Pinkpop 2024

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
378
316
Ik ken de menukaart van het Wilhelmina deck niet. Er is een bar, en ik meen dat bier, wijn en fris gratis was, dat er hapjes langskomen af en toe, en dat je er ook voor niks een frietje enzo kunt krijgen. Locker is daar ook gratis, en je je krijgt het zonnehoedje van Amnesty cadeau.


Hier is de copy-paste van de website:

WEEKENDPRIJS: € 895,-​


Het Wilhelmina Sky Deck is de ideale plek om in hogere sferen te genieten op ons festivalterrein. Een weekendticket voor het Wilhelmina Sky Deck is inclusief:
  • Eigen entree tot het festivalterrein
  • Toegang tot het exlusieve verhoogde Wilhelmina Sky Deck
  • Overdekte hospitality area op het Sky Deck
  • Onbeperkt drankjes (bier, wijn en fris)
  • Verse koffie bereid door een Barista
  • Culinaire hapjes en gerechtjes op het Sky Deck
  • Toegang tot het voorvak van de South Stage en North Stage
  • Watergespoelde toiletten
  • Lockers
  • Muntenautomaten
  • Een Amnesty International Pinkpop-hoedje
  • De mogelijkheid tot het later bijkopen van een nabijgelegen parkeerplaats.
Bij de Skydeck zitten Gin/Tonics enzo ook inbegrepen.
Genoeg mensen die 4 blikjes naar buiten meenemen voor vrienden op het veld... Mag wel wat betere controle op komend jaar
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Niet mee eens. Vind Pinkpop zeker zijn eigen charme hebben. Echter, door zoveel te veranderen als ze nu doen loop wel het risico dat je ons, die vaste bezoeker, kwijt raakt. En dan bedoel ik zowel de programmering als alle nieuwe betaalde fratsen.
Maar die vaste bezoeker is toch niet duurzaam? Telkens hetzelfde recept is ook maar zo-zo.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Bij de Skydeck zitten Gin/Tonics enzo ook inbegrepen.
Genoeg mensen die 4 blikjes naar buiten meenemen voor vrienden op het veld... Mag wel wat betere controle op komend jaar
Haha dat maakt het allemaal nog triester joh. Ik koop zo'n kaart van 895 euro, en dan druk ik jullie wel af en toe een blikje van 10 euro in de handen. Lekker tof doen...
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Vooruit dan, aangezien ik schijnbaar een VIP ben...

@RickHuissen
> Het feit alleen al dat de term VIP genoemd wordt... 🤮
Dat is het laatste wat ik mezelf zie. En geen kreet die ik zou gebruiken.

> Je bent in de verste verte geen Very Important Person als je (teveel) extra centen uitgeeft t.o.v. anderen en daar dan voor beloond wordt met extraatjes.
Correct

>Je bent slechts een wandelende pinpas. Het probleem is dat als je grof geld bijbetaald voor die onzin, je ook iets terug verwacht.
Deels correct, ik ben geen wandelende pinpas, ik maak een overweging of ik het extra bedrag het waard vind t.o.v hetgeen ik extra ontvang. De sport bij mij was uiteraard wel om het met gesloten beurs verder vol te houden die dag. Dus nee, geen wandelende pinpas en ik zal je nog een geheimpje verklappen: Ik moet daar gewoon voor werken.

>Dus je drinkt wel gratis dezelfde biertjes en eet wel gratis dezelfde pizzapunten, maar eigenlijk ook weer niet, want je hebt ze op voorhand al dubbel en
>dwars afgerekend. En dus ga je vanaf je verhoging 'woohoo' roepen of selfies schieten met het proletariaat op de achtergrond, om je nutteloze extra
>uitgave naar jezelf toe te rechtvaardigen...
Ehm, nee. Ze hebben wel een ander aanbod 'daarboven'. Van Melick is echt een hele fijne cateraar. En ik heb de rekensom gemaakt elders op dit forum. (Daar hoef je het niet voor te doen, niet rendabel) Mijn avatar is inderdaad de selfie vanaf de skydeck. Zonder plebs.
Niet om mij te verheffen, maar omdat het (waarschijnlijk) een unieke ervaring is.

Elders op dit forum heb ik mijn ervaring gedeeld. Ook mijn echte motivatie om er voor te kiezen.
Dat ga ik niet herhalen hier, maar wel spoileren dat "omdat ik me verheven voel boven de proleten" er niet tussen staat.

Stop (niet alleen jij) aub met invullen wat ik allemaal denk. Dat is er maar 1 die dat weet.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ehm, nee. Ze hebben echt een ander aanbod 'doorboven'. Van Melick is echt een hele fijne cateraar.
Dat is opzich ook wel een puntje om aan de lijst ergernisjes toe te voegen imo haha.

Hoe was de sfeer op dat Deck?
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Dat is opzich ook wel een puntje om aan de lijst ergernisjes toe te voegen imo haha.

Hoe was de sfeer op dat Deck?

Niet aan ergeren joh. Echt, het is zo zonde.

De sfeer heb ik al eens vergeleken met een all inclusive resort. Op zich hartstikke leuk, maar als je niet van dat resort afkomt, beleef je het land niet.
Vergelijkbaar. Er is geen festivalsfeer daar. (In mijn beleving dan he) Vandaar ook dat ik vooral op het veld te vinden was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Het is geen bewezen strategie aanpassen of een gekozen nieuwe koers varen imo. Het is niet anders kunnen omdat er geen alternatieven zijn. Als het volgend jaar weer kan zal het wel weer een rijtje met PJ, Muse en Metallica zijn.

En as ze echt fris hadden willen boeken had inderdaad Dua Lipa er gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Anyway, t
Het is geen bewezen strategie aanpassen of een gekozen nieuwe koers varen imo. Het is niet anders kunnen omdat er geen alternatieven zijn. Als het volgend jaar weer kan zal het wel weer een rijtje met PJ, Muse en Metallica zijn.

En as ze echt fris hadden willen boeken had inderdaad Dua Lipa er gestaan.
Dat vind ik dus onzin. Dua Lipa is echt niets frisser dan Maneskin, en Ed Sheeran. Hoort gewoon in dat rijtje thuis, niets meer niets minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Het is geen bewezen strategie aanpassen of een gekozen nieuwe koers varen imo. Het is niet anders kunnen omdat er geen alternatieven zijn. Als het volgend jaar weer kan zal het wel weer een rijtje met PJ, Muse en Metallica zijn.

En as ze echt fris hadden willen boeken had inderdaad Dua Lipa er gestaan.
Het mag duidelijk zijn dat Dua Lipa gewoonweg niet beschikbaar was tijdens Pinkpop, toch? Die doe zo vroeg in de festivalzomer nog geen shows.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Ik weiger gewoon te geloven dat het de échte koers is. Ze hebben gewoon naast twee klappers gegrepen, om dan nu met een artikel te komen waarin ze zowat heilig worden verklaard omdat zat Louis Tomlison en Froukje boeken vind ik wat erover.

"Maar zo hou je altijd wat. De line-up van Pinkpop 2024 is bovenal meer dan ooit een samenhangend geheel. Er zit consistentie in de richting die het festival op wil, in plaats van verdwaalde indie (The War on Drugs, Courtney Barnett, Parcels) of metal (Hollywood Vampires, Deftones, The Hu) acts op hoge spots erbij te boeken. Pinkpop laat meer dan andere jaren een duidelijke visie zien: een koers waarmee ze nog jaren vooruit denken te kunnen, in plaats van te moeten vertrouwen op telkens datzelfde rijtje van 15 rockacts."

- Maar wát is die visie dan? Er staan gewoon weer rockbands als Royal Blood en Greta bovenaan het affiche? Het is niet alsof ze écht full pop zijn gegaan he.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Maar wat is nu de kritiek precies? We zitten al jaren te zeuren dat er nieuwe headliners moeten komen, nu zijn er letterlijk 3 nieuwe headliners en dan is het weer niet goed. Ik snap niet waarom bepaalde mensen zich nog druk maken om Pinkpop, besef gewoon dat het jouw festival niet meer is.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Maar wat is nu de kritiek precies? We zitten al jaren te zeuren dat er nieuwe headliners moeten komen, nu zijn er letterlijk 3 nieuwe headliners en dan is het weer niet goed. Ik snap niet waarom bepaalde mensen zich nog druk maken om Pinkpop, besef gewoon dat het jouw festival niet meer is.
Ik heb weinig kritiek hoor, vind het een te verwachten Pinkpol line up anno 2023. Vind het alleen jammer dat er wordt gedaan alsof dit te maken heeft met visie. Tuurlijk, MOJO kan fijn haar tiktokkers kwijt op Pinkpop, en pop krijgt in hogere mate een aandeel (al zou ik ook eens terugkijken naar de zaterdag van 2015). Als alles volgens plan was gelopen was het waarschijnlijk Maneskin / Pearl Jam / Ed Sheeran.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
378
316
Ben toch vooral benieuwd hoe Calvin Harris wordt ingezet.
Is het echt een volledige headliner slot tot 00.00?
Of hebben ze weer wat verlenging en mag hij 00.00-1.30 draaien zoals Armin in 2019? En missen we de naam die op de plek van The Cure toen stond
 

Marijn_

Playlistbediener
5 nov 2023
45
17
Ik weiger gewoon te geloven dat het de échte koers is. Ze hebben gewoon naast twee klappers gegrepen, om dan nu met een artikel te komen waarin ze zowat heilig worden verklaard omdat zat Louis Tomlison en Froukje boeken vind ik wat erover.

"Maar zo hou je altijd wat. De line-up van Pinkpop 2024 is bovenal meer dan ooit een samenhangend geheel. Er zit consistentie in de richting die het festival op wil, in plaats van verdwaalde indie (The War on Drugs, Courtney Barnett, Parcels) of metal (Hollywood Vampires, Deftones, The Hu) acts op hoge spots erbij te boeken. Pinkpop laat meer dan andere jaren een duidelijke visie zien: een koers waarmee ze nog jaren vooruit denken te kunnen, in plaats van te moeten vertrouwen op telkens datzelfde rijtje van 15 rockacts."

- Maar wát is die visie dan? Er staan gewoon weer rockbands als Royal Blood en Greta bovenaan het affiche? Het is niet alsof ze écht full pop zijn gegaan he.
ik denk dat ze een beetje hetzelfde wilde doen als vorig jaar. met 2 pop headliners (alleen dan wat frisser zegmaar) en dan 1 oude vertrouwde. maar dat ze gewoon geen goede headliners konden vinden voor categorie 'oude vertrouwde' dit jaar.
 

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
63
56
Van de ene kant baal ik ook wel erg van de line-up, maar van de andere kant snap ik juist wel de koers waar ze heen willen gaan. Ik ben zelf ook nog maar 21 jaar maar had ook graag meer gitaren gezien. Maar alsnog ben ik erbij volgend jaar. Als je de reacties kijkt op de video op TikTok (dat ene populaire mediaplatform wat vele hier onbekend is blijkt :censored:) zijn de reacties lovend voor deze line-up. En dan zie je wel dat ze het goed doen om het festival toekomstbestendig te maken. Het is niet iedereen z'n smaak maar dit soort artiesten zal vooral jeugd aantrekken naar Landgraaf.

Daarnaast ben ik het wel eens met de extra toevoegingen aan je dure kaarten. Complete onzin wmb. Hopelijk veranderd er niet veel op de campings doordat er groepen gaan reserveren want tot dusver is mijn ervaring dat wij (ook met een grote groep waarbij enkele later komen) nog geen een keer problemen hebben ervaren dat we niet met z'n alle bij elkaar hebben kunnen liggen. Gewoon van te voren beetje ruimte vrijhouden en ook zeggen tegen je mede-campeerders, elke campinggast zegt oh ja is prima ga ik 5 meter verder liggen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Vooruit dan, aangezien ik schijnbaar een VIP ben...

@RickHuissen
> Het feit alleen al dat de term VIP genoemd wordt... 🤮
Dat is het laatste wat ik mezelf zie. En geen kreet die ik zou gebruiken.

> Je bent in de verste verte geen Very Important Person als je (teveel) extra centen uitgeeft t.o.v. anderen en daar dan voor beloond wordt met extraatjes.
Correct

>Je bent slechts een wandelende pinpas. Het probleem is dat als je grof geld bijbetaald voor die onzin, je ook iets terug verwacht.
Deels correct, ik ben geen wandelende pinpas, ik maak een overweging of ik het extra bedrag het waard vind t.o.v hetgeen ik extra ontvang. De sport bij mij was uiteraard wel om het met gesloten beurs verder vol te houden die dag. Dus nee, geen wandelende pinpas en ik zal je nog een geheimpje verklappen: Ik moet daar gewoon voor werken.

>Dus je drinkt wel gratis dezelfde biertjes en eet wel gratis dezelfde pizzapunten, maar eigenlijk ook weer niet, want je hebt ze op voorhand al dubbel en
>dwars afgerekend. En dus ga je vanaf je verhoging 'woohoo' roepen of selfies schieten met het proletariaat op de achtergrond, om je nutteloze extra
>uitgave naar jezelf toe te rechtvaardigen...
Ehm, nee. Ze hebben echt een ander aanbod 'doorboven'. Van Melick is echt een hele fijne cateraar. En ik heb de rekensom gemaakt elders op dit forum. (Daar hoef je het niet voor te doen, niet rendabel) Mijn avatar is inderdaad de selfie vanaf de skydeck. Zonder plebs.
Niet om mij te verheffen, maar omdat het (waarschijnlijk) een unieke ervaring is.

Elders op dit forum heb ik mijn ervaring gedeeld. Ook mijn echte motivatie om er voor te kiezen.
Dat ga ik niet herhalen hier, maar wel spoileren dat "omdat ik me verheven voel boven de proleten" er niet tussen staat.

Stop (niet alleen jij) aub met invullen wat ik allemaal denk. Dat is er maar 1 die dat weet.

Martinez, het is een betoog waarin ik klaag over het feit dat het festival kiest voor dit soort updates. Om een punt uit de festivaltaart op te schmucken, en voor meer geld in de etalage te zetten. Als het er extra bij was gekomen zonder dat het ten koste gaat van iets anders, en er is een een markt voor, en je genereert zo wat extra geld, dan snap ik die drijfveer. Maar het terrein (en dat is mijn ervaring) is er gewoon slechter van geworden. De doorstroom, de ontstane kleedjesmarkt, het bedrukte gevoel. Het zijn gevolgen van de komst van dat deck. En dan noemen ze dat ding een VIP deck, een afkorting die ik per definitie al fout vind, omdat hij nagenoeg overal wordt toegepast in de vorm van 'extra lappen' en dan noemen we je 'belangrijk'. Dat vind ik wel het laatste wat thuishoort op een festival. Betalen voor extraatjes hoeft niets mis mee te zijn, maar met deze uitwerking vind ik dat ze de plank misslaan, doordat er een negatief effect aan zit voor een hoop andere bezoekers...

En vervolgens boor ik de mensen die er gebruik van maken de grond in. Dat is enorm zwart-wit, zwaar overdreven, en veel te generaliserend. Ik doe dat om mijn punt te maken, refererend naar o.a. het voorbeeld van al die misselijkmakende hipsters op Coachella die de indruk maken er alleen te komen om aan anderen te laten zien dat ze er geweest zijn. Daar zit verder helemaal niets persoonlijks in. Maar ik was heel fel, dus ik vind het heel erg logisch dat je reageert, want door het generaliseren stampte ik automatisch op o.a. jouw tenen. Uitstekend dat je reageert met een tegengeluid...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken