Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.990
De openbaren Belgische Kamer van Koophandel gegevens geven in ieder geval al een aantal jaren meer omzet en winst aan.
Met uitzondering van de Coronajaren natuurlijk. En een redelijk eigen vermogen.
Dat is tenminste nodig om de nodige leningen weer aan te gaan om een volgende editie te kunnen financieren. Het zal onderaan de streep in ieder geval nog steeds uit kunnen. Zij blij, wij blij🥳
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Ja reservepotje zit wel goed volgens mij. Maar ik zie ze ook geen onnodige risico’s maken. Dat zit nu eenmaal niet ingebakken bij Live Nation.
Daarom ook goed dat ze wel weer een aantal bands de kans geven een eerste keer te headlinen.
Precies. Ook de strategie om ‘nieuwere’ bands tot headliner te bombarderen legt ze geen windeieren. Zie dit jaar met Gojira en Parkway Drive, en komend jaar met A7X en BMTH. Dit trekt toch veel (jonger) publiek, meer dan wanneer je vast blijft houden aan de traditionele bands.

Daarnaast zijn de traditionele grote bands ook een stuk duurder dan de jongere bands, waar deze laatste misschien net zo veel of misschien wel meer publiek trekken. Uiteindelijk is het ook een zakelijke business case, kosten vs baten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer

won666

Support act
17 mei 2019
1.193
1.250
Summer Breeze Brazil Komt met namen! Is in april maar genoeg namen zullen de oversteek maken, zie er al een paar die het sowieso doenBekijk bijlage 6998
Links van onder op de laatste dag. Is dat een band of iets in de aard van een grote verassing die nog aangekondigd moet worden ? (Ik versa geen Portugees)
 

Evilbert

Playlistbediener
17 nov 2023
9
28
Hoe lang duurt het normaal voordat de combi tickets van Graspop uitverkocht zijn? Direct volgende week kopen of rustig de line-up afwachten?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.990
Hoe lang duurt het normaal voordat de combi tickets van Graspop uitverkocht zijn? Direct volgende week kopen of rustig de line-up afwachten?
In mijn beleving gaan de combi's niet zo hard. Het zijn vooral de dagkaarten, welke ook nog wel meevallen.(Tool is een vraagteken) En de accomodaties gaan meestal nogal rap
 
  • Leuk
Waarderingen: Evilbert

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
In mijn beleving gaan de combi's niet zo hard. Het zijn vooral de dagkaarten, welke ook nog wel meevallen.(Tool is een vraagteken) En de accomodaties gaan meestal nogal rap
De Ziggo Dome dag is nog altijd beschikbaar. Lijkt me dat de grootste hype dus wel voorbij is nu ze weer wat vaker met hun roeiboot naar ons toe peddelen.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
In hoeverre wordt er rekening gehouden met ‘logische’ headliner duo’s en subs? Een A7X en BMTH passen qua (sub)genre redelijk bij elkaar zou je zeggen. Waar GnR en Ghost, hoewel verschillend, niet mijlenver uit elkaar liggen. Zo ook JP en FFDP, andere generatie maar allebei vertegenwoordigers van een ‘new wave of metal’. Dus, zou donderdag Emperor als (sub)HL bij Tool passen? En zou een Electric Callboy als 3e/4e band onder BMTH/A7X passen? Natuurlijk ben je afhankelijk van de tourschema’s, maar als je de vrije hand hebt, zou je dan juist genregenoten bij elkaar zoeken of juist zo breed mogelijk programmeren?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.990
De Ziggo Dome dag is nog altijd beschikbaar. Lijkt me dat de grootste hype dus wel voorbij is nu ze weer wat vaker met hun roeiboot naar ons toe peddelen.
Dat had ik dan nog niet bekeken. Maar nou zijn die prijzen in de Ziggo ook wel redelijk belachelijk
 
  • Haha
Waarderingen: jasper79

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
De prijzen zullen natuurlijk ook niet meehelpen.
Die schrikken mij enorm af. Vandaag nog met forumlid @Nutellica over en weer geappt hierover. Voor dezelfde prijs als de slechtste Ziggo Dome plekken heb je een donderdag dagkaart voor GMM. Dus ja, ga dan liever naar GMM dan Ziggo Dome. Ga er dan van uit dat er vast nog meer te genieten valt op die donderdag, maar lijkt me een veilige aanname!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.990
In hoeverre wordt er rekening gehouden met ‘logische’ headliner duo’s en subs? Een A7X en BMTH passen qua (sub)genre redelijk bij elkaar zou je zeggen. Waar GnR en Ghost, hoewel verschillend, niet mijlenver uit elkaar liggen. Zo ook JP en FFDP, andere generatie maar allebei vertegenwoordigers van een ‘new wave of metal’. Dus, zou donderdag Emperor als (sub)HL bij Tool passen? En zou een Electric Callboy als 3e/4e band onder BMTH/A7X passen? Natuurlijk ben je afhankelijk van de tourschema’s, maar als je de vrije hand hebt, zou je dan juist genregenoten bij elkaar zoeken of juist zo breed mogelijk programmeren?
Goeie vraag! Dit jaar leek alles wel precies op elkaar afgestemd. Denk toch dat het meer met toeval en beschikbaarheid te maken heeft. In mijn jonge jaren keken we vooral naar Monsters of Rock in Donington.
Daar stonden toch de meest uiteenlopende acts op hetzelfde podium. Denk dat dat toch de grandfather van alle Europese Rockfestivals was. En dat werkte toen al perfect. Denk dus dat een veelzijdige line up met veel verschillende smaakjes ook veel mensen op de been helpt. Maar het zal weer niet helpen voor de dagkaarten. Maar.......het is maar mijn theorie. Zal wel niet veel van kloppen😜
 

Evilbert

Playlistbediener
17 nov 2023
9
28
Die schrikken mij enorm af. Vandaag nog met forumlid @Nutellica over en weer geappt hierover. Voor dezelfde prijs als de slechtste Ziggo Dome plekken heb je een donderdag dagkaart voor GMM. Dus ja, ga dan liever naar GMM dan Ziggo Dome. Ga er dan van uit dat er vast nog meer te genieten valt op die donderdag, maar lijkt me een veilige aanname!
Ik heb voor 80 euro een plek weten te bemachtigen in Hannover. Prijzen in Duitsland zijn een stuk lager, en dan zit de parkeerticket er ook al bij in
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Goeie vraag! Dit jaar leek alles wel precies op elkaar afgestemd. Denk toch dat het meer met toeval en beschikbaarheid te maken heeft. In mijn jonge jaren keken we vooral naar Monsters of Rock in Donington.
Daar stonden toch de meest uiteenlopende acts op hetzelfde podium. Denk dat dat toch de grandfather van alle Europese Rockfestivals was
Jaren ‘90? Poh, dat waren tijden! Had je ook nog Dynamo waar Metallica, Slipknot, enz nog kwamen. Therapy?, mijn eerste rockliefde, heeft ook nog op Donington gestaan. Zou mooi zijn om die nog op GMM te zien, Metal Dome kunnen ze hebben!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken