Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.367
6.595
Die zondag zal heel goed lopen als ik het hier om me heen mag geloven. Maar goed ik woon dan ook bij het epicentrum.
de tendens onder de vaste bezoekers is nog magertjes... echt benieuwd of die vrijdag of zaterdag 10:00 alsnog zwichten onder FOMO

grappige is, veel roepen dat vaker en uiteindelijk gaan ze soms toch
 

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
33
48
ik vraag me af hoeveel mensen, niet reagerend op fora of socials, gewoon weer gaan en Pinkpop accepteren zoals het zich ontwikkeld

dat zal de verkoop uiteindelijk ook uitwijzen waarschijnlijk
Enige vraag is of de minder-geinformeerde geinteresseerde de bredere ontwikkeling / pakketen al hebben meegekregen. In mijn vriendengroep gisteren niemand, totdat ik ze erop attent maakte. Want in de persberichten van gisteren 11.00u is dat allemaal niet belicht. Het ging enkel over het programmea en de 2 tarieven. En ja, wellicht koopt men dan ook enkel een dag/weekendkaart, des te beter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.367
6.595
Ik geloof dat het wel prima zal lopen hoor. Maar ze raken wellicht wel nog meer de oude rotten kwijt, de vrij vermogende vaste boomers.
dat geloof ik zeker...

ik weet ook heel zeker dat Pinkpop steeds meer oude rotten gaat verliezen aan Bospop, dat meen ik
die boeken toch heel erg prima voor die doelgroep
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.073
De ergernis zit bij de organisatie en die premium shit. Niet bij de bezoeker die een ticket koopt omdat ze Sheeran willen zien.
Hierop aanvullend: ik ben geen Pinkpop-ganger, wel een festivalliefhebber. Heb me gisteren even gemengd in de discussies, maar geen moment het gevoel gehad dat mijn afwijkende mening er niet mocht zijn. Fora zijn er natuurlijk om met elkaar thema's te bespreken die linken aan een gedeelde passie. Als we het allemaal met elkaar eens zouden zijn, wordt het al snel een saaie boel.

Goedbedoeld advies: laat een afwijkende mening niet direct voelen als een persoonlijke aanval. Mensen die iets anders vinden, bedoelen dat vrijwel nooit kwaad. Ik heb door de jaren heen flink wat vurige online discussies gevoerd met mensen, terwijl ik bij meetings in het echte leven lachend stond te proosten met diezelfde mensen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.691
4.551
Even iets anders: hebben de Landgravenaren (of Landgravers, klinkt wel cooler) nog iets gezien cq meegekregen van die vakantiewoningen op het terrein van camping B?
Reed dit weekend langs, maar zag geen werkzaamheden.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
287
168
de tendens onder de vaste bezoekers is nog magertjes... echt benieuwd of die vrijdag of zaterdag 10:00 alsnog zwichten onder FOMO

grappige is, veel roepen dat vaker en uiteindelijk gaan ze soms toch
Soms blijft er uiteindelijk niet veel over om uit te kiezen. Niet iedereen heeft zin of de mogelijkheden om nog een aantal KM verder naar België af te reizen voor Graspop of RW.
Graspop lijkt mij ook leuk, maar 4 dagen metal, rock en hardcore vindt ik ook iets teveel van het goede.
RW wat ook weer 4 dagen is. Toch een extra dag erbij wat mee gaat tellen op een gegeven moment als je ouder word. Eigenlijk 5 dagen, want je wilt natuurlijk ook een mooie camping spot hebben.
En 1 dagje gaan is toch net weer te weinig.
DTRH is in een zucht uitverkocht zonder dat je iets van een line-up kunt vergelijken en dan blijft BKS over. Wat soms net te alternatief programmeert voor sommige. Dan kom je toch weer bij PP uit. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
81
69
Even iets anders: hebben de Landgravenaren (of Landgravers, klinkt wel cooler) nog iets gezien cq meegekregen van die vakantiewoningen op het terrein van camping B?
Reed dit weekend langs, maar zag geen werkzaamheden.
Ik las hier ook een keer dat er werkzaamheden waren op camping A? Wat zijn ze daar dan aan het veranderen?
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
346
308
Ik denk dat het heel wrang kan uitpakken als er dan straks parasols ongebruikt worden op dat terras terwijl er elders te weinig schaduw is.
Massaal de afscheidingen overstappen, extra winst dat ze pakken moeten ze weer uitgeven aan extra beveiliging ;)

Let maar op, pinkpop/media gaat hét RATM optreden weer uitmelken tot er niks meer te melken valt. maar wel voor een hangmatje het handje ophouden voor een paar schamele centen. oh the irony
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
343
288
Mijn oudste dochter is gek van Ed Sheeran. Maar dan wil mijn jongste dochter ook mee. Vriendin uiteraard ook.
Dan kost een dagje 4x 145 = 600 + parkeren 50 plus dag eten en drinken 100. Dan ben je voor een dagje minimaal 750 euro kwijt. Dat gaat toch nergens meer over?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.445
4.471
Mijn oudste dochter is gek van Ed Sheeran. Maar dan wil mijn jongste dochter ook mee. Vriendin uiteraard ook.
Dan kost een dagje 4x 145 = 600 + parkeren 50 plus dag eten en drinken 100. Dan ben je voor een dagje minimaal 750 euro kwijt. Dat gaat toch nergens meer over?
Dat is veel geld ja, maar ga eens naar de ArenA met z'n vieren. Zelfde geld ben ik bang, en nu krijg je er wel nog wat andere acts bij. Maar €145 is er zeker over ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en premiumpop

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
287
168
Mijn oudste dochter is gek van Ed Sheeran. Maar dan wil mijn jongste dochter ook mee. Vriendin uiteraard ook.
Dan kost een dagje 4x 145 = 600 + parkeren 50 plus dag eten en drinken 100. Dan ben je voor een dagje minimaal 750 euro kwijt. Dat gaat toch nergens meer over?
Voor Ed Sheeran in de Arena was je misschien iets minder kwijt geweest, maar zal niet veel schelen. En hier heb je een hele dag nog andere bandjes die je kunt gaan bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
287
168
Ben wel benieuwd hoeveel vaste gasten tickets ze gaan verkopen en of een camping nu van te voren al uitverkocht kan gaan raken?
Dan krijg je toch paniek voetbal dat iedereen kaarten gaat kopen en straks ticketswap volstaat met iedereen die denkt weer wat te kunnen verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.952
2.700
Soms blijft er uiteindelijk niet veel over om uit te kiezen. Niet iedereen heeft zin of de mogelijkheden om nog een aantal KM verder naar België af te reizen voor Graspop of RW.
Graspop lijkt mij ook leuk, maar 4 dagen metal, rock en hardcore vindt ik ook iets teveel van het goede.
RW wat ook weer 4 dagen is. Toch een extra dag erbij wat mee gaat tellen op een gegeven moment als je ouder word. Eigenlijk 5 dagen, want je wilt natuurlijk ook een mooie camping spot hebben.
En 1 dagje gaan is toch net weer te weinig.
DTRH is in een zucht uitverkocht zonder dat je iets van een line-up kunt vergelijken en dan blijft BKS over. Wat soms net te alternatief programmeert voor sommige. Dan kom je toch weer bij PP uit. :)
Dat is ook echt het ding. Er zijn denk ik een hoop mensen in deze regio, die normaal concerten en andere festivals al snel te ver weg vinden, die blijven inderdaad hangen op Pinkpop.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.289
2.621
Zojuist me toch wat meer verdiept in de campingplaats. Ik slaap gewoon thuis en kan op de fiets naar Pinkpop gaan.

Maar voor de mensen die van ver komen snap ik dat dit echt tegenvallers zijn en je demotiveert om te gaan. Ik had begrepen dat er alleen voor grote groepen een plek kan worden gereserveerd maar het kan zelfs voor kleine groepen. Dit gaat inderdaad nergens over en is zelfs op SZiget niet.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.289
2.621
Gevaarlijke zet van Pinkpop op dit gebied. Dat tuinterras zal door veel mensen worden geaccepteerd. Maar die campingplaats is toch wel gevoelig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.367
6.595
Gevaarlijke zet van Pinkpop op dit gebied. Dat tuinterras zal door veel mensen worden geaccepteerd. Maar die campingplaats is toch wel gevoelig.
punt is, hoe komen ze op het idee?

komt het idee uit vraag en aanbod?
het is ook vaak zo dat er wel grote groepen samen willen staan en dat ze wellicht hebben aangegeven in bijvoorbeeld een enquête dat vooraf zeker zouden willen stellen bijvoorbeeld bij verkoop?

misschien komt daar nog eens duidelijkheid over in een interview, gezien alle reacties op socials gaan journalisten hier wel wat over vragen neem ik aan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.367
6.595
Dat is ook echt het ding. Er zijn denk ik een hoop mensen in deze regio, die normaal concerten en andere festivals al snel te ver weg vinden, die blijven inderdaad hangen op Pinkpop.
👆🏼 wellicht dat dit soms onderschat wordt idd, geldt waarschijnlijk wel op aan groot deel (vaste/geregelde) bezoekers
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Gebruikers die dit onderwerp bekijken