Graspop Metal Meeting 2024

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
127
196
@sven.cr is natuurlijk een beetje biased, aangezien A7x z'n lievelingsband is.

Natuurlijk ook een beetje verkeerd om te zeggen "die staat boven die". Ze zijn beide gewoon headliner. Denk ook dat deze co-constructie het best mogelijke is voor beide bands.

kloptšŸ˜‡

Dan ga ik maar genieten van het moment waar ik samen met mijn maat @dgm129 en alle mede-a7x fans bij de North Stage sta te genieten van M.Shadows, Zacky Vengeance, Synyster Gates, Johnny Christ en Brooks Wackerman die heerlijke nummers spelen voor een mooi publiek
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Ja, vind A7X ook wel een band die een beetje geplafonneerd is, lijken wat over hun toppunt.
Ben het hier mee eens. Vind het ook bijzonder om te lezen dat sommige mensen het nieuwe album geweldig vinden, terwijl ik er helemaal niks mee kan. Maar ik begrijp ook niet svan de moeilijkheidsgraad van muziek en heb wss geen ā€˜acquired tasteā€™.

Als ze onderstaande nummer spelen ben ik gelukkig:
- Nightmare
- This Means War
- Hail to the King
- God Damn
- The Stage
- Afterlife
- Sheppard of Fire
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
123
167
Ja ik weet dat Ayreon er heeft gestaan in 2018.
Alleen daarna hebben ze niet meer op een andere plek gestaan, toch?
Je hebt vaker artiesten waar achteraf bleek dat het toch minder beviel / ze niet uit de kosten kwamen,
Tenzij de act hier wat over heeft gezegd weten we niet meer waarom ze niet zijn terug gekomen.

Het kan negatieve invloed hebben, Hoewel het hier mee zal vallen.
Dat komt omdat Ayreon vrij exclusief is in optredens. Ze hebben in 013 en graspop opgetreden, thats it.
Daarom is het eem geweldige troefkaart om je te onderscheiden van andere festivals.
Nu heeft Arjen ook "Arjen Lucassen Supersonic Revolution", waardoor het wellicht kleinschaliger kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
What the hell. Ik heb gewoon de hele tijd over het logo van BMTH heen gekeken. Ik dacht om een of andere reden dat het een gezichtje was ofzo dat hoorde bij het logo van Graspop zelf šŸ¤£
Ik dacht dat je er intussen wel was achter gekomen, vandaar alleen mijn lachje als reactie op je opmerking, maar ja, BMTH heeft een identiteitscrisis in hun logo :LOL:
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Ben het hier mee eens. Vind het ook bijzonder om te lezen dat sommige mensen het nieuwe album geweldig vinden, terwijl ik er helemaal niks mee kan. Maar ik begrijp ook niet svan de moeilijkheidsgraad van muziek en heb wss geen ā€˜acquired tasteā€™.

Als ze onderstaande nummer spelen ben ik gelukkig:
- Nightmare
- This Means War
- Hail to the King
- God Damn
- The Stage
- Afterlife
- Sheppard of Fire
Ze spelen 50% van je wensenlijstje. (afgaande op de recentste setlists van hun tour in de USA)
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Maar het lijkt tot nu toe toch alsof er niet echt nood is? De vrijdag is misschien niet het allersterkste ooit, maar BMTH en A7X op dezelfde dag kunnen zetten komt niet over als nood.
En krijgen mensen na een tijdje niet zoiets van ''heb je hun weer''? LoG is denk ik eerder sub-headliner. Maar die stonden zelfs toen Chris Adler er nog bij zat ook maar ergens in de namiddag. Dus eigenlijk verwacht ik die niet veel later dan 18:00. Zelfde met Evanescence.
Eens hoor. Zou hooguit voor donderdag kunnen al heb je met Tool al een dusdanig sterke headliner dat je hier geen kunstgrepen voor uit hoeft te halen, daar kan je gerust een minder grote band tegenover zetten die niet last minute over hoeft te komen (zoals Machine Head vorig jaar of WT eerder heeft gedaan).

Positie van LoG en Evanescence zullen van de dag afhangen. Op de vrijdag zouden ze wat hoger kunnen, zaterdag lijkt met de net aangekondigde headliners al heel sterk dus zou een lagere positie kunnen betekenen. Denk ook niet dat LoG normaal gesproken een headliner is, al stonden ze in 2019 wel degelijk als headliner: na Disturbed en voor Slipknot. Dus die staan echt wel hoger dan 18:00 hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer en Nutellica

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
123
167
Waarom? BMTH is toch een stuk bijzonderder als band die een stuk minder vaak op Graspop staat. A7X was de vorige keer immers ook geen headliner.
Ik denk ook dat a7x al wat stabiliseert (op zijn max zit qua populairiteit), terwijl bmth nog altijd groeit.
Ik denk dat je A7x bijvoorbeeld prima op de Northstagekunt zetten met Volbeat of Sabaton op de Southstage.
Daarnaast is het denk ik ook logistiek makkelijker voor europese festivals om Europese bands hoog te plaatsen.
Zo kun je een kleine "headlinevijver" in de achtertuin hebben.
In de usa zie je hetzelfde. Hoe vaak staan daar Volbeat, Sabaton, In Flames, Gojira , Amon Amarth, Ghost e.d. in de middag (als ze al mogen komen).
Terwijl daar weer een markt is voor Godsmack, Korn, Disturbed, pantera e.d. als headliner.
Daar is Alternatieve rock en nu metal meer boeming. Laten we in Europa dan meer Powermetal/symphonische/heavy metal/industrial metal headliners promoveren.
Avantasia, Helloween, Accept, Nightwish, Within Temptation, Pain, Till Lindemann,
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: scheep

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Dit zal het wel zijn hoor.
Volgende week dinsdag nog een hele batch.
Donderdag de accomodaties en ticketinfo wellicht.
Zaterdag verkoop.
stop de klok.
Waarschijnlijk eerder dinsdag zondag naam of namen en donderdag dan batch en ticketinfo
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Maar het lijkt tot nu toe toch alsof er niet echt nood is? De vrijdag is misschien niet het allersterkste ooit, maar BMTH en A7X op dezelfde dag kunnen zetten komt niet over als nood.
En krijgen mensen na een tijdje niet zoiets van ''heb je hun weer''? LoG is denk ik eerder sub-headliner. Maar die stonden zelfs toen Chris Adler er nog bij zat ook maar ergens in de namiddag. Dus eigenlijk verwacht ik die niet veel later dan 18:00. Zelfde met Evanescence.
Je weet wel dat Lamb of God de laatste doorkomst de north stage headliner was?
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
96
274
Ben ik de enige die de discussie headliner/sub (ofwel north stage/south stage) niet zo interessant vindt?

Zijn gewoon de laatste twee MainStage artiesten van de dag, in het donker met een lekker lang slot.

Wie van beide eerst speelt hangt eerder af van het type muziek, dan hoe ā€˜grootā€™ de band is. De eerste band trekt mogelijk iets meer publiek (omdat niet iedereen het volhoudt tot middernacht) en de laatste band mag afsluiten. Sommige bands zijn geschikter om af te sluiten omdat het anders inkakt.

Zo zou ik PWD sneller laten afsluiten dan bv Scorpions en Lamb of God liever dan Deep Purple.

Ik zal Electric Callboy maar even uit mā€™n betoog latenā€¦.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.193
1.250
Wat betreft south en north willen ze duidelijk ook geen afscheiding meer, anders was die naamaanpassing niet nodig.
Het enige waar in theorie rekening mee gehouden wordt is dat de VIP aan de south kant is.
Als Iron Maiden er volgende keer weer staat, ga ik er vanuit dat die op south gezet worden, maar zij willen zelf altijd spelen van 21 - 23u dus zal er sowieso een north achter volgen. Ik denk dat ze die stages dus nog steeds inwisselbaar kunnen inzetten en afhankelijk van de namen kiezen wie ze south en wie ze north plaatsen. Aan de andere kant had ik dit jaar Priest om die reden ook eerder op south verwacht en FFDP daarna de north laten afsluiten, maar dat blijkt dus niet het geval. Time will tell of ze het idee van 2023 toepassen of het idee van 2022.
De VIP kunnen ze altijd aan de andere kant bouwen natuurlijk šŸ˜œ
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Dat is toch sub-headliner dan?
M'n tijd van 18:00 klopt inderdaad niet, maar dagafsluiter zie ik ze niet zijn.
Voor mij zijn north en south headliner beiden gewoon headliners en geen subs. Ze krijgen over het algemeen beiden genoeg tijd voor een volledige headline set in het donker en dus vind ik de term sub zelf niet helemaal terecht

De 2 bands die vlak voor de headliners spelen zijn subs in mijn ogen, dus heeft iedere dag 2 headliners en 2 subs

Volgens jouw definitie zijn dus Judas priest en Avenged Sevenfold subs volgend jaar en dut jaar waren Motley Crue, Gojira, pwd, Ghost allemaal sub? Vind ik persoonlijk dat je ze dan te kort doet.

Lamb of god speelde om 22:35 tot 23:50 trouwens dus komt niet echt in de buurt van 18 uur

Verder wel mee eens dat LoG een hele kleine headliner zou zijn en dat ze prima kunnen subben ook hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken