 hoogste niveaus. Alleen zijn BVO's afhankelijk van die extra inkomsten en festivals als Pinkpop niet. Maar goed afgekeken, dat wel. Het is wat het is trouwens, maar ik vind het wel jammer.
Maar het is toch ook absurd dat mensen die er geld mee verdienen ook aangeven dat er vraag naar er is en dat "het er tijd voor is" en "men klaar is voor VIP". Dat is gewoon je eigen geldslurpende acties goedpraten.
 

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
33
48
wat een goede vergelijking is is de autobranche: die gaan ze straks een auto verkopen en dan kun je de stoelverwarming leasen per maand.

Of denk aan t kopen van de iphone 16 en als je wilt kunnen facetimen moet je een maandelijkse abbo afsluiten
 

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
33
48
goh wat kinderachtig joh
Ik weet niet zeker of dat over mijn post gaat of niet, maakt me ook niet uit. Wij worden het niet eens, hoeft ook niet, geen probleem.

Wij denken gewoon anders over toegevoegde waarde - ik zie die namelijk niet - ik zie enkel beprijzing voor wat er al was. Een vraag creëren voor een probleem wat niet bestond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom1617899894 en LIBOH

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.691
4.554
Het verschil blijft ook, staat de Bobo je in de weg of niet. Als jij op tribune X voetbal kijkt heb je geen last van de business seat. Maar dit ligt toch anders om redenen eerder verwoord
Ik zie de raakvlakken wel hoor. De diehard supporters, die ondanks welk voetbal ook gespeeld wordt, hun club blijven supporten en iedere maand moeten sparen om een seizoenkaart te kopen. Het familie/nostalgie publiek dat komt als het type voetbal hen bevalt. De CEO's/managers/huisjesmelkers die met hun gezin, personeel en/of klanten/zakenrelaties wedstrijden vanuit de skybox bekijken, want de 'sky is the limit' qua uitgaven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en premiumpop

Gebruikers die dit onderwerp bekijken