Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.055
8.162
Deep Purple > Scorpions > Parkway Drive lijkt voor mij ook de beste optie op dit moment, maar zelfs al ben ik één van de grootste pwd fans hier wordt ik hier niet heel warm van. Ik hoop dat ze ons nog weten te verrassen

In dat geval zou ik het nog aanpassen naar


Deep Purple > ??? (ECB?) > Scorpions > Parkway Drive

Zie je wel vaker dat eenzelfde type naam dan op dezelfde stage staan
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.053
In dat geval zou ik het nog aanpassen naar


Deep Purple > ??? (ECB?) > Scorpions > Parkway Drive

Zie je wel vaker dat eenzelfde type naam dan op dezelfde stage staan
tja maar de grote metalcore bands kunnen ook prima op de zaterdag staan voor BMTH. Ecb lijkt me een prima sub voor bmth namelijk, daar passen ze nog beter dan bij pwd

Ergens zit ik zelf nog te twijfelen om gewoon voor een zaterdag dagticket te gaan in plaats van een combi. Maar ik zal de rest van de namen afwachten.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Ik ben ook bang voor the Scorpions. Graag gecombineerd dan met een vette Marque headliner en Parkway Drive om het festival deftig af te sluiten. Ik denk dat de organisatie ook wel gezien heeft dat een Def Leppard achtige afsluiting niet ideaal werkt.
Scorpions zou wel gaaf zijn en erg realistisch. Ze zijn op de meeste passages erg sterk. Vooral latere nummers zoals "Rockbeliever, Gas in the Tank, Sting in the Tail, We Built This House" vind ik erg sterk.
Ik zie ze eerlijk gezegd liever dan Deep Purple, maar beide bands zijn reeele headliners.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.055
8.162
tja maar de grote metalcore bands kunnen ook prima op de zaterdag staan voor BMTH. Ecb lijkt me een prima sub voor bmth namelijk, daar passen ze nog beter dan bij pwd

Ergens zit ik zelf nog te twijfelen om gewoon voor een zaterdag dagticket te gaan in plaats van een combi. Maar ik zal de rest van de namen afwachten.

Kan, maar met PWD op zondag heb je daar toch ook een metalcore band? Al denk ik niet dat PWD op herhaling komt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.053
Kan, maar met PWD op zondag heb je daar toch ook een metalcore band? Al denk ik niet dat PWD op herhaling komt
Ik zie persoonlijk geen andere realistische headliners met die hint van jimmy, iets waar je geen rolllator bij nodig hebt.

Het lijkt er voorlopig op dat Within Temptation of Sabaton gaat touren.

Avantasia zie ik niet op Graspop staan en als ze er wel staan gaat dat niet als headliner zijn denk ik, maar die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren. Agree to disagree zou ik zeggen :)

Electric Callboy zou in mijn ogen kunnen als kleine north stage headliner, maar om ze het festival af te laten sluiten vind ik ze zelfs wat te klein voor. Parkway Drive is hier natuurlijk veel meer geschikt voor met hun show.

Welke bands blijven er nog over, geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
127
175
Scorpions, Deep Purple, Deftones of op herhaling Machine Head en PWD zijn volgens mij de meest genoemde namen.

Ik vraag me serieus af of Machine Head opnieuw headliner zou zijn als ze komen. Ik denk dat het exclusieve hen headlinewaardig maakte. Op Copenhell e.a. festivals is het een gewone naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume

prins

Dagopener
9 nov 2019
557
678
:unsure: zie ik wel gebeuren, scorpions - within temptation met als subs deep purple - alice cooper.
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
65
120
Scorpions, Deep Purple, Deftones of op herhaling Machine Head en PWD zijn volgens mij de meest genoemde namen.

Ik vraag me serieus af of Machine Head opnieuw headliner zou zijn als ze komen. Ik denk dat het exclusieve hen headlinewaardig maakte. Op Copenhell e.a. festivals is het een gewone naam.
Agh Deftones mag van mij thuis blijven.
Zet Scorpions en Deeppurple (2 arena/ziggo namen) op de South een GOEDE jonge naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
130
202
Jaren ‘90? Poh, dat waren tijden! Had je ook nog Dynamo waar Metallica, Slipknot, enz nog kwamen. Therapy?, mijn eerste rockliefde, heeft ook nog op Donington gestaan. Zou mooi zijn om die nog op GMM te zien, Metal Dome kunnen ze hebben!
Ja man, Donnington Rock, was in de jaren '90 het walhalla voor Hardrock & Metalfreaks zoals ik, had geluk dat mijn broer dan in London woonde & werkte. Er stond enkel 1 hoofdpodium en een kleiner podium in een tent. In die tent het meest memorabele optreden ooit gezien, van TYPE O NEGATIVE.
 
  • Leuk
Waarderingen: WOOOSH en mvl1980

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
:unsure: zie ik wel gebeuren, scorpions - within temptation met als subs deep purple - alice cooper.

Dat fiasco van de zondag van 2017 gaan ze heus niet meer herhalen hoor. Ik weet niet hoe betrokken diene Jimmy is bij de organisatie, maar dat kan hij wel bevestigen volgens mij.

Dat was toen pure bloedarmoede omdat een headliner (ik dacht Ozzy) nog voor de aankondiging reeds had afgezegd. Paniekvoetbal en dus werd Evanescense headliner. Die dag verkocht voor geen reet dus werden de Scorpions (die in 2015 reeds afscheid waren komen nemen tijdens hun zogezegde vaarwel tournee) opgetrommeld om de boel te redden.

Spoiler: niet gelukt

Btw, Ik weet wel dat Evanenscence en Within Temptation twee verschillende bands zijn, maar mijn oren niet. Potato, potatoe

edit: Toen zorgde Verschuere nog voor de ultieme redding door Rammstein naar het festival te halen, maar gezien de verhoudingen tussen de Duitsers en Live nation is dat nu ondenkbaar
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Wat maakt Deep Purple voor jou een realistische headliner? In 2022 waren ze ook geen headliner
De grootste zalen in NL zijn arena's zoals Gelderdome. Daarnaast heb je de ziggodome. Daar staan de meeste headliners in als het gaat om bezoekersaantallen. Sommige vinden Judas Priest geen Main 1 (south?) headliner meer, omdat ze in kleinere zalen staan. Deep Purple staat gewoon in de Ziggo, een grotere zaal dan Machine Head, Gojira, Parkway Drive, Judas Priet, FFDP, Powerwolf, Electric callboy e.v.a.
DP is verre van mijn ideale headliner hoor, maar qua populairiteit doen ze zeker niet onder voor de bovengenoemde namen.

DeepPurple was al eerder headliner btw in het jaar met scorpions en rammstein.
In 2022 stonden ze in eerste instantie ook bovenaan het affiche, maar het kan geschoven zijn door diverse redenen. Deftones sloten toen af.

Maar goed..raar dat je DP een vreemde headliner vindt, maar BJ, Avril lavine en maneskin in jouw realiteit wel op een metalfestival horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: graspop200 en Koekdoos

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
130
202
Volgens mij spelen PWD op Werchter en MACHINE HEAD op Graspop, misschien als "mindere" headliner naast TOOL. Vorig jaar waren ze eigenlijk onverwacht tot exclusieve headliner gebombardeerd door het wegvallen van FIVE FINGER DEATH PUNCH?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.523
6.382
Volgens mij spelen PWD op Werchter en MACHINE HEAD op Graspop, misschien als "mindere" headliner naast TOOL. Vorig jaar waren ze eigenlijk onverwacht tot exclusieve headliner gebombardeerd door het wegvallen van FIVE FINGER DEATH PUNCH?
Het was A7x die wegvielen ipv FFDP waarschijnlijk, maar ja idd
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
282
585
Ik zie persoonlijk geen andere realistische headliners met die hint van jimmy, iets waar je geen rolllator bij nodig hebt.

Het lijkt er voorlopig op dat Within Temptation of Sabaton gaat touren.

Avantasia zie ik niet op Graspop staan en als ze er wel staan gaat dat niet als headliner zijn denk ik, maar die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren. Agree to disagree zou ik zeggen :)

Electric Callboy zou in mijn ogen kunnen als kleine north stage headliner, maar om ze het festival af te laten sluiten vind ik ze zelfs wat te klein voor. Parkway Drive is hier natuurlijk veel meer geschikt voor met hun show.

Welke bands blijven er nog over, geen idee.
The Offspring of Sum 41 misschien? Sprong voor EC is nog wat te hoog, zeker als afsluiter. Hoop stiekem om zaterdag net achter de headliners. PwD lijkt idd mogelijk maar headliner op herhaling zien we niet vaak toch. Denk dat je zeker voor de zondag bands wil hebben met een overlap in de fanbase, Scorpions en PwD of EC hebben dat niet. Hoewel Scorpions dat met geen enkele post 80’s band heeft. Combi Bon Jovi zou dan wel kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik vraag me serieus af of Machine Head opnieuw headliner zou zijn als ze komen. Ik denk dat het exclusieve hen headlinewaardig maakte. Op Copenhell e.a. festivals is het een gewone naam.

Voor mij is Machine Head een grote naam. Ik maakte de pre-Numetal jaren '90 nog mee. Machine Head was huge! Ik snap wel dat Flynn en zijn huurlingen niet meer de band zijn die ze ooit zijn geweest en ik zie ook wel hoe de jongere generatie er weinig mee lijkt te hebben, maar toch.. ik heb die band ook niet met hairspraybands als Twisted Sister of Mötley Crüe en die headlinen ook door een succesvolle periode in de jaren '80.

Ik vind het slim van GMM om een band als Machine Head hoog op de affiche te zetten. Het werkt als n magneet op de generatie die te jong is voor Scorpions, Deep Purple, etc maar te oud is voor Avenged Sevenfold of Bring Me The Horizon

(uitzonderingen niet in regel genomen natuurlijk)
 

Elmoneth

Playlistbediener
17 nov 2023
9
35
Hi everyone, me and my group will be visiting Graspop for the first time this year (we are from Greece). Last year's lineup convinced us to make the move, I am hoping for something cool for Sunday and could be very happy if one of the headliners would be Rage Against The Machine, Pantera, Korn or Lamb Of God etc.. I like very much Thursday and Saturday and Friday is ok. Really hope for a nice name for Sunday! Anyway I hope it turns out to be awesome..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.053
Hi everyone, me and my group will be visiting Graspop for the first time this year (we are from Greece). Last year's lineup convinced us to make the move, I am hoping for something cool for Sunday and could be very happy if one of the headliners would be Rage Against The Machine, Pantera, Korn or Lamb Of God etc.. I like very much Thursday and Saturday and Friday is ok. Really hope for a nice name for Sunday! Anyway I hope it turns out to be awesome..
Hi, big welcome to the forujm!
RATM is definitely not coming, they are not touring next year.
Korn are not expected to tour and also they said they might not want to do metal festivals next year so quite unlikely.
Pantera are unlikely since they were there this year already, but there might still be a small chance. Would not count on it though.

Lamb of God I hope they will finally announce a european tour! I expected them to be there in 2023 already so hopefully they will come here in June 2024 finally!

I am sure that you will have a great time at Graspop either way :)
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Elmoneth

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
260
369
:unsure: zie ik wel gebeuren, scorpions - within temptation met als subs deep purple - alice cooper.
Hopelijk met leuke line up qua marquee en jup stage dan :poop:

Ja man, Donnington Rock, was in de jaren '90 het walhalla voor Hardrock & Metalfreaks zoals ik, had geluk dat mijn broer dan in London woonde & werkte. Er stond enkel 1 hoofdpodium en een kleiner podium in een tent. In die tent het meest memorabele optreden ooit gezien, van TYPE O NEGATIVE.
Lucky bastard ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken