Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.511
6.183
Maneskin heeft daar echt niets te zoeken. Ik ga naar een DTRH om net de Maneskins en Imagine Dragons van deze wereld te ontlopen.

Maar wel heel benieuwd naar die eerste Pinkpop naam!
Maneskin en Imagine Dragons in 1 zin vind ik dan ook wel weer wat haha.

Stonden ook op Primavera toch? Daar zie ik de Draken niet snel staan.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Laatste headliner(s) Graspop ook gelekt, en is geen Metallica. Dit maakt hopelijk de weg vrij voor Metallica op PP.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Laatste headliner(s) Graspop ook gelekt, en is geen Metallica. Dit maakt hopelijk de weg vrij voor Metallica op PP.
hoe groot is de kans?

Kereltje noemde nog wat opties in Belgie waar Metallica eerder niet stond... Een extra datum in Belgie is vooralsnog meer logisch naast Hellfest (die al vrijwel 99% is door Zegut). En gezien Metallica zelf zei dat er 2 data bij kwamen, is de kans voor Nederland sowieso al minimaler door vorig jaar 2x ArenA en nog geen BE datum?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Geldt dan ook voor Maneskin
kleine nuance, die stonden niet als headliner in 2022...

edit:
maar idd, niet echt Pinkpop achtig om zo snel achter elkaar zo'n hoog geplaatste acts te boeken....
al is dat in verleden wel eens geweest, bijvoorbeeld Kings of Leon 2011 - 2013 2x headliner, Live 2000 - 2002 1x sub en daarna headliner, Lenny Kravitz 2 x sub
 
Laatst bewerkt:

pinkpopper532

Playlistbediener
5 dec 2022
19
16
Maneskin heeft daar echt niets te zoeken. Ik ga naar een DTRH om net de Maneskins en Imagine Dragons van deze wereld te ontlopen.

Maar wel heel benieuwd naar die eerste Pinkpop naam!
Ze gaan op een festival in Nederland komen, en ik weet van bronnen dat het niet PP gaat zijn. mocht dit toch zijn ben ik zelf ook verbaasd.
DTRH is hetzelfde weekend als RW dus de oversteek is snel gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Ik ga ervan uit dat er een goede reden was om Greenday niet op PP te zetten en ben dus nog hoopvol :)
Als die reden Maneskin blijkt te zijn, ben ik toch wel teleurgesteld.

Maar Lenny op PP zou toch niet echt een verassing zijn? Zou de 6e keer worden.
De goede reden om Greenday niet op PP te zetten is dat die een eigen show hebben.
En Lenny zou alleen verrassend zijn omdat die naam op dit moment nog niet erg rondgaat (en we die eigenlijk op Bospop zouden verwachten)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
De goede reden om Greenday niet op PP te zetten is dat die een eigen show hebben.
En Lenny zou alleen verrassend zijn omdat die naam op dit moment nog niet erg rondgaat (en we die eigenlijk op Bospop zouden verwachten)
Maar Lenny is ook gewoon weinig relevant over een discussie over headliners, iets wat hij zeker niet (meer) is.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Black Pumas naar NOS Alive in 11 juli. hopelijk ook juni data in EU... imo zeer welkom op Pinkpop!
Black Pumas staan de week voor PP nog in de VS.
Hun show in AFAS is geboekt door Friendly Fire, en niet uitverkocht.
Ik denk dat je die niet op PP hoeft te verwachten.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
De goede reden om Greenday niet op PP te zetten is dat die een eigen show hebben.
Doen allebei komend jaar, zowel festivals als eigen show met bijv. Nothing but Thieves als support. Zou in mijn ogen dus niet de reden zijn voor de voorkeur naar Gelredome.

Maar Lenny is ook gewoon weinig relevant over een discussie over headliners, iets wat hij zeker niet (meer) is.
En eens, Lenny is een leuke dagopvulling. Zelfde tijdstip als 2019.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Doen allebei komend jaar, zowel festivals als eigen show met bijv. Nothing but Thieves als support. Zou in mijn ogen dus niet de reden zijn voor de voorkeur naar Gelredome.
Ik bedoel dat Mojo de voorkeur heeft om ze apart in het Goffertpark neer te zetten.
Pinkpop moet ieder jaar ook intern concurreren, met de grote stadions, het Goffert Park en voor de middelgrote namen ook met DTRH en Lowlands. Het is gewoon geen automatisme meer dat Pinkpop standaard de grote namen krijgt die het festival passen.
 

pinkpopper532

Playlistbediener
5 dec 2022
19
16
Wellicht zijn er tegenwoordig gewoon teveel festivals die allemaal uit dezelfde vijver vissen, en moeten er een paar worden opgedoekt?
Het zijn vooral de geldzaken in deze, als een band een los eigen concert geeft levert dit voor hunzelf veel meer geld op, dit geldt ook voor MOJO, die verdienen er ook meer aan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken