Pinkpop 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Bijzonder dat Festileaks nu op de voorpagina zo'n verouderd lijstje met PP-geruchten plaatst. Dat kan beter, want:

Ed Sheeran: ja, best een kanshebber, maar die naam had een maand geleden al aangekondigd kunnen worden.
Smashing Pumpkins: zoals FL zelf al zegt: dat is geen headliner meer
Dua Lipa: het is niet meer de vraag "of ze festivals doet" want ze is al aangekondigd voor Werchter. Het is eerder de vraag of Mojo haar op Pinkpop wil/kan programmeren
Acda en de Munnik: staan er ongetwijfeld, maar het gaat hier om de headliners, en komend jaar staan ze op iedere dorpsbraderie.
BMTH: zoals hier eerder al gezegd uitgesloten met het huidige schema
The Cure: tenzij Primavera morgen met nieuws komt voorlopig geen festivals
Bon Jovi, Coldplay: doen die festivals dan?

In lijstje ontbreekt Maneskin, die headliner zijn op Rock Werchter en in dit moeilijke boekingsjaar zeker kanshebber is voor Pinkpop.
En de berichten dat vaste krachten Pearl Jam en Metallica (is die laatste alweer ontkracht?) weer festivals doen.
Het verhaal van Limp Bizkit (dat zou geen headlinermateriaal mogen zijn, maar dat zijn ze op de Lollapalooza's wel, dus die krijgen vast een hoge plek) ontbreekt ook.
 
Laatst bewerkt:

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Bijzonder dat Festileaks nu op de voorpagina zo'n verouderd lijstje met PP-geruchten plaatst. Dat kan beter, want:

Ed Sheeran: ja, best een kanshebber, maar die naam had een maand geleden al aangekondigd kunnen worden.
Smashing Pumpkins: zoals FL zelf al zegt: dat is geen headliner meer
Dua Lipa: het is niet meer de vraag "of ze festivals doet" want ze is al aangekondigd voor Werchter. Het is eerder de vraag of Mojo haar op Pinkpop wil/kan programmeren
Acda en de Munnik: staan er ongetwijfeld, maar het gaat hier om de headliners, en komend jaar staan ze op iedere dorpsbraderie.
BMTH: zoals hier eerder al gezegd uitgesloten met het huidige schema
The Cure: tenzij Primavera morgen met nieuws komt voorlopig geen festivals
Bon Jovi, Coldplay: doen die festivals dan?

In lijstje ontbreekt Maneskin, die headliner zijn op Rock Werchter en in dit moeilijke boekingsjaar zeker kanshebber is voor Pinkpop.
En de berichten dat vaste krachten Pearl Jam en Metallica (is die laatste alweer ontkracht?) weer festivals doen.
Het verhaal van Limp Bizkit (dat zou geen headlinermateriaal mogen zijn, maar dat zijn ze op de Lollapalooza's wel, dus die krijgen vast een hoge plek) ontbreekt ook.
Heb sowieso het idee dat de frontpage redactie en forumredactie 2 totaal verschillende werelden zijn.
 

Marijn_

Playlistbediener
5 nov 2023
45
17
op welke dagen announced pinkpop normaal? ik kan me iets herinneren van zaterdagen en maandagen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
op welke dagen announced pinkpop normaal? ik kan me iets herinneren van zaterdagen en maandagen?
geen pijl op te trekken...


Kans op Pinkpop heel klein.

Maar zie dit vandaag overal voorbij komen.
Volgens het artikel sowieso hele zomer in de USA.
dat is wel een uitzonderlijke naam he... wie verwacht zo'n statuur?
als Pinkpop/Mojo een act als Stones of AC/DC of dergelijke kan neerzetten, zou wel heul erg knap zijn...

ik ben momenteel bang dat we wachten op een tegenvaller/tegenvallers... ?
maar dan ook headliners die met moeite de 60.000 bezoekers per dag gaan aantikken.
 

Marijn_

Playlistbediener
5 nov 2023
45
17
Ik was eerst vrij biased over Maneskin. ik was er niet heel erg enthousiast over. Maar ik dacht dat ik ze maar een kans moest geven. Dus ik heb hun nieuwste album geluisterd en wat live beelden bekeken.

Naar mijn mening is Maneskin nu zeker wel headliner waardig haha.
Ik raad mensen echt aan om hun album te luisteren.
 

Marijn_

Playlistbediener
5 nov 2023
45
17
Ik was eerst vrij biased over Maneskin. ik was er niet heel erg enthousiast over. Maar ik dacht dat ik ze maar een kans moest geven. Dus ik heb hun nieuwste album geluisterd en wat live beelden bekeken.

Naar mijn mening is Maneskin nu zeker wel headliner waardig haha.
Ik raad mensen echt aan om hun album te luisteren.
ik heb hier wel zin in
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
geen pijl op te trekken...



dat is wel een uitzonderlijke naam he... wie verwacht zo'n statuur?
als Pinkpop/Mojo een act als Stones of AC/DC of dergelijke kan neerzetten, zou wel heul erg knap zijn...

ik ben momenteel bang dat we wachten op een tegenvaller/tegenvallers... ?
maar dan ook headliners die met moeite de 60.000 bezoekers per dag gaan aantikken.
Dat gevoel krijg ik langzamerhand ook,of zitten ze toch te wachtten dat eindelijk PJ hun tour aankondigt ??Is imo dan een zwaktebod.Deze week misschien eens eindelijk nieuws....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Ik was eerst vrij biased over Maneskin. ik was er niet heel erg enthousiast over. Maar ik dacht dat ik ze maar een kans moest geven. Dus ik heb hun nieuwste album geluisterd en wat live beelden bekeken.

Naar mijn mening is Maneskin nu zeker wel headliner waardig haha.
Ik raad mensen echt aan om hun album te luisteren.
Toen het uitkwam hoopte ik dat het me zou inzien waar de hype over gaat maar oprecht een van de slechtste albums die ik in de laatste jaren gehoord heb.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
geen pijl op te trekken...



dat is wel een uitzonderlijke naam he... wie verwacht zo'n statuur?
als Pinkpop/Mojo een act als Stones of AC/DC of dergelijke kan neerzetten, zou wel heul erg knap zijn...

ik ben momenteel bang dat we wachten op een tegenvaller/tegenvallers... ?
maar dan ook headliners die met moeite de 60.000 bezoekers per dag gaan aantikken.
Ik verwacht een lastig jaar voor Pinkpop, en dat hebben ze zelf in dat interview ook al wel gezegd (dat ze dit jaar met namen hopen te komen).
Er tourt kennelijk weinig en Mojo wil ook gewoon stadions en Goffertparken vullen, en hun andere festivals (in het bijzonder DTRH en Bospop die ongeveer in dezelfde periode zijn). Ook een Dua Lipa is daardoor voor Pinkpop verre van zeker, ondanks de RW-aankondiging. Pinkpop is voor Mojo niet perse eerste keuze, wat Rock Werchter in België wel is.

Ik verwacht morgen nog wel wat mooie namen bij de Primavera-worp, maar die namen zullen in Nederland eerder voor DTRH, BKS of LL zijn dan voor Pinkpop.

Maneskin lijkt mij voor Pinkpop wel een zekerheid. Dua Lipa vind ik onzeker, want die kan Mojo overal neerzetten. Misschien dat er nog een 'verrassing' als Lenny Kravitz langskomt. Of de zoveelste keer Pearl Jam of Metallica natuurlijk...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
is er iemand die Gideon volgt overigens?
...dat ziet er mij inmiddels naar uit dat die 2024 geen mainstage of Noord kan halen (geloof niet daar hier veel mensen daar treurig om zijn?)

crickets GIF
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.731
1.896
Ni kan ik mij vergissen maar ik dacht dat ze hadden aangegeven dat het minder stressen was dan andere jaren??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ni kan ik mij vergissen maar ik dacht dat ze hadden aangegeven dat het minder stressen was dan andere jaren??
in het artikel in De Limburger (3 november) stond:

„Een woordvoerster van het festival in Landgraaf laat weten dat Pinkpop inderdaad een stuk later is dan vorig jaar met de eerste grote vis."

„We hopen dit jaar in ieder geval nog de eerste namen bekend te maken.”

„We willen altijd wel al wat namen aangekondigd hebben voordat we de tickets gaan verkopen. Maar ook die ticketverkoop hopen we nog dit jaar te starten.”
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
150
118
in het artikel in De Limburger (3 november) stond:

„Een woordvoerster van het festival in Landgraaf laat weten dat Pinkpop inderdaad een stuk later is dan vorig jaar met de eerste grote vis."

„We hopen dit jaar in ieder geval nog de eerste namen bekend te maken.”

„We willen altijd wel al wat namen aangekondigd hebben voordat we de tickets gaan verkopen. Maar ook die ticketverkoop hopen we nog dit jaar te starten.”
Dat klinkt toch niet erg positief. Zijn nu wel 3 weken verder natuurlijk.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Al kan ik ze zeker wel waarderren, met 3 albums uit zou Maneskin toch wel een hele kleine headliner zijn voor Pinkpop naar mijn idee. Kan me niet voorstellen dat je daarvoor >130 euro voor een dagkaart voor kunt vragen.

Achja, een rustige dag is ook wat waard :)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Al kan ik ze zeker wel waarderren, met 3 albums uit zou Maneskin toch wel een hele kleine headliner zijn voor Pinkpop naar mijn idee. Kan me niet voorstellen dat je daarvoor >130 euro voor een dagkaart voor kunt vragen.

Achja, een rustige dag is ook wat waard :)
Ze zijn ook headliner op Rock Werchter....
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Eerst maar eens kijken of ze ook op Pinkpop staan. Kan ook een ander festival worden. DTRH lijkt me ook kanshebber.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
Al kan ik ze zeker wel waarderren, met 3 albums uit zou Maneskin toch wel een hele kleine headliner zijn voor Pinkpop naar mijn idee. Kan me niet voorstellen dat je daarvoor >130 euro voor een dagkaart voor kunt vragen.

Achja, een rustige dag is ook wat waard :)
Tsja als je niks beter kunt strikken,dan hoop ik wel dat er een goed dagprogramma er tegenover staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken